|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-02-2012, 16:56 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: Brzeg
Model: mondeo
Silnik: 2,0 16V
Rocznik: 1995
Postów: 107
|
brak masy na module,pompie paliwa
Witam.
Problem jest i to spory a mianowice dziś rano odpaliłem swego mundka zapalił normalnie po chwili zaczą chodzić jak by nie domagał mu któryś z cylindrów dodałem lekko gazu zareagował dziwnie nie płynnie tylko z takim tyr, tyr i zgasł,odpaliłem chodzi, więc wyjechałem do pracy,po drodze stawiał kangurki jak by brakowało paliwa lub iskry( nie mylić z zabkami jak by przepływomierz był walniety) gdy dojechałem na miejsce zostawiłem na luzie zgasł i już nie chciał zapalić, do tego całego zamieszania pompa paliwa przestała chodzić,włączył się wentylator chłodzenia na najszybszym poziomie,.Ściągnełem go na zakład i zaczełem szukać, ustalenia. -pompa paliwa nie dostaje plusa,przekażnik w skrzynce sprawny, plus występuje, brak mu masy na pinie załanczającym,sama pompa sprawana. -druga sprawa brak masy na module zapłonowym z czym idzie brak iskry, tzn. kostka składa się z trzech pinów w środku jest plus po krańcach występuje podobno masa, brak masy.(świece sprawne oraz kable) -wentylator chłodzący zaraz pracuje po przekręceniu zapłonu. -bezpieczniki sprawdzone jak i w kabinie tak i koło silnika - przekażniki sprawdzone na stole załanczają się prawidłowo 5 jak i 4 pinowe Pytania -co jest odpowiedzialne za masę na przekażnikach oraz kostce zasilającej moduł wysokiego napięcia -sam moduł jak sprawdzić czy działa? podobno ma tendencje do psucia się ale chronologicznie 1 z 3 lub 2-4 nadmieniam świece oraz kable ok. - jakieś pomysły? elektrykiem nie jestem ale lubię zagadki lecz mimo posiadających schematów elektrycznych jestem ciemny. Sugestie. Pozdrawiam
__________________
Miałem esiego 1,6 16V, teraz mam mondio 2,0 16V ghia zagazowany , ale jazda. |
14-02-2012, 20:27 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: brak masy na module,pompie paliwa
niestety tutaj cieżko bedzie powiedzieć co to może być dokładnie może gdzieś jest uwalona masa zaśniedziała lub coś
ale co do włączającego sie wentylatora to oznacza że sterownik widzi błąd silnika i go w taki sposób broni i oznajmia trzeba szukać a czy do pompy napewno dochodzi plus a masa jest sterowanie przez przekaźnik a nie odwrotnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
15-02-2012, 16:02 | #3 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: brak masy na module,pompie paliwa
Cytat:
Ostatnio edytowane przez darmodziej ; 15-02-2012 o 16:36 |
|
15-02-2012, 17:34 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: Brzeg
Model: mondeo
Silnik: 2,0 16V
Rocznik: 1995
Postów: 107
|
Odp: brak masy na module,pompie paliwa
dokładnie tak ma być impulsowa masa sterowana bezpośrednio z kompa.
A tu raz jest a raz jej nie ma i nie chodzi tu o to że to właśnie jest impuls tylko raz występuje normalnie pulsacyjnie a za chwile nic się nie dzieje mimo kręcenia rozrusznikiem. czujniki korbowodu sprawdzony sprawny jak i przewody,do samej wtyczki kompa. Pompa paliwa działa już normalnie wentylator dalej chodzi na full
__________________
Miałem esiego 1,6 16V, teraz mam mondio 2,0 16V ghia zagazowany , ale jazda. |
15-02-2012, 17:48 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: brak masy na module,pompie paliwa
Wentylator będzie pracował, gdy będzie odpięty czujnik temperatury silnika, lub będzie w nim przerwa, no i oczywiście, gdy włączona jest klimatyzacja.
|
16-02-2012, 17:35 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-11-2007
Skąd: Brzeg
Model: mondeo
Silnik: 2,0 16V
Rocznik: 1995
Postów: 107
|
Odp: brak masy na module,pompie paliwa
Sprawa rozwiązana.
wszystkie podzespoły oraz czujniki były ok mimo że odpowiadał za ich prace komputer,kable wiązki, popękana izolacja wymieniłem by nie było zwary po drodze napotykałem coraz to nowsze usterki a to peknięty przewód podciśnieniowy ale dzięki temu już obroty mi nie falują na biegu jałowym oraz zaraz po odpaleniu na ssaniu. Przyczyna Skorodowany przewód bezpośredni z akumulatora do alternatora dokładnie przy alternatorze końcówka i 5 cm kabla. Po wymianie odpalam i chodzi działa działa działa pieknie pracuje. Podsumowanie niczym zaczniemy wywodzić o czujnikach,wiązkach,uszkodzonym sterowniku sprawdżmy główne kable plusowe oraz masowe niby nic wspólnego a można by było zdrowo popłynąć na wymianach czujników,sterowników. a tu by to nic nie pomogło. Mimo to dzięki bardzo za pomoc i pozdrawiam życząc jak najmniej takich awarii elektrycznych.
__________________
Miałem esiego 1,6 16V, teraz mam mondio 2,0 16V ghia zagazowany , ale jazda. |