|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-05-2012, 21:09 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Witajcie,
Miałem bardzo dziwny przypadek. Focus MK2 FL 2008 rok, 1.8TDCi, przebieg 73 tys. Jadąc dłuższy czas na autostradzie (bez szaleństw 140-150km/h przez około godzinę), zwolniłem trochę i nagle samochód tak jakby mi osłabł (nie reagował na wciśnięcie gazu) i nagle po chwili zgasł. Nie dało go się ponownie uruchomić - dydłałem rozrusznikiem i nic. Po dłuższym odczekaniu na chwilę udawało go się uruchomić, po czym po 2-3 sekundach działania na wolnych obrotach gasł znowu. Nie było żadnej kontrolki usterki i co najważniejsze było ponad pół baku paliwa (tankowane na Shellu) - objawy typowo paliwowe. Żadne operacje nie przynosiły skutku (m.in. zdejmowanie klem z akumulatora), aż do chwili dolania paliwa (5L), kiedy to po chwili kręcenia normanie odpalił i wszystko wróciło do normy (samochód obecnie normalnie odpala, moc ma, nie dymi, itp.). Pierwotnie myślałem, że wskazówka od baku pokazuje głupoty i bak jest zwyczajnie pusty, ale jak zatankowałem na stacji to niewiele weszło. Ewidentnie po podniesieniu poziomu paliwa po dolewce coś się zmieniło. Focusa mam od niedawna, dopiero parę tysięcy kilometrów zrobione, ale żadnych problemów. Filtr paliwa wymieniany, paliwo tankowane dobre. Co to się mogło stać? Mam obawy, że problem może się powtórzyć i wolałbym odszukać przyczynę (trochę nie wierzę, że jakiś brud wpadł w rurkę paliwową). Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją? Dla mnie to jakieś cuda na kiju i niewytłumaczalne zdarzenie... Dziękuję za wszelkie rady. |
31-05-2012, 15:27 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
A może to nie sama dolewka pomogła, tylko otwarcie baku??? Mogło być odpowietrzenie zatkane. Wskazywała by na to godzina ciągłego zapotrzebowania na paliwo.
|
31-05-2012, 16:05 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Cytat:
Swoją drogą to gdzie i jak działa to odpowietrzenie? W każdym samochodzie, który posiadałem zawsze przy otwieraniu korka słychać charakretystyczne "pssst", które świadczy o tym, że jakieś podciśnienie znajduje się w baku. Raczej to jest poprawny objaw i to raczej świadczy o właśnie braku powietrza (jest podciśnienie) w baku. |
|
31-05-2012, 19:06 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 73
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Wygląda na to ze mógł się zapowietrzyć
Sprawdż szczelność obudowy filtra paliwa. Silnik 1.8 tdci ma strasznie niedopracowany system paliwowy pod względem odpowietrzania(brak pompki) wystarczy mały bąbelek powietrza i auto gaśnie i nie chce odpalić. Odpowietrzanie można tylko zrobić na przewodzie powrotnym najlepiej pompką podciśnieniową ja w awaryjnej sytuacji odpowietrzałem zwykłą gruszką na wężu średnica węża 8mm w środku. |
01-06-2012, 20:45 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-10-2009
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi/ 1,6 16V
Rocznik: 2001 / 2004
Postów: 176
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Myślę że osoby piszące o zapowietrzeniu ukladu paliwowego na skutek zatkanego odpowietrzenia zbiornika paliwa mają rację.
Natomiast podstawową przyczyną takich zdarzeń jest niedbalstwo oraz nadmierna oszczędność poczyniona przy projektowaniu układu paliwowego w tej wersji focusa. Zaraz wyjaśnię co mam na myśli, w wersjach benzynowych paliwo jest tłoczone przez pompę paliwa zlokalizowaną w zbiorniku paliwa natomiast w wersjach z silnikami Diesla zamiast pompy w zbiorniku paliwo jest zasysane przez pompę wtryskową czyli jest to układ podciśnieniowy znacznie bardziej wrażliwy na zakłucenia, zapewne w tym konkretnym przypadku puki silnik pracował na wysokich obrotach pompa dawała radę zasysać paliwo mimo zwiększającego się podciśnienia w zbiorniku paliwa ale wystarczyło na chwilę zmniejszyć obroty silnika a podciśnienie w zbiorniku zrobiło się wieksze niż podciśnienie pompy zasysające paliwo więc paliwo się cofneło w stronę zbiornika i to doprowadziło do wyłączenia silnika. Natomiast co z tym można zrobić, swego czasu przeczytałem na forum radę aby przy tankowaniu nie dokręcać szczelnie korka paliwa tak aby nie dopuszczać do powstania podciśnienia w zbiorniku, może nie jest to zbyt odkrywcza rada ale ma zaletę że nic nie kosztuje. |
02-06-2012, 06:20 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Cytat:
|
|
03-06-2012, 15:02 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Cytat:
Dodatkowo interesuje mnie gdzie odszukać wspomniany odpowietrznik w mojej wersji? Chciałbym go obejrzeć i ewentualnie oczyścić. |
|
17-06-2012, 08:54 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Dodatkowo załączam zdjęcie mojego rozwiązania wlewu. Nie wiem czy większość Focusów tak ma, czy tylko niektóre. Czy ten otworek poniżej to może być właśnie odpowietrzanie baku (a bardziej "dopowietrzanie" baku, aby nie tworzyło się podciśnienie)? Gdzie tego szukać?
|
18-06-2012, 11:36 | #9 |
ford::advanced
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-04-2012
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Model: Daf XF 460
Silnik: Duży :)
Rocznik: 2012
Postów: 278
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
to co zaznaczyłeś to odprowadzenie ew. wody a odpowietrzenie jest nad nadkolem czyli pod wlewem bo mi się tamtędy wylało jak lałem (dolewałem)do fula ,polało się aż po oponie od góryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przynajmiej tak jest w mondku MK4 smiem przypuszczać że podobnie jest w Foce IMO mam taki sam wlew i mam krajówke
__________________
Daf XF 460 + beczka z tyłu,2 x Focus II 2.0TDCI 3D i 5D/HB 172 i 162,Mazda 323F BA 2.0 V6 bez podtlenku LPG Było:Focus I,Mondeo IV 2.0 143,Mazda 6 sport2.0 CiTD,GALANT SPORT EDITION 2.5 V6 TIP TRONIK |
21-06-2012, 22:03 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2005
Skąd: Siedlce
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 168
|
Odp: Nagle zgasł. Zapalił po dolaniu paliwa
Wracając do meritum tematu. Cały czas zastanawiam się nad podciśnieniem. Wszędzie są sprzeczne opinie na temat tego, że słychać syknięcie w baku podczas tankowania. Jedni mówią, że to wada, drudzy, że tak ma być (w instrukcjach też jest tak napisane).
Zawsze w wielu samochodach tak mialem, że syczy podczas otwierania baku (w moim przypadku klapki). Nielogiczne dla mnie zatem jest, że jeżeli syczy to właśnie oznacza takie podciśnienie, które może pompie przeszkadzać w zasysaniu paliwa i powodować takie problemy, z którymi się spotkałem. Jak to w końcu jest konstrukcyjnie? Wiem, że normy EURO określają, że układ paliwowy ma być szczelny. Czyżby właśnie przez dbanie o środowisko mogą wystąpić takie problemy? Trochę nie bardzo mam rozwiązanie na mój problem, bo jest ta nieszczęsna klapka, a nie korek, którego mógłbym niedokręcać jak to zasugerowaliście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |