|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-05-2012, 13:10 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: Poznań
Model: Tourneo Custom L2H1
Silnik: 2.0 TDCI, 170KM
Rocznik: 2017
Postów: 18
|
Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Mojego Mondziaka od pewnego czasu męczy kilka spraw:
- spalanie w okolicy 9L-10L/100 mam porównanie z 130konną wersją kolegi - jemu pali 6/100. - przy ruszaniu dynamiczniejszym, 1-2 bieg, za mną zostaje czarna chmura dymu - zaczęło coś klekotać głośniej pod maską (wtryski?) Szukam dobrego serwisu w Poznaniu/okolicy. Chciałbym go sprawdzić pod kątem wtrysków i EGR. Możecie polecić jakiś sprawdzony serwis? |
14-05-2012, 13:18 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2011
Skąd: warszawa
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
jak zdjemiesz dekiel to koło wtrysków jest mokro czy sucho ? czy moc jest taka sama jak była ?
|
14-05-2012, 13:34 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-08-2011
Skąd: Sochaczew
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDci 163
Rocznik: 2011
Postów: 2
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Witaj, myślę, że nie warto od razu zaczynać od wtrysków czyli opcji najdroższej, a sprawdzić zasilanie, czyli skład mieszanki. Ja miałem podobny kłopot i okazało się że to był padnięty przepływomierz. Nie koniecznie to jet to samo, ale kto wie. Poza tym miałem taki objaw w PSA 406 2.0HDI, jak mi się wypiął czujnik przepływu powietrza (jeszcze przed przepływomierzem). Generalnie polecam znaleźć w necie posty niejakiego kolegi luśnia49, który opisywał (to prawie 100 stron PDF-u), usterki układu zasilania w 406, co spokojnie można zastosować do forda, nawet jeśli to nie jest silnik PSA. Pozdrawiam
|
14-05-2012, 14:00 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: Poznań
Model: Tourneo Custom L2H1
Silnik: 2.0 TDCI, 170KM
Rocznik: 2017
Postów: 18
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Dobra uwaga, i chętnie się do tego zastosuję. Mało się jednak znam na tym, by sprawdzać skład mieszkanki samemu. Stąd pytanie o serwis.
Co do wycieków - sprawdzę dziś czy sucho czy mokro pod klapą. Moc jest minimalnie mniejsza. |
14-05-2012, 14:10 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-08-2011
Skąd: Sochaczew
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDci 163
Rocznik: 2011
Postów: 2
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Ta wiedza przyda się także , a może przede wszystkim w serwisie, bo czasami diagnozy mechaników są proste i sprowadzają się do " trza wtryski wymienić", zaproponuj im najpierw sprawdzenie przepływomierza, przez podłączenie nowego zdrowego, a także innych czujników oraz szczelności doprowadzenia powietrza i jazdę testową plus diagnostykę na kompie poz założeniu nowych elementów.
|
14-05-2012, 15:01 | #6 | |||
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Cytat:
No i pamietaj, ze auta kolegow ZAWSZE pala mniej (bez wzgledu jaki Ty masz wynik)! Jak ktos nie wierzy to niech sie zapyta znajomych o ich spalanie. Tak na powaznie to z doswiadczenia to 6l to spalanie z trasy, a 9 to z miasta. Jezeli on robi te 6l w miescie to wloz miedzy bajki... Jak chcesz porownac to poszperaj albo na motostat albo na motocentrum to zobaczysz ile pali Mondeo. Cytat:
2. Czyszczenie EGR i dolotu 3. Jak bedziesz na trasie to utrzymaj min 2000 obrotow z gazem w jednym miejscu (nie gazuj, nie paluj, ale i nie odpuszczaj co chwile). Wtedy wypalisz sadze z wydechu. Cytat:
Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 14-05-2012 o 15:04 |
|||
15-05-2012, 12:54 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-12-2008
Skąd: Poznań
Model: Tourneo Custom L2H1
Silnik: 2.0 TDCI, 170KM
Rocznik: 2017
Postów: 18
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Wczoraj sprawdziłem co się kryje pod osłoną silnika i mam sytuację taką, że przy dwóch wtryskach, tych środkowych zaraz przy korku mam mokre ślady jakby oleju. Ale czy to możliwe by coś tamtędy ciekło?
Zastanawiam się czy to nie przypadkiem olej, który przy nalewaniu przelał się przez korek. Może ktoś nieumiejętnie go nalewał. Czym odczytać błędy? Mogę to zrobić samodzielnie np. przez jakiś kabelek z Allegro? Z tym środkiem na przeczyszczenie - w tej chwili 0,5 baku, poczekam jeszcze chwilę i w okolicach rezerwy wleję cudo do zbiornika. Zobaczymy co pomoże. |
16-05-2012, 13:35 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-03-2011
Skąd: warszawa
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Cytat:
|
|
16-05-2012, 13:50 | #9 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Wysokie spalanie w 2.0 TDCI, czarny dym przy gazowaniu
Cytat:
Podlacza sie albo praktycznie czysty pod pompe, albo wlewa do 5-7l ropy w zbiorniku, zeby byl bardziej skondensowany. Cytat:
I pamietaj, ze on pisze o Mondeo III, wiec innym 2.0 tdci niz Ty masz w Cmaxie! |
||