|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-01-2013, 20:24 | #31 |
ford::average
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
Udało się rozwiązać problem z brakiem "poweru" i przymulaniem w trasie!!!
Za sprawą postu użytkownika fifel w innym wątku - ( masz u mnie PIWO jak się spotkamyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dostałem się do obydwu zaworków Pierburg w 2.0 TDCI: jeden znajduje się po prawej stronie silnika a drugi niestety aż pod alternatorem. Obydwa nosiły ślady przytarcia. Porządne wyczyszczenie i smarowanie zgodnie z załączoną wyżej instrukcją i auto chyba nawet nowe nie miało takiego powera. Wkręca się śmiało na obroty i ciągnie od samego dołu ino gwizda! Widocznie ograniczone działanie tych zaworków przymulało silnik, a przecież OBD nie wykazywał błędów bo "coś tam się ruszały", ale jednak nie w pełnym zakresie. Teraz lekkie naciśnięcie gazu i od razu konie w galopieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz można śmigać - pozdro Ostatnio edytowane przez Mieto-68 ; 04-01-2013 o 20:35 Powód: literówki:) |
04-01-2013, 22:17 | #32 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2004
Postów: 172
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
Mieto-68, mam takie samo wrażenie, że nigdy wcześniej takiego powera nie miałGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. taki wniosek z tego, że warto pierburga przeczyścić jeśli jest choćby najmniejsze podejrzenie że słabiej silnik ciągnie...
Teraz praktycznie bez redukcji gaz do dechy i można wyprzedzać pod górkę - od 1,5 tys obrotów ciągnie jak głupi, a turbo załącza się na moje oko ok 1,2 tys, a największego kopa można odczuć na trójce... A jeśli o piwo chodzi to bardzo chętnie, tylko do Słupska ode mnie kawałek drogi jestGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
11-01-2013, 11:45 | #33 |
ford::average
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
Znalazłem u siebie ostateczne rozwiązanie problemu z okresowym spadkiem mocy!
Autko jeździło super aż tu nagle znowu muł i do tego Lampka "check engine"- błąd P0047. Wyłączanie silnika na kilka minut nie zmieniało nic - dalej tryb awaryjny. Po dogłębnym "przetrzepaniu" tego forum eliminowałem po kolei poszczególne elementy układanki i doszedłem do sprawcy całego zamieszania: Okazał się nim przerwany kabelek tuż przy wtyczce elektrycznej zaworka elektropneumatycznego regulacji doładowania. Ten z prawej strony silnika. Menda (kabelek) pękł w ten sposób, że koszulka (jego izolacja - w tym przypadku niebiesko-zielona) była cała, ale wewnątrz kabelek był przerwany i w tym miejscu była ta koszulka cieńsza (przewężenie). Po zmianie całej nowej kostki w miejsce starej problem braku mocy znikł. (Mam nadzieję raz na zawsze!) Notabene w jednym z postów pisał o tej usterce bodajże użytkownik [B]leonov[B] i to za jego sugestią rzetelnie i z dołożeniem należytej staranności sprawdziłem kable i kostkę do tego zaworka. Dzięki leonov - masz u mnie PIWO! |
13-01-2013, 17:21 | #34 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 07-09-2009
Skąd: Szczecin
Model: Focus C-MAX Ghia
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 32
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
Mieto-68 piszesz, że są dwa zaworki Pierburg?
Czy ten pod alternatorem jest też koloru brązowego? |
13-01-2013, 20:20 | #35 |
ford::average
Imię: Mieczysław
Zarejestrowany: 28-06-2012
Skąd: Słupsk
Model: Ford Focus C-Max/Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 183
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
Kołbi - są dwa zaworki Pierburg w naszych silnikach. Ten z prawej strony silnika steruje doładowaniem, a ten pod altkiem EGR-em. Obydwa są koloru brązowego i obydwa (tak jest u mnie) mają takie numerki na swoich obudowach. Warto je "przeserwisować" jak to było w poscie fifel-a.
|
14-01-2013, 19:08 | #36 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Radom
Model: focus c-max
Silnik: 2.0 TDCI, 136KM
Rocznik: 2004
Postów: 45
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
miałem identycznie w lato z przetartym kablem sterowania Pierburgiem. Po zlutowaniu przewodów problemy z losowym zamulaniem auta zniknęły.
|
17-03-2013, 18:58 | #37 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-11-2007
Skąd: Wielkopolska
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2006
Postów: 54
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
Podepnę się pod temat. Od pewnego czasu pojawia się problem - podczas jazdy w trasie w aucie brakuje jakby mocy, przyspiesza bardzo powoli bez względu na to jak wciskam pedał gazu. Nie zauważyłem żeby silnik pracował głośniej ani jakoś inaczej dymił, tylko to przyspieszenie. Od razu pojawia się też błąd na wyświetlaczu - usterka układu silnika. Około 2 tygodnie temu zapaliła się pomarańczowa kontrolka błędu silnika, po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd zaworu EGR, który wykasowałem i do dzisiaj pomarańczowa kontrolka się nie pali (zawór EGR był czyszczony latem ubiegłego roku). Wczoraj jadąc ponownie miałem problem z brakiem mocy, zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Po chwili odpaliłem i pełna moc wróciła, auto rwie się i przyspiesza jak marzenie. Gdzie szukać przyczyny, co radzicie?
|
17-03-2013, 19:17 | #38 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 98
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
też przerabiałem spadek mocy w mojej foczce, okazało sie ze kapało paliwo z nieszczelnego układu paliwowego na zawór elektromagnetyczny podciśnienia i pospadały wężyki i nie załączało turbiny
|
22-04-2013, 00:13 | #39 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 09.2008
Postów: 11
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
U mnie była taka sytuacja, że spadek mocy pojawiał się głównie w suche dni, żeby zanikać w deszczowe, lub przy dłuższej trasie kiedy cos tam wysychało. Diagnoza w ASO że turbina co od razu wykluczyłem bo robiłem ją dość niedawno, kolejna próba to przekładanie tych zaworków o których mowa wyżej - żadnej poprawy. W rezultacie trafiłem do speca który powitał mnie tekstem - instalka zgniła - Focus tak ma w kilku miejscach. Posprawdzał miernikiem, wymienił kilka przewodów w wiązkach i jak ręką odjął.
__________________
Mondeo MKIV 2.2TDCi 175KM 08/2008 kombi Panther Black Focus C-Max 2.0TDCi 136KM 11/2004 Panther Black |
22-04-2013, 17:28 | #40 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-11-2012
Skąd: Poznań City
Model: c-max
Silnik: 1800 b+g
Rocznik: 2004
Postów: 25
|
Odp: Spadek mocy w trasie, głośna praca, tryb awaryjny
Chłopaki, większość z Was mówi o tym problemie dotyczącym diesla a u mnie się pojawia w benzynce. Kiedyś w trasie wyprzedzałem pod górę ciężarówkę i w połowie drogi(tira) nagle moc zniknęła i musiałem ratować się zwolnieniem i powrotem za tira.
To było jakoś zimą, w zeszłym tygodniu znów byłem w trasie. Zrobiłem 500km w jedną stronę, było ok. Wracając znów załapał muła. Od tego czasu jeżdżę autem do pracy, kilka km i muł raz się pojawia , raz nie. jakieś sugestie ??? Dodam, że auto jest 1.8 benzyna z gazem sekwencyjnym(roczna instalacja) zamulenie pojawia się zarówno na benzynie jak i gazie. Po chwilowym wyłączeniu stacyjki, nic się nie zmienia. Wspomnę jeszcze, że miałem przegryzioną sondę lambda. Niby została naprawiona ale check engine czasami się pojawia więc być może znów sonda ????/ Z drugiej strony czy jeśli nawet uszkodzona jest sonda to na gazie również będzie zamulenie ??? |