Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2012, 13:10   #1
Felippe
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: Poznań
Model: Tourneo Custom L2H1
Silnik: 2.0 TDCI, 170KM
Rocznik: 2017
Postów: 18
Domyślnie Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Mojego Mondziaka od pewnego czasu męczy kilka spraw:
- spalanie w okolicy 9L-10L/100
mam porównanie z 130konną wersją kolegi - jemu pali 6/100.
- przy ruszaniu dynamiczniejszym, 1-2 bieg, za mną zostaje czarna chmura dymu
- zaczęło coś klekotać głośniej pod maską (wtryski?)

Szukam dobrego serwisu w Poznaniu/okolicy. Chciałbym go sprawdzić pod kątem wtrysków i EGR.

Możecie polecić jakiś sprawdzony serwis?

Felippe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2012, 13:18   #2
wolfgang3
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-03-2011
Skąd: warszawa
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 15
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

jak zdjemiesz dekiel to koło wtrysków jest mokro czy sucho ? czy moc jest taka sama jak była ?
wolfgang3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2012, 13:34   #3
Petrussi74
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-08-2011
Skąd: Sochaczew
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDci 163
Rocznik: 2011
Postów: 2
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Witaj, myślę, że nie warto od razu zaczynać od wtrysków czyli opcji najdroższej, a sprawdzić zasilanie, czyli skład mieszanki. Ja miałem podobny kłopot i okazało się że to był padnięty przepływomierz. Nie koniecznie to jet to samo, ale kto wie. Poza tym miałem taki objaw w PSA 406 2.0HDI, jak mi się wypiął czujnik przepływu powietrza (jeszcze przed przepływomierzem). Generalnie polecam znaleźć w necie posty niejakiego kolegi luśnia49, który opisywał (to prawie 100 stron PDF-u), usterki układu zasilania w 406, co spokojnie można zastosować do forda, nawet jeśli to nie jest silnik PSA. Pozdrawiam
Petrussi74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2012, 14:00   #4
Felippe
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: Poznań
Model: Tourneo Custom L2H1
Silnik: 2.0 TDCI, 170KM
Rocznik: 2017
Postów: 18
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Dobra uwaga, i chętnie się do tego zastosuję. Mało się jednak znam na tym, by sprawdzać skład mieszkanki samemu. Stąd pytanie o serwis.

Co do wycieków - sprawdzę dziś czy sucho czy mokro pod klapą.
Moc jest minimalnie mniejsza.
Felippe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2012, 14:10   #5
Petrussi74
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-08-2011
Skąd: Sochaczew
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDci 163
Rocznik: 2011
Postów: 2
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Ta wiedza przyda się także , a może przede wszystkim w serwisie, bo czasami diagnozy mechaników są proste i sprowadzają się do " trza wtryski wymienić", zaproponuj im najpierw sprawdzenie przepływomierza, przez podłączenie nowego zdrowego, a także innych czujników oraz szczelności doprowadzenia powietrza i jazdę testową plus diagnostykę na kompie poz założeniu nowych elementów.
Petrussi74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2012, 15:01   #6
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Cytat:
Napisał Felippe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- spalanie w okolicy 9L-10L/100
mam porównanie z 130konną wersją kolegi - jemu pali 6/100.
Co do czego porownujesz, bo mojemu tesciowi to nic nie pali...jak nie jezdzi.
No i pamietaj, ze auta kolegow ZAWSZE pala mniej (bez wzgledu jaki Ty masz wynik)! Jak ktos nie wierzy to niech sie zapyta znajomych o ich spalanie.
Tak na powaznie to z doswiadczenia to 6l to spalanie z trasy, a 9 to z miasta. Jezeli on robi te 6l w miescie to wloz miedzy bajki...
Jak chcesz porownac to poszperaj albo na motostat albo na motocentrum to zobaczysz ile pali Mondeo.


Cytat:
Napisał Felippe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- przy ruszaniu dynamiczniejszym, 1-2 bieg, za mną zostaje czarna chmura dymu
1. Bledy odczytaj.
2. Czyszczenie EGR i dolotu
3. Jak bedziesz na trasie to utrzymaj min 2000 obrotow z gazem w jednym miejscu (nie gazuj, nie paluj, ale i nie odpuszczaj co chwile). Wtedy wypalisz sadze z wydechu.

Cytat:
Napisał Felippe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- zaczęło coś klekotać głośniej pod maską (wtryski?)
Wlej do prawie pustego baku jakis dobry srodek do czyszczenia wtryskow (Forte, Liqui Moly, Wurth) i przejedz sie.

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 14-05-2012 o 15:04
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2012, 12:54   #7
Felippe
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: Poznań
Model: Tourneo Custom L2H1
Silnik: 2.0 TDCI, 170KM
Rocznik: 2017
Postów: 18
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Wczoraj sprawdziłem co się kryje pod osłoną silnika i mam sytuację taką, że przy dwóch wtryskach, tych środkowych zaraz przy korku mam mokre ślady jakby oleju. Ale czy to możliwe by coś tamtędy ciekło?
Zastanawiam się czy to nie przypadkiem olej, który przy nalewaniu przelał się przez korek. Może ktoś nieumiejętnie go nalewał.


Czym odczytać błędy? Mogę to zrobić samodzielnie np. przez jakiś kabelek z Allegro?

Z tym środkiem na przeczyszczenie - w tej chwili 0,5 baku, poczekam jeszcze chwilę i w okolicach rezerwy wleję cudo do zbiornika. Zobaczymy co pomoże.
Felippe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2012, 13:35   #8
wolfgang3
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-03-2011
Skąd: warszawa
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 15
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Cytat:
Napisał Felippe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wczoraj sprawdziłem co się kryje pod osłoną silnika i mam sytuację taką, że przy dwóch wtryskach, tych środkowych zaraz przy korku mam mokre ślady jakby oleju. Ale czy to możliwe by coś tamtędy ciekło?
Zastanawiam się czy to nie przypadkiem olej, który przy nalewaniu przelał się przez korek. Może ktoś nieumiejętnie go nalewał.


Czym odczytać błędy? Mogę to zrobić samodzielnie np. przez jakiś kabelek z Allegro?

Z tym środkiem na przeczyszczenie - w tej chwili 0,5 baku, poczekam jeszcze chwilę i w okolicach rezerwy wleję cudo do zbiornika. Zobaczymy co pomoże.
Kolego tylko zebys tego srodka nie lał zamiast ropy i nie jeżdził na nim tylko dolej i zatankuj pod korek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ja osobiście nie używam takich rzeczy,co do wtrysków to raczej wątpie żeby tak ktoś polał olejem, raczej ci cieknie z któregoś z nich, jeżeli masz tam mokro obstawiał bym właśnie na to przyczyną dymienia.
wolfgang3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2012, 13:50   #9
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu

Cytat:
Napisał wolfgang3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... ja osobiście nie używam takich rzeczy...
To skad masz informacje jak stosowac a jak nie? Bo w praktyce jest akurat odwrotnie do tego jak opisales.
Podlacza sie albo praktycznie czysty pod pompe, albo wlewa do 5-7l ropy w zbiorniku, zeby byl bardziej skondensowany.


Cytat:
Napisał wolfgang3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... raczej ci cieknie z któregoś z nich, jeżeli masz tam mokro obstawiał bym właśnie na to przyczyną dymienia.
Kolo wtryskow na oslonie walkow w Mondeo jest olej silnikowy ktory przedostaje sie ze starych uszczelek. Zreszta napisal, ze tam ma olej, wiec jaki to ma wplyw na dymienie?...

I pamietaj, ze on pisze o Mondeo III, wiec innym 2.0 tdci niz Ty masz w Cmaxie!
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.