Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-04-2013, 16:35   #431
niebieskirafalek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-05-2012
Skąd: warszawa
Model: Mondeo ghia automat
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2002
Postów: 32
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Cytat:
Napisał Mario373 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Raczej mieszanie miasto i 11 km do pracy poza miastem i z powrotem. I tak nie wrócił do poprzedniego spalania
to jakie było wczesniejsze spalanie???

niebieskirafalek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2013, 21:21   #432
wkg
ford::average
 
Zarejestrowany: 23-11-2008
Model: Mondeo mk V Titanium, było Mondeo mk IV
Silnik: TDCi 2.0 150, było 140@180
Rocznik: 2018, było 2009
Postów: 109
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Też sie pochwale ....

Poprzedni mi palil wiecej ale teraz 3 latk na baku przlecial 1400 km. No .... na baku i póltora litra bo dyche dolalem żeby nie wyjezdzic wszytkiego. Wyszlo 5,08 na trasie Warszawa - Zakopane - Warszawa - Zakopane .... z korkami w Krakowie po drodze. Srednia predkość 80 ... na drodze 100 - 110.
Emerycko ale pierwsza jazda wiec sie napawalem malym spalaniem : )

Nawiasem - możę mi ktoś napisać jak wstawic link do spritmonitora żęby sie pokazalo po poście spalanie a nie URL i p kliknieciu rozwijala sie lista tankowań ?

Pozdrawiam
Witek
wkg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2013, 19:01   #433
Mario373
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 01-09-2009
Skąd: Strzegom
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 43
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Wcześniej w trasie raz zszedłem poniżej 5l (4,8l)
A4 110-120 km/h ewentualne wyprzedzanie 140, drogi lokalne w drodze do Sandomierza i w drodze powrotnej na stacji niespodzianka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. komputer pokazywał 5.8 latem 6,5 zimą bardzo rzadko go kasowałem.
Teraz pokazuje 6,8 i lada dzień będę tankował to zobaczę faktyczne spalanie
Mario373 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2013, 09:52   #434
poldekr
ford::amateur
 
Imię: robert
Zarejestrowany: 27-07-2012
Skąd: lublin
Model: ka
Silnik: benzynowy
Rocznik: 2000
Postów: 1
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

U mnie w zimie spalanie oscylowało na poziomie 9 l.Ale to normalne przy krótkich miejskich odcinkach i zimowych kapciach
poldekr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2013, 18:53   #435
hardtmuth
ford::average
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDCi 2.0 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 70
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Jeżdżąc z uszkodzonym termostatem w zimę, na odcinkach do 2,5 km wychodziło mi spalanie w okolicy 10-11,5l/100km. Teraz po wymianie termostatów i prawidłowym dogrzewaniu silnika, i niestety przy okazji trochę więcej dłuższych przejazdów (do max 30 km za jednym razem, połowa baku na krótkich odcinkach mimo to) wychodzi mi spalanie koło 8,3-8,6 l/100km. W trasie (latem) GD-KRK wyszło spalanie 6,5l/100km, ale prędkość bywała i ponad 170 km/h.

Ogólnie, mój egzemplarz jest trochę paliwożerny i nie mam pomysłu co jeszcze można spróbować zrobić, by było jeszcze trochę mniej.

Spalanie, rzeczywiste, liczone przez tankowanie pod korek, nie posiadam komputera.
hardtmuth jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2013, 18:56   #436
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Cytat:
Napisał hardtmuth Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżdżąc z uszkodzonym termostatem w zimę, na odcinkach do 2,5 km wychodziło mi spalanie w okolicy 10-11,5l/100km. Teraz po wymianie termostatów i prawidłowym dogrzewaniu silnika, i niestety przy okazji trochę więcej dłuższych przejazdów (do max 30 km za jednym razem, połowa baku na krótkich odcinkach mimo to) wychodzi mi spalanie koło 8,3-8,6 l/100km. W trasie (latem) GD-KRK wyszło spalanie 6,5l/100km, ale prędkość bywała i ponad 170 km/h.

Ogólnie, mój egzemplarz jest trochę paliwożerny i nie mam pomysłu co jeszcze można spróbować zrobić, by było jeszcze trochę mniej.

Spalanie, rzeczywiste, liczone przez tankowanie pod korek, nie posiadam komputera.
Identycznie u mojego ojca. Mówi, że jakby nie "mulił", tak przy jeździe mieszanej nie daje się zejść poniżej 7l/100 km. Pomysł jaki zapodał (zasłyszane) to wyciągnąć turbo i porządnie wyczyścić. Oczywiście bez rozbierania, bo łopatki są wyważone z wałkiem... W sumie nic nie kosztuje a spróbować warto...

Edit:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Zacytuję coś co mnie bardzo zdziwiło: "Ze względu na fakt, że silniki forda jeżdżą na granicy dymienia (tzn. dostają tylko tyle powietrza ile trzeba, bez zbędnego nadmiaru i do tego z góry przewidzianą dawkę paliwa) często bucha z wydechu czarny obłok."

Przecież całą zaletą diesla (i stąd bierze się niskie spalanie), jest to, że bardzo dobrze pracuje na nadmiarze powietrza. Wtedy paliwo nawet w kiepskim silniku jest dobrze dopalane i silnik mało pali. Coś takiego jak wyżej to powrót do benzyniaka! Na prawdę tak jest???
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD

Ostatnio edytowane przez peterpz ; 04-05-2013 o 19:23
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-05-2013, 11:51   #437
tom2125
ford::average
 
Avatar tom2125
 
Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
silniki forda jeżdżą na granicy dymienia
To znaczy,że dawka ON jest już maksymalna do osiągnięcia mocy maksymalnej i nawet drobny nadmiar powoduje jej niespalanie całkowite i dymienie...wtryśniętą dawkę określa zaś czas wtrysku określany przez komputerek na podstawie czujników, min. temperatury cieczy chłodzącej,jeden po rozgrzaniu osiąga rezystancję sugerującą sterownikowi temp.90* a inny 75* mimo,że na desce wskazania są w normie...dlatego w jednym autku na wolnych czas otwarcia będzie np.2,5ms a w innym 3,5ms..identycznie przy większych obrotach..dlatego jeden silnik spala 6 a inny prawie 7...mapy wtrysków mają raczej identycznie ustawione fabrycznie więc chcąc zaingerować w spalanie trzeba przyjrzeć się czujnikom zależnym od temperatury silnika czy ich parametry są identyczne z założonymi przez producenta.
W poprzednim swoim TD oszukiwałem potencjometrem czujnik temperatury i spalanie w mieście z 7,5 spadło do 6,5..po prostu szybciej ręcznie skracałem czas wtrysku.
tom2125 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-05-2013, 14:25   #438
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Cytat:
Napisał tom2125 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To znaczy,że dawka ON jest już maksymalna do osiągnięcia mocy maksymalnej i nawet drobny nadmiar powoduje jej niespalanie całkowite i dymienie...wtryśniętą dawkę określa zaś czas wtrysku określany przez komputerek na podstawie czujników, min. temperatury cieczy chłodzącej,jeden po rozgrzaniu osiąga rezystancję sugerującą sterownikowi temp.90* a inny 75* mimo,że na desce wskazania są w normie...dlatego w jednym autku na wolnych czas otwarcia będzie np.2,5ms a w innym 3,5ms..identycznie przy większych obrotach..dlatego jeden silnik spala 6 a inny prawie 7...mapy wtrysków mają raczej identycznie ustawione fabrycznie więc chcąc zaingerować w spalanie trzeba przyjrzeć się czujnikom zależnym od temperatury silnika czy ich parametry są identyczne z założonymi przez producenta.
W poprzednim swoim TD oszukiwałem potencjometrem czujnik temperatury i spalanie w mieście z 7,5 spadło do 6,5..po prostu szybciej ręcznie skracałem czas wtrysku.
Wszystko fajnie, pytanie tylko co się dzieje, jak jadę emerycko. Wtedy wiadomo, że mam nadmiar powietrza w cylindrach, gaz lekko dotknięty to i dawka paliwa niewielka. Oznacza to, że jazdę na granicy dymienia powinniśmy mieć tylko podczas wciskania gazu "do dechy" - a tu już każdy wie, że w baku robi się wir i nie dziwi wysokie spalanie. Gdzie zatem taka sytuacja podczas spokojnej jazdy? Jak dla mnie TDCi jest przedawkowany w niskim zakresie obrotów, bo nawet przy niewielkim docisku gazu ten silnik wyrywa z niskich obrotów (przy braku doładowania turbo oznacza to, że turbodziurę ktoś wyleczył ogromną dawką paliwa). Ja bym wolał mieć turbodziurę i niskie spalanie tak jak w 1.8TD...

I pytanie numer dwa - mamy gdzieś listę czujników temperatury odpowiadających za dawkowanie? Wtedy będzie można się im przyjrzeć, a szkoda czasu tracić na szukanie w czujniku od np. wentylatora.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD

Ostatnio edytowane przez peterpz ; 05-05-2013 o 14:27
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-05-2013, 15:54   #439
tom2125
ford::average
 
Avatar tom2125
 
Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mamy gdzieś listę czujników temperatury odpowiadających za dawkowanie
Nie wiem,może w książce sam naprawiam..najłatwiej znaleźć czujnik temp. cieczy w obudowie termostatu i przy 90* powinien chyba mieć rezystancję w granicach 200-270 Ohm..tym właśnie czujnikiem oszukiwałem poprzednie swoje auta.

Bump:
Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
turbodziurę ktoś wyleczył ogromną dawką paliwa
Chyba masz rację...lekarstwem na spalanie może być tylko pogmeranie w mapie wtrysku..będzie słynna turbodziura ale spalanie mniejsze.

Ostatnio edytowane przez tom2125 ; 05-05-2013 o 16:05
tom2125 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2013, 17:29   #440
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: bardzo wysokie spalanie tdci

Wiesz, problem niskiego doładowania można starać się leczyć samemu - jak najmniej gazu do 1800 RPM i nie starać się schodzić poniżej tych obrotów.

Zastanawia mnie to co napisałeś wcześniej odnośnie czujnika temperatury - mam miernik elektryczny w domu więc mogę pomierzyć mu opór. Więc pytania:
1. Czy w MK3 TDCi za dawkowanie odpowiada wyłącznie czujnik temperatury w głowicy? Chodzi mi o ten: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
2. Jaki opór powinien mieć przy temperaturze 95-100*? Opór powinien rosnąć wraz z temperaturą? Mamy do tego jakieś poważne źródło, czy wiemy "bo ktoś coś kiedyś napisał"? Pytam dlatego, że jak zacznę kombinować z rezystorami to warto mieć 100% wiedzę jak powinno być i do czego dążymy.
3. Czy na pewno ECU nie bierze w ogóle pod uwagę wskazań z czujnika doładowania w dolocie ani z przepływomierza?

Ogólna koncepcja z tą temperaturą jest dość dobra, bo tego silnika nawet po przejechaniu 15 km dogrzać nie można (ponoć nie grzeje się, bo ma wysoką sprawność - jakby sprawność była wysoka to spalanie byłoby niskie. Ciekawe gdzie to paliwo idzie, może w nocy jest wysyłane do Forda).
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD

Ostatnio edytowane przez peterpz ; 11-05-2013 o 17:41
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
mondeo mk3 , spalanie



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.