|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-08-2013, 22:04 | #211 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Witam kolegów.
Mój przypadrek z uruchamianiem tempomatu jest trochę inny, ale wiem, że nie odosobniony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pokrótce: - przyciski do tempomatu zamontowane, widziane przez GEM. - aktywowany tempomat w "GEM" i "HEC" (przy pomocy ELM327) - próba aktywowania w PCM przy pomocy IDS niepomyślna. Podczas próby aktywacji występował błąd "DATA ERROR" lub coś w tym rodzaju (nie pamiętam dokładnie, bo było to 1 rok temu) Kiedyś, tu na forum odpowiedziano mi, że trzeba wgrać oprogramowanie z silnika mającego tę opcję (możliwą do aktywowania) i dopiero aktywować. Problem w tym, że mam "zarazka"-polepszacza. Wgranie sofu z innego silnika usunie go bezpowrotnie, a tego nie chcemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzisiaj, przy pomocy nieśmiertelnego ELM327 zgrałem "VID Block" i "firmware from PCM". Proces przebiegł bez problemów (trwało to 8min). Niestety, brakło odwagi wgrać go do PCM z zaznaczoną opcją "Integrated speed control". Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wiem, że temat aktywowania tempomatu w PCM poprzez ELM327 jest dość świeży (mało realnych danych od testerów) ale może jednak ktoś to już przerabiał. W związku z powyższym pytanie(a): - czy wgranie mojego (wcześniej zgranego) software z zaznaczoną opcją "Integrated speed control" uruchomi tempomat w PCM; - czy powyższe niczego nie zmieni (silnik będzie działał tak, jak wcześniej) i nic się nie zepsuje; - silnik zdechnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tedi_k i Mayak, to w zasadzie do Was pytania, bo widzę (czytam), że siedzicie w temacie "po uszy" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednak mile widziana odpowiedź każdego, kto zna temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przerabialiście taki przypadek? Możecie coś na ten temat podpowiedzieć? Nie jest to dla mnie sprawa "być, albo nie być". Po prostu, "jak się da, to czemu nie." Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez amoebaFCP ; 04-08-2013 o 13:15 |
03-08-2013, 22:24 | #212 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Cytat:
Nie znaczy to, że mówię, iż u Ciebie wszytko na 100% sie uda, bo każdy działa na własną odpowiedzialność i ryzyko... Sporo zależy od jakości ELMa - ja działam na rosyjskim specjalizowanym interfejsie ELS27, więc mam przynajmniej jeden punkt niepewności mniej...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 03-08-2013 o 22:38 |
|
03-08-2013, 22:31 | #213 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,164
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Powiem więcej - ja sobie sam wgrałem, jak to nazywasz, polepszacz :-)
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
03-08-2013, 22:47 | #214 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Cytat:
Kwestią jest, czy można aktywować tempomat ELM`em, w sytuacji, gdy nie można go było aktywować IDS`em. Cytat:
"w jakiż to sposób ???" Rąbek tajemnicy odsłonisz? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez amoebaFCP ; 03-08-2013 o 22:50 |
||
03-08-2013, 23:41 | #215 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Cytat:
W kolegi mayaka benzynie wolnossącej "polepszacz" polepsza głównie samopoczucie kierowcyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na pytanie "czy się da jak się nie dało IDSem" odpowiedzieć można samemu próbując. Jak chcesz to podjedź do mnie na przykład - robiłem na tym PCMie skutecznie - to, że w C-maxie nie ma znaczenia...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
04-08-2013, 10:22 | #216 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-02-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8 TDCi 144@346
Rocznik: 2009
Postów: 46
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Cytat:
__________________
144@346 by HEKO |
|
04-08-2013, 10:23 | #217 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Zgrany z PCM software załadowałem do ELMConfig i wygląda to tak:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. oraz: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na rys.1 nie ma wybranego typu alternatora. Na rys2. brak danych w "Current PCM type" i "Current PCM type (PHF header)" Czy to jest normalne zjawisko? Pozostało zaznaczyć "Integrated speed control" i śmiało klikać w "Write current firmware in PCM"? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No i jeszcze pytania uzupełniające Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - co to za parametr "Axle ratio" (za co odpowiada); - "Tire size" ma wartość 833. Z ciekawości wpisałem rozmiar opon jakie mam 205/55/R16 (takie powinny być wg. dokumentacji). Nacisnąłem "Calculate" i wynik wyszedł 838 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kto i czemu tu oszukuje? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-08-2013, 11:19 | #218 | |
ford::average
Zarejestrowany: 23-02-2011
Skąd: Kraków/Mielec
Model: C-max
Silnik: 1.6 tdCi
Rocznik: 2004
Postów: 156
|
Cytat:
Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4 |
|
04-08-2013, 11:51 | #219 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 84
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
No i po części sprawa się wyjaśniła.
W poprzednim poście przez niedopatrzenie popełniłem błąd pisząc, że mam SID206. Głębsza analiza danych mówi coś innego. U mnie zasadzili innego prawdziwka - mam SID83M Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zgrywanie softu przebiegało pomyślnie do końca. Zaznaczyłem opcję tempomatu i chciałem wgrać z powrotem do PCM. Niestety, ELMConfig wywalił taki oto komunikat: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No i siłą rzeczy sprawa mojego tempomatu znowu przechodzi w tryb hibernacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Trzeba poczekać, na obsługę SID83MGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No, chyba że ja robię coś źle. Cytat:
Tedi_k mógłbyś powiedzieć jak długo czekałeś, jak z płatnoścą i dostawą? Ostatnio edytowane przez amoebaFCP ; 04-08-2013 o 13:50 |
|
04-08-2013, 14:48 | #220 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Czy ktoś domontowywał TEMPOMAT?
Cytat:
Cytat:
(nie wiedziałem, że SID83M istnieje... dotychczas spotykałem opisy SID803/803A). A tak na marginesie - problem SID83M został zgłoszony u rosyjskich kolegów ze Słowacji... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Co do ELS27 - ja i mayak byliśmy wśród grupy inicjalnej - mamy moduły z pierwszej 10 wyprodukowanych...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 04-08-2013 o 15:22 |
||