Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-05-2012, 21:09   #1
frantal
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
Domyślnie Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Witajcie,

Miałem bardzo dziwny przypadek. Focus MK2 FL 2008 rok, 1.8TDCi, przebieg 73 tys. Jadąc dłuższy czas na autostradzie (bez szaleństw 140-150km/h przez około godzinę), zwolniłem trochę i nagle samochód tak jakby mi osłabł (nie reagował na wciśnięcie gazu) i nagle po chwili zgasł. Nie dało go się ponownie uruchomić - dydłałem rozrusznikiem i nic. Po dłuższym odczekaniu na chwilę udawało go się uruchomić, po czym po 2-3 sekundach działania na wolnych obrotach gasł znowu. Nie było żadnej kontrolki usterki i co najważniejsze było ponad pół baku paliwa (tankowane na Shellu) - objawy typowo paliwowe.
Żadne operacje nie przynosiły skutku (m.in. zdejmowanie klem z akumulatora), aż do chwili dolania paliwa (5L), kiedy to po chwili kręcenia normanie odpalił i wszystko wróciło do normy (samochód obecnie normalnie odpala, moc ma, nie dymi, itp.).

Pierwotnie myślałem, że wskazówka od baku pokazuje głupoty i bak jest zwyczajnie pusty, ale jak zatankowałem na stacji to niewiele weszło. Ewidentnie po podniesieniu poziomu paliwa po dolewce coś się zmieniło.

Focusa mam od niedawna, dopiero parę tysięcy kilometrów zrobione, ale żadnych problemów. Filtr paliwa wymieniany, paliwo tankowane dobre. Co to się mogło stać? Mam obawy, że problem może się powtórzyć i wolałbym odszukać przyczynę (trochę nie wierzę, że jakiś brud wpadł w rurkę paliwową).

Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją? Dla mnie to jakieś cuda na kiju i niewytłumaczalne zdarzenie...


Dziękuję za wszelkie rady.

frantal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2012, 15:27   #2
Szeryf455
ford::professional
 
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

A może to nie sama dolewka pomogła, tylko otwarcie baku??? Mogło być odpowietrzenie zatkane. Wskazywała by na to godzina ciągłego zapotrzebowania na paliwo.
Szeryf455 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2012, 16:05   #3
frantal
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Cytat:
Napisał Szeryf455 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A może to nie sama dolewka pomogła, tylko otwarcie baku??? Mogło być odpowietrzenie zatkane. Wskazywała by na to godzina ciągłego zapotrzebowania na paliwo.
Też o tym myślałem, ale tak się składa, że jakiś czas po awarii otworzyłem wlew (używając lejka, bo tam jest taka klapka) i słuchałem czy chlupie mi paliwo (bo nie bardzo słyszałem przy bujaniu samochodem czy chlupie paliwo w baku), więc takie otwarcie zrobiłem raz, w między czasie próbowałem odpalać, a później po 30 min drugi raz, aby dolać paliwo.

Swoją drogą to gdzie i jak działa to odpowietrzenie? W każdym samochodzie, który posiadałem zawsze przy otwieraniu korka słychać charakretystyczne "pssst", które świadczy o tym, że jakieś podciśnienie znajduje się w baku. Raczej to jest poprawny objaw i to raczej świadczy o właśnie braku powietrza (jest podciśnienie) w baku.
frantal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2012, 19:06   #4
wojtas1980
ford::average
 
Avatar wojtas1980
 
Zarejestrowany: 16-10-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 73
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Wygląda na to ze mógł się zapowietrzyć
Sprawdż szczelność obudowy filtra paliwa.
Silnik 1.8 tdci ma strasznie niedopracowany system paliwowy pod względem odpowietrzania(brak pompki) wystarczy mały bąbelek powietrza i auto gaśnie i nie chce odpalić.
Odpowietrzanie można tylko zrobić na przewodzie powrotnym najlepiej pompką podciśnieniową ja w awaryjnej sytuacji odpowietrzałem zwykłą gruszką na wężu średnica węża 8mm w środku.
wojtas1980 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2012, 20:45   #5
Toni999
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2009
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi/ 1,6 16V
Rocznik: 2001 / 2004
Postów: 176
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Myślę że osoby piszące o zapowietrzeniu ukladu paliwowego na skutek zatkanego odpowietrzenia zbiornika paliwa mają rację.
Natomiast podstawową przyczyną takich zdarzeń jest niedbalstwo oraz nadmierna oszczędność poczyniona przy projektowaniu układu paliwowego w tej wersji focusa.
Zaraz wyjaśnię co mam na myśli, w wersjach benzynowych paliwo jest tłoczone przez pompę paliwa zlokalizowaną w zbiorniku paliwa natomiast w wersjach z silnikami Diesla zamiast pompy w zbiorniku paliwo jest zasysane przez pompę wtryskową czyli jest to układ podciśnieniowy znacznie bardziej wrażliwy na zakłucenia, zapewne w tym konkretnym przypadku puki silnik pracował na wysokich obrotach pompa dawała radę zasysać paliwo mimo zwiększającego się podciśnienia w zbiorniku paliwa ale wystarczyło na chwilę zmniejszyć obroty silnika a podciśnienie w zbiorniku zrobiło się wieksze niż podciśnienie pompy zasysające paliwo więc paliwo się cofneło w stronę zbiornika i to doprowadziło do wyłączenia silnika.
Natomiast co z tym można zrobić, swego czasu przeczytałem na forum radę aby przy tankowaniu nie dokręcać szczelnie korka paliwa tak aby nie dopuszczać do powstania podciśnienia w zbiorniku, może nie jest to zbyt odkrywcza rada ale ma zaletę że nic nie kosztuje.
Toni999 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2012, 06:20   #6
Szeryf455
ford::professional
 
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Cytat:
Napisał Toni999 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Natomiast co z tym można zrobić, swego czasu przeczytałem na forum radę aby przy tankowaniu nie dokręcać szczelnie korka paliwa tak aby nie dopuszczać do powstania podciśnienia w zbiorniku, może nie jest to zbyt odkrywcza rada ale ma zaletę że nic nie kosztuje.
Dokładnie. Na tą przypadłość cierpi z 80 % Focusów.
Szeryf455 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2012, 15:02   #7
frantal
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Cytat:
Napisał Toni999 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Natomiast co z tym można zrobić, swego czasu przeczytałem na forum radę aby przy tankowaniu nie dokręcać szczelnie korka paliwa tak aby nie dopuszczać do powstania podciśnienia w zbiorniku, może nie jest to zbyt odkrywcza rada ale ma zaletę że nic nie kosztuje.
Dzięki za wytłumaczenie. Sytuacja, o której piszesz faktycznie jest realna. Jest tylko jedno "ALE". Mój Focus nie posiada korka wlewu jako takiego, tylko "klapkę" doszczelniającą. Samochód był sprowadzony z Belgii - nie wiem czy to ma znaczenie, bo może polskie wersje mają normalnie korek zakręcany. Tutaj jest klapka, która jest szczelna i dopiero przy wkładaniu dystrybutora pod odpowiednim kątem otwiera się. Za każdym razem otwierając tą klapkę przy tankowaniu słysze "syknięcie". Czy to jest prawidłowy objaw w dieslu? W benzyniakach taki objaw ma istnieć (świadczy o szczelności układu paliwowego), ale nie wiem jak w dieslu. Szczerze przyznam też, że takie syknięcie miało też miejsce w trakcie wspomnianej awarii jak dolewałem paliwa.

Dodatkowo interesuje mnie gdzie odszukać wspomniany odpowietrznik w mojej wersji? Chciałbym go obejrzeć i ewentualnie oczyścić.
frantal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2012, 08:54   #8
frantal
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Dodatkowo załączam zdjęcie mojego rozwiązania wlewu. Nie wiem czy większość Focusów tak ma, czy tylko niektóre. Czy ten otworek poniżej to może być właśnie odpowietrzanie baku (a bardziej "dopowietrzanie" baku, aby nie tworzyło się podciśnienie)? Gdzie tego szukać?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg wlew.jpg (92.9 KB, 51 wyświetleń)
frantal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2012, 11:36   #9
szejk78
ford::advanced
 
Avatar szejk78
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-04-2012
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Model: Daf XF 460
Silnik: Duży :)
Rocznik: 2012
Postów: 278
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

to co zaznaczyłeś to odprowadzenie ew. wody a odpowietrzenie jest nad nadkolem czyli pod wlewem bo mi się tamtędy wylało jak lałem (dolewałem)do fula ,polało się aż po oponie od góryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przynajmiej tak jest w mondku MK4 smiem przypuszczać że podobnie jest w Foce IMO mam taki sam wlew i mam krajówke
__________________
Daf XF 460 + beczka z tyłu,2 x Focus II 2.0TDCI 3D i 5D/HB 172 i 162,Mazda 323F BA 2.0 V6 bez podtlenku LPG Było:Focus I,Mondeo IV 2.0 143,Mazda 6 sport2.0 CiTD,GALANT SPORT EDITION 2.5 V6 TIP TRONIK
szejk78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 22:03   #10
frantal
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
Domyślnie Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa

Wracając do meritum tematu. Cały czas zastanawiam się nad podciśnieniem. Wszędzie są sprzeczne opinie na temat tego, że słychać syknięcie w baku podczas tankowania. Jedni mówią, że to wada, drudzy, że tak ma być (w instrukcjach też jest tak napisane).
Zawsze w wielu samochodach tak mialem, że syczy podczas otwierania baku (w moim przypadku klapki). Nielogiczne dla mnie zatem jest, że jeżeli syczy to właśnie oznacza takie podciśnienie, które może pompie przeszkadzać w zasysaniu paliwa i powodować takie problemy, z którymi się spotkałem.

Jak to w końcu jest konstrukcyjnie? Wiem, że normy EURO określają, że układ paliwowy ma być szczelny. Czyżby właśnie przez dbanie o środowisko mogą wystąpić takie problemy?

Trochę nie bardzo mam rozwiązanie na mój problem, bo jest ta nieszczęsna klapka, a nie korek, którego mógłbym niedokręcać jak to zasugerowaliście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
frantal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.