Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-01-2013, 20:24   #31
Mieto-68
ford::average
 
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

Udało się rozwiązać problem z brakiem "poweru" i przymulaniem w trasie!!!
Za sprawą postu użytkownika fifel w innym wątku - ( masz u mnie PIWO jak się spotkamyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Dostałem się do obydwu zaworków Pierburg w 2.0 TDCI: jeden znajduje się po prawej stronie silnika a drugi niestety aż pod alternatorem. Obydwa nosiły ślady przytarcia. Porządne wyczyszczenie i smarowanie zgodnie z załączoną wyżej instrukcją i auto chyba nawet nowe nie miało takiego powera. Wkręca się śmiało na obroty i ciągnie od samego dołu ino gwizda! Widocznie ograniczone działanie tych zaworków przymulało silnik, a przecież OBD nie wykazywał błędów bo "coś tam się ruszały", ale jednak nie w pełnym zakresie. Teraz lekkie naciśnięcie gazu i od razu konie w galopieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz można śmigać - pozdro


Ostatnio edytowane przez Mieto-68 ; 04-01-2013 o 20:35 Powód: literówki:)
Mieto-68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 22:17   #32
fifel
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

Mieto-68, mam takie samo wrażenie, że nigdy wcześniej takiego powera nie miałGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. taki wniosek z tego, że warto pierburga przeczyścić jeśli jest choćby najmniejsze podejrzenie że słabiej silnik ciągnie...
Teraz praktycznie bez redukcji gaz do dechy i można wyprzedzać pod górkę - od 1,5 tys obrotów ciągnie jak głupi, a turbo załącza się na moje oko ok 1,2 tys, a największego kopa można odczuć na trójce...

A jeśli o piwo chodzi to bardzo chętnie, tylko do Słupska ode mnie kawałek drogi jestGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
fifel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2013, 11:45   #33
Mieto-68
ford::average
 
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

Znalazłem u siebie ostateczne rozwiązanie problemu z okresowym spadkiem mocy!

Autko jeździło super aż tu nagle znowu muł i do tego Lampka "check engine"- błąd P0047. Wyłączanie silnika na kilka minut nie zmieniało nic - dalej tryb awaryjny.
Po dogłębnym "przetrzepaniu" tego forum eliminowałem po kolei poszczególne elementy układanki i doszedłem do sprawcy całego zamieszania:

Okazał się nim przerwany kabelek tuż przy wtyczce elektrycznej zaworka elektropneumatycznego regulacji doładowania. Ten z prawej strony silnika.

Menda (kabelek) pękł w ten sposób, że koszulka (jego izolacja - w tym przypadku niebiesko-zielona) była cała, ale wewnątrz kabelek był przerwany i w tym miejscu była ta koszulka cieńsza (przewężenie).

Po zmianie całej nowej kostki w miejsce starej problem braku mocy znikł. (Mam nadzieję raz na zawsze!)

Notabene w jednym z postów pisał o tej usterce bodajże użytkownik [B]leonov[B] i to za jego sugestią rzetelnie i z dołożeniem należytej staranności sprawdziłem kable i kostkę do tego zaworka.

Dzięki leonov - masz u mnie PIWO!
Mieto-68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2013, 17:21   #34
Kołbi
ford::beginner
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 07-09-2009
Skąd: Szczecin
Model: Focus C-MAX Ghia
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 32
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

Mieto-68 piszesz, że są dwa zaworki Pierburg?
Czy ten pod alternatorem jest też koloru brązowego?
Kołbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2013, 20:20   #35
Mieto-68
ford::average
 
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

Kołbi - są dwa zaworki Pierburg w naszych silnikach. Ten z prawej strony silnika steruje doładowaniem, a ten pod altkiem EGR-em. Obydwa są koloru brązowego i obydwa (tak jest u mnie) mają takie numerki na swoich obudowach. Warto je "przeserwisować" jak to było w poscie fifel-a.
Mieto-68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2013, 19:08   #36
pendrive999
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Radom
Model: focus c-max
Silnik: 2.0 TDCI, 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 45
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

miałem identycznie w lato z przetartym kablem sterowania Pierburgiem. Po zlutowaniu przewodów problemy z losowym zamulaniem auta zniknęły.
pendrive999 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2013, 18:58   #37
baca7
ford::average
 
Zarejestrowany: 20-11-2007
Skąd: Wielkopolska
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2006
Postów: 54
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

Podepnę się pod temat. Od pewnego czasu pojawia się problem - podczas jazdy w trasie w aucie brakuje jakby mocy, przyspiesza bardzo powoli bez względu na to jak wciskam pedał gazu. Nie zauważyłem żeby silnik pracował głośniej ani jakoś inaczej dymił, tylko to przyspieszenie. Od razu pojawia się też błąd na wyświetlaczu - usterka układu silnika. Około 2 tygodnie temu zapaliła się pomarańczowa kontrolka błędu silnika, po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd zaworu EGR, który wykasowałem i do dzisiaj pomarańczowa kontrolka się nie pali (zawór EGR był czyszczony latem ubiegłego roku). Wczoraj jadąc ponownie miałem problem z brakiem mocy, zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Po chwili odpaliłem i pełna moc wróciła, auto rwie się i przyspiesza jak marzenie. Gdzie szukać przyczyny, co radzicie?
baca7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2013, 19:17   #38
djatom
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 98
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

też przerabiałem spadek mocy w mojej foczce, okazało sie ze kapało paliwo z nieszczelnego układu paliwowego na zawór elektromagnetyczny podciśnienia i pospadały wężyki i nie załączało turbiny
djatom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2013, 00:13   #39
Brodziu
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 09.2008
Postów: 11
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

U mnie była taka sytuacja, że spadek mocy pojawiał się głównie w suche dni, żeby zanikać w deszczowe, lub przy dłuższej trasie kiedy cos tam wysychało. Diagnoza w ASO że turbina co od razu wykluczyłem bo robiłem ją dość niedawno, kolejna próba to przekładanie tych zaworków o których mowa wyżej - żadnej poprawy. W rezultacie trafiłem do speca który powitał mnie tekstem - instalka zgniła - Focus tak ma w kilku miejscach. Posprawdzał miernikiem, wymienił kilka przewodów w wiązkach i jak ręką odjął.
__________________
Mondeo MKIV 2.2TDCi 175KM 08/2008 kombi Panther Black
Focus C-Max 2.0TDCi 136KM 11/2004 Panther Black
Brodziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2013, 17:28   #40
magdalena30
ford::beginner
 
Avatar magdalena30
 
Zarejestrowany: 20-11-2012
Skąd: Poznań City
Model: c-max
Silnik: 1800 b+g
Rocznik: 2004
Postów: 25
Domyślnie Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny

Chłopaki, większość z Was mówi o tym problemie dotyczącym diesla a u mnie się pojawia w benzynce. Kiedyś w trasie wyprzedzałem pod górę ciężarówkę i w połowie drogi(tira) nagle moc zniknęła i musiałem ratować się zwolnieniem i powrotem za tira.
To było jakoś zimą, w zeszłym tygodniu znów byłem w trasie. Zrobiłem 500km w jedną stronę, było ok. Wracając znów załapał muła. Od tego czasu jeżdżę autem do pracy, kilka km i muł raz się pojawia , raz nie.
jakieś sugestie ???
Dodam, że auto jest 1.8 benzyna z gazem sekwencyjnym(roczna instalacja)
zamulenie pojawia się zarówno na benzynie jak i gazie. Po chwilowym wyłączeniu stacyjki, nic się nie zmienia.
Wspomnę jeszcze, że miałem przegryzioną sondę lambda. Niby została naprawiona ale check engine czasami się pojawia więc być może znów sonda ????/
Z drugiej strony czy jeśli nawet uszkodzona jest sonda to na gazie również będzie zamulenie ???
magdalena30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.