|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-08-2012, 06:28 | #561 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-02-2008
Model: Focus II Kombi
Silnik: 1.6 tdci 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Dzięki wielkie za odp. W poniedziałek na trasie po gwałtownym hamowaniu (zatrzymanie i zgaszenie silnika)wykrzyknik zgasł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i samochód się wkręca ma mniej mocy ale to chyba przez dziurę w tym elastycznym łączniku wydechu. Mam pytanku czy jest możliwe że EGR mi się przycina i czasami jak się w p..apram w jakąś dziurę przy hamowaniu to później działa?? czy jak go zaślepię to błąd nie wróci? Trzeba coś w kompie przestawiać? NIestet na tą chwilę nie mam moz.iowści sprawdzenia błędów bo kumpel od kompa jest na urlopie. Czy jakiś ELM starczy mi do kasowania i podpatrywania błędów oraz sprawdzania parametrów pracy? Czy lepiej dozbierać i kupić jakiś IDS?
Pytałem Cię jeszcze o wężyk, który wchodzi w obudowę Filtra Powietrza, co on daje-mierzy? Wchodzi do sterownika turbo, tak jak wężykod sterowania turbo i chyba od Vacum. |
22-08-2012, 06:45 | #562 |
ford::amateur
Imię: andrzej
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: opole
Model: focus 1.8TD TOURNIER
Silnik: disel
Rocznik: 1999
Postów: 3
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Witam wszystkich bardzo goraco.
Od niedawna jestem posiadaczem focusa 1.8TD TOURNIER i nie zawsze ale jak czasami odpalam auto z rana po odpaleniu po okolo 2 , 3 sekundach trzesie silnikiem i spadaja obroty i potem chodzi normalnie ale jak juz raz odpali pozniej pali na strzal Dzieje sie tak przewaznie rano morze ktos powiedziec co to moze byc i czy to sa dobre silniki z gory dziekuje. Andrzj Ostatnio edytowane przez andi2603 ; 22-08-2012 o 07:10 |
22-08-2012, 07:11 | #563 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-02-2008
Model: Focus II Kombi
Silnik: 1.6 tdci 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
MJPRZEM
Mam jeszcze pytanko, czy EGR od 1,4 tdci to jest to samo co 1.6 tdci? ponieważ wyglądają identycznie, a niestety łatwiej jest znaleźć do 1,4 tdci. Bo zrozumiałem, że czy go zaślepię czy nie przydałby sie działający Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
22-08-2012, 08:04 | #564 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
jak go zaslepisz to najwyzej zaswieci ci sie zolta kontrolka od silnika.
ja osobiscie radzilbym zaslepic. egr zanieczyszcza solej i silnik i naprawde przyspiesza zuzywanie sie silnika, ponadto zwieksza spalanie i zmniejsza moc. |
22-08-2012, 18:06 | #565 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Cytat:
|
|
23-08-2012, 09:21 | #566 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
silniki sa dobre..ale osprzet i dodatki ekologiczne je wykanczają.
dzisiaj nie chodzi o silnik ale o ekologie i to jest problem. pozatym wstawia sie cuda do silnika i robi jak najmniejsze i najmocniejsze silniki ze tak naprawde nieda sie juz z tych silnikow wiecej wyciagnac...i przez to male silniki pozniej szybko padaja jak muchy, a duzego silnia nie kupisz bo nie spelnia wymogow ekologicznych. |
23-08-2012, 12:54 | #567 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-02-2008
Model: Focus II Kombi
Silnik: 1.6 tdci 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Chodzi mi o to czy jak zaślepie muszę go wymienić na działający, czy poprostu ten zaślepić bo moim zdaniem nie działa wogóle.
PS: Dzisiaj znowu to ****o mi się zapaliło (wykrzyknik). Czy żółta kontrolka to jest to samo co czerwona u mnie bo mam stare zegary. |
23-08-2012, 14:02 | #568 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
jak zaslepiasz to czy dziala czy niedziala to nie robi roznicy.
co do kontrolek to najlepiej sprawdz w instrukcji obslugi. |
24-08-2012, 11:25 | #569 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-02-2008
Model: Focus II Kombi
Silnik: 1.6 tdci 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
OK dzięki wielkie. To dzisiaj zaślepię bo znowu mi się to dzidostwo zapaliło :/
Mjprzem mam jeszcze pytanko poszukuję interfejsu, który pozwoli mi zgrać dane z jednych zegarów na drugie - nowsze i w końcu z wyświetlaczem do kompa wiesz może czy pozwoli mi na to coś takiego?? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dzisiaj wymieniam plecionkę i zobaczymy jak to będzie. A ten wykrzyknik to zastępstwo żółtej kontr silnika :/ Ostatnio edytowane przez bundy-er ; 31-08-2012 o 07:05 |
13-12-2012, 20:04 | #570 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-06-2012
Skąd: Żnin
Model: cmax
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Witam serdecznie..Jako nowy użytkownik forum chciałbym wszystkich powitać i zasięgnąć opinii doświadczonych kolegów.
A więc opiszę Wam mój problem bo juz zaczyna mnie to przerastać. Kupiłem Forda Cmaxa rocznik 2004, silnik 16 TDCI 109 KM.Bardzo fajne autko, wersja Gihia.Zakochałem się , ale pomału się odkoc***e.Wszystko było dobrze, do momentu gdy postanowiłem wymienić olej, no i zalałem go syntetykiem. Po krótkim czasie zapaliła sie kontrolka oleju,silnik zaczął górą głośniej klekotać pojawił się komunikat o kłopotach. Mechanik wiedział już co może być, zdjął miskę i okazało się że smok w misce był strasznie zabrudzony. Zaznaczę że auto przyjechało z Belgii i nie wiem na jakim oleju jeździło, i jak był zmieniany. Mój błąd, chciałem dobrze,Mechanik stwierdził że syntetyk wyczyścił brudy z silnika i zeszło wszystko do miski i zapchało smoka. Pojeździłem niecałe 1000km i sytuacja się powtórzyła. Przyczyna ta sama.Olej wymieniłem na inny, pół syntetyk Mobila.Jednak sytuacja się znów powtórzyła. Tak więc jestem już po czwartym czyszczeniu smoka, tym razem zrobiłem już około 4 tysięcy km. Powiedzcie proszę co to może być.Czy nadal zlatują nagary, brudy z silnika, bo kilometry użytkowania się wydłużają.Czy jest to jakaś wada auta, jeśłi tak to jak to zlikwidować.nie chcę sprzedawać samochodu bo bardzo mi odpowiada, ale nie mogę zmieniać oleju co 4 tys. Są to koszty, i strach się wybrać gdziekolwiek dalej.Nie jestem pewien tego auta.Prócz tych problemów nie mogę nic zarzucić Cmaxowi. Czekam na porady. Pozdrawiam Tomek. |