Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-12-2011, 11:28   #21
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Dziś sprawdziłem, że zawór sterujący jest sprawny. Przy podłączonej wtyczce zawór puszcza podciścienie na EGR a przy wypiętej nie. Sprawdziłem również, że do zaworu sterującego dopływa cały czas napięcie 14V niezależnie od tego czy jest na wolnych obrotach czy doda się gazu. Czy ktoś ma jakiś pomysł jaka może być przyczyna?

Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 06:24   #22
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Narazie nie znalazłem przyczyny więc zaślepiłem zawór EGR i da się odczuć poprawę. Silnik jest bardziej dynamiczny i nie ma chwlilowych braków mocy przy przyśpieszaniu. Jednak nadal szukam przyczyny.
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2012, 14:51   #23
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Czy ktoś wie co steruje pracą zaworu EGR (jaki czujniki)? Co ma wpływ na to czy zawór jest otwarty czy zamknięty. Z tego co wyczytałem w necie wynika, że zawór jest otwierany gdy silnik nie ma obciążenia, ale jaki czujnik wykrywa brak obciązenia?

Ostatnio edytowane przez Nazar_2004 ; 07-01-2012 o 14:53 Powód: błędy
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2012, 21:06   #24
jacekplacek0808
ford::advanced
 
Avatar jacekplacek0808
 
Zarejestrowany: 27-08-2008
Skąd: NOH
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI TIT
Rocznik: 2008
Postów: 285
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Siema.Gdzies wyczytalem na forum ze przeplywka steruje elektrozaworem podcisnienia,ktory zas steruje EGR-em,za pomoca pradu taktujacego o napieciu stalym.Pozdro
jacekplacek0808 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2012, 21:25   #25
arekford
ford::beginner
 
Avatar arekford
 
Imię: AREK
Zarejestrowany: 25-02-2011
Skąd: SBE (Siewierz)
Model: Rower Babci
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 18
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Cytat:
Napisał Nazar_2004 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ktoś wie co steruje pracą zaworu EGR (jaki czujniki)? Co ma wpływ na to czy zawór jest otwarty czy zamknięty. Z tego co wyczytałem w necie wynika, że zawór jest otwierany gdy silnik nie ma obciążenia, ale jaki czujnik wykrywa brak obciązenia?
Kolego pod tym linkiem masz trochę napisane może warto poczytać [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
arekford jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2012, 17:28   #26
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Cytat:
Napisał jacekplacek0808 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Siema.Gdzies wyczytalem na forum ze przeplywka steruje elektrozaworem podcisnienia,ktory zas steruje EGR-em,za pomoca pradu taktujacego o napieciu stalym.Pozdro
Dziękuję za info.
Czy ktoś się orientuje jak moge sprawdzić przepływomierz? Czy można to zrobić miernikiem elektrycznym?

Czy jest jakiś schemat czujników w silnikach TDCi tzn. gdzie się znajdują i jakie powinny mieć oporności. Wyczytałem że powinny być dwa czujniki temeratury powietrza: jeden przed turbospręzarką a drugi przy chłodnicy powietrza. Ja znalazłem przy IC tylko jeden czujnik i jest to chyba MAP sensor, który chyba mierzy ciśnienie doładowania.
Pozdrawiam
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2012, 23:17   #27
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Cytat:
Napisał Nazar_2004 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja znalazłem przy IC tylko jeden czujnik i jest to chyba MAP sensor, który chyba mierzy ciśnienie doładowania.
dokładnie T-MAP który mierzy ciśnienie i temperaturę powietrza w dolocie

przepływomierz w/g mnie to ślepy zaułek. do wysterowania egr najważniejsza informacja to ciśnienie w dolocie i obciążenie silnika. jeśli jest podciśnienie w dolocie to wtedy może być otwarty egr. a jak tłoczy turbina to przy otwartym egr powietrze zamiast do cylindrów uciekało by częściowo do wydechu więc turbina musiała by mocniej się rozkręcać żeby utrzymać właściwe ciśnienie
generalnie wszystkie czujniki biorą udział w wyliczeniu obciążenia silnika i to ma wpływ na wysterowanie turbiny a ta ma wpływ na ciśnienie w dolocie a to ma wpływ na egr. i tak w kółko

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 09-01-2012 o 23:23
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2012, 09:25   #28
jacekplacek0808
ford::advanced
 
Avatar jacekplacek0808
 
Zarejestrowany: 27-08-2008
Skąd: NOH
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI TIT
Rocznik: 2008
Postów: 285
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Przeciez egr powinien dzialac tylko na nieobciazonym silniku(czyli jest otwarty) w monencie gdy dajesz gaz powinien sie zamykac.Czyli sprezarka zaczyna ciagnac powietrze z filtra za ktorym jest przeplywomierz ktory najszybciej zliczy przeplyw powietrza i daje sygnal dalej.Wydaje mi sie ze map-sensor jest troche za dalego w obwodzie zeby mogl odpowiadac za sterowanie Egr-a.Jezeli sie myle to mnie poprawcie.Pozdro
jacekplacek0808 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2012, 11:58   #29
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Cytat:
Napisał jacekplacek0808 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wydaje mi sie ze map-sensor jest troche za dalego w obwodzie zeby mogl odpowiadac za sterowanie Egr-a
jeśli jest w stanie sterować turbiną (łopatkami) to czemu nie egrem? turbina też jest dużo wcześniej niż map sensor
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2012, 12:56   #30
jacekplacek0808
ford::advanced
 
Avatar jacekplacek0808
 
Zarejestrowany: 27-08-2008
Skąd: NOH
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI TIT
Rocznik: 2008
Postów: 285
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
To znalazlem na forum.Tylko troche jeszcze trzeba dopisac bo Maf sluzy tez do innych rzeczy.
jacekplacek0808 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.