Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-07-2012, 20:32   #11
valdi2000
ford::average
 
Imię: tomek
Zarejestrowany: 19-11-2008
Skąd: olkusz
Model: mondeo mk2
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 97r
Postów: 77
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

witam serdecznie!


fajnie jest tak czasem siąść przed monitorem i poczytać takie bzdury, ot tak dla zabawy.

wiele nie podpowiem bo nie mam takiego problemu, ale...

-skoro pali na zimnym to świece ok,
-wymiana filtra paliwa też wg. mnie jest niepotrzebna,
-jedynym powodem jaki mi przychodzi do głowy, może być nieodpowiedni kąt wtrysku
paliwa. można sprawdzić poprzez przesunięcie koła zębatego na pompie wtryskowej, trochę pracy ale da się zrobić i sprawdzić, inny kąt dla zimnego i ciepłego silnika co wiąże się z inną dawka paliwa
-ciśnienie sprężania też mało powie bo te nasza TD to i tak jest wynalazek za co powinni ręce obciąć,


pozdrawiam i życzę powodzenia
paweł

valdi2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2012, 22:15   #12
Emmm
ford::expert
 
Avatar Emmm
 
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co za bzdury wypisujesz kolego, każdy pojazd silnikowy ma pompę paliwa, a szczególnie diesel
Sympatyczny kolego, zapewniam Cię, że jesteś w błędzie, całkiem sporo jest aut w których pompa wtryskowa "zasysa" paliwo ze zbiornika i to poprzez smok, przewody, podgrzewacz i filtr paliwa po drodze a jednym z tych aut jest mondeo mk 1 i mk 2. Jeśli znajdziesz w takim samochodzie fabryczną pompę paliwa (pomijając ręczną pompkę oraz pompę wtryskową) to gotów jestem wypłacić Ci nagrodę. Nie będę się tu rozpisywał na temat braku pomp paliwa w innych "pojazdach silnikowych".
Cytat:
Napisał valdi2000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
-wymiana filtra paliwa też wg. mnie jest niepotrzebna,
-jedynym powodem jaki mi przychodzi do głowy, może być nieodpowiedni kąt wtrysku
paliwa. można sprawdzić poprzez przesunięcie koła zębatego na pompie wtryskowej, trochę pracy ale da się zrobić i sprawdzić, inny kąt dla zimnego i ciepłego silnika co wiąże się z inną dawka paliwa
Wymiana filtra paliwa jak najbardziej jest zasadna a co do nieodpowiedniego kąta wtrysku paliwa, to za dobór właściwego w zależności od temperatury silnika odpowiada korektor kąta wtrysku lub termostat woskowy i nie trzeba niczego na pompie przestawiać, ale masz rację z tym, że:
Cytat:
Napisał valdi2000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
fajnie jest tak czasem siąść przed monitorem i poczytać takie bzdury, ot tak dla zabawy
Pozdrawiam
__________________
Emmm
Emmm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2012, 09:51   #13
cieniu
ford::average
 
Avatar cieniu
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-02-2012
Skąd: Sosnowiec/Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4 Hatchback Titanium X
Silnik: 2.0 TDCi Duratorq 175KM/400Nm ;)
Rocznik: 2009
Postów: 196
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Kolego Emmm z całym szacunkiem, ale nie jestem mechanikiem, i moja wiedza nie jest zaawansowana, chciałem tylko podzielić się moim doświadczeniem, żeby inni mieli jakieś wskazówki. Faktycznie w dieslach są pompy wtryskowe.
Pozdrawiam.
cieniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-07-2012, 14:05   #14
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Cieniu, w dieslach są nawet tłoki,i świece, ale coś u diabła musi zassać paliwo ze zbiornika, wytworzyć ciśnienie w pompie wtryskowej aby do małego otworka w sekcji tłoczącej dostało się paliwo jeżeli tłoczki w sekcjach poruszają się z szybkością ponad 2ooo razy na sekundę.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2012, 11:51   #15
cieniu
ford::average
 
Avatar cieniu
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-02-2012
Skąd: Sosnowiec/Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4 Hatchback Titanium X
Silnik: 2.0 TDCi Duratorq 175KM/400Nm ;)
Rocznik: 2009
Postów: 196
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Nic dodać, nic ująć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cieniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2012, 12:22   #16
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Cytat:
Napisał cieniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cieniu, w dieslach są nawet tłoki,i świece, ale coś u diabła musi zassać paliwo ze zbiornika, wytworzyć ciśnienie w pompie wtryskowej aby do małego otworka w sekcji tłoczącej dostało się paliwo jeżeli tłoczki w sekcjach poruszają się z szybkością ponad 2ooo razy na sekundę.
Kolego dużę pieniądze dla Ciebie jak pokażesz mi gdzie jest pompa paliwowa w mondeo TD. Miałem takiego 3 lata, escorta td 6 lat i oba nie miały. Stąd potem właśnie problemy z zapalaniem tych samochodów jak paliwo się cofa. Ford wymyślił jedynie filtr paliwa z ręczną pompkę... Troche zbyt pewny jesteś w tym co piszesz a budowy tej jednostki nie znasz. Ja i tak samo kolega Emmm wiemy wszystko z autopsji i nieraz nawet wspólnie na forum rozwiązaywaliśmy problemy
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2012, 19:51   #17
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Cytat:
Napisał matrog19 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego dużę pieniądze dla Ciebie jak pokażesz mi gdzie jest pompa paliwowa w mondeo TD. Miałem takiego 3 lata, escorta td 6 lat i oba nie miały. Stąd potem właśnie problemy z zapalaniem tych samochodów jak paliwo się cofa. Ford wymyślił jedynie filtr paliwa z ręczną pompkę... Troche zbyt pewny jesteś w tym co piszesz a budowy tej jednostki nie znasz. Ja i tak samo kolega Emmm wiemy wszystko z autopsji i nieraz nawet wspólnie na forum rozwiązaywaliśmy problemy
Chrzanicie jak cholera, połowa postów w tym wątku jest durna i dotyczy benzyny, wprowadzając tylko autora w błąd.

1. Pompa paliwa w 1.8 TD jest zintegrowana w lucasie w środku i zasysa z baku paliwo (tzw. pompka wstępna).
2. I to jest właśnie przyczyna - pompka wstępna która w lucasach bardzo szybko pada, szczególnie jak się jeździ na krótkich odcinkach. Sprawdzenie: rozgrzanie silnika do czerwoności, odtworzenie problemu i polanie pompy dużą ilością lodowatej wody (przynajmniej 10l), aż się schłodzi. To jest problem każdego lucasa w 1.8TD (a jeśli ktoś go jeszcze nie miał to go będzie miał) - wada fabryczna. Dlaczego Ford nie wsadził pompy boscha?
3. Kąt wtrysku nie może być zły skoro odpala na zimnym. Na ciepłym będzie chodził przy bylejakim kącie wtrysku (ciepły odpali nawet na przeskoczonym pasku rozrządu - zimny już nie).
4. Problem można zredukować zakładając zaworek zwrotny na węże paliwa. W tym aucie lubią paść zaworki w ręcznej pompce i paliwo się cofie, co powoduje problem (pompie wstępnej jest ciężko zassać paliwo). Zamierzam stestować ten patent w niedługim czasie.
5. Więcej: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez peterpz ; 12-07-2012 o 19:54
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2012, 19:55   #18
valdi2000
ford::average
 
Imię: tomek
Zarejestrowany: 19-11-2008
Skąd: olkusz
Model: mondeo mk2
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 97r
Postów: 77
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Witam serdecznie!

pompka tzw. paliwowa jest zabudowana na stałe w pompie wtryskowej, i jest napędzana razem z pompą wtryskowa za pomocą paska, proste? chyba tak! (w nowszych dieslach tj. z common rail,TDI, JTD, CDTI czy jakieś tak jeszcze ) jest pompka elektryczna w baku, ona podaje ON już pod ciśnieniem do pompy wtryskowej, i jednocześnie odpowietrza układ, ponieważ przy rozruchu, zanim odpalimy przepompuje trochę paliwa w przewodach jak i w samym filtrze, potem po drodze są jeszcze regulatory ciśnienia, czujniki ciśnienia, czujniki temperatury paliwa i podgrzewacze, ale to do innego postu, tak więc mondeo TD pompkę ma, tylko w pompie wtryskowej, nazywa się ona bodajże przetłaczająca bądź wstępna, jakoś tak,

jej usterka również powoduje problemy z rozruchem, bo to ona ma za zadanie podać ON na tłoczki pompy wtryskowej,

proponuje poszukać przekroju pompy wtryskowej, a tam zapewne będzie wszystko jak na dłoni

pozdrawiam
paweł
valdi2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2012, 20:01   #19
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
lubią paść zaworki w ręcznej pompce i paliwo się cofie
Gdybym ja miał TD i taki problem, to w miejsce ręcznej pompki podpiąłbym elektryczną membranową zasilaną po włączeniu „zapłonu”.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2012, 20:44   #20
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: nie pali jak ciepły

Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gdybym ja miał TD i taki problem, to w miejsce ręcznej pompki podpiąłbym elektryczną membranową zasilaną po włączeniu „zapłonu”.
Tak, ale skoro producent tego nie przewidział to nie wiem jak by się to spisywało, bo wtedy byłyby dwie pompki.

PS: To jest ogólnie problem dlaczego nasze 1.8TD nie odpalają na dotyk tak jak choćby TDI... Dziadowska pompa...
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.