|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-01-2014, 08:44 | #1601 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
|
|
31-01-2014, 09:19 | #1602 |
ford::amateur
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 25-08-2008
Skąd: Konin
Model: ford mondeo mk2, teraz vw b5
Silnik: 1,8 td , 1.9 tdi 115km
Rocznik: 1999 , 1999
Postów: 5
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
witam
koledzy, czy w mundku z 2004r. 2.0 tdci 130km , jest włożony czujnik położenia wałka rozrządu ten wadliwy, czy już ten lepszy ? pozdrawiam |
31-01-2014, 09:21 | #1603 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
czarny=ponoć wadliwy
szary=niby lepszy
__________________
668855686 |
31-01-2014, 10:27 | #1604 | ||
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
Cytat:
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
||
31-01-2014, 16:10 | #1605 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-06-2008
Skąd: Olkusz
Model: MONDEO MKIII GHIA
Silnik: 2,0 115KM TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 147
|
Odp: nagle zgasł
Może teraz ktoś pomoże
__________________
Kriss |
31-01-2014, 16:50 | #1606 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: podbeskidzie
Model: mondeo mk3, mk4
Silnik: 2.0 TDCi 130KM, 2.0 TDCi 143KM
Rocznik: 2002, 2007
Postów: 101
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Od dwóch lat zastanawiam się nad fenomenem tej sprężynki... chcesz pogonić to się zapali i nie pogonisz. Super sprawa na radary, na depresje, dla podróży bez pośpiechu. Pali się i od dwóch lat zastanawiam się nad regeneracją wtrysków, pompy wysokiego ciśnienia, przewodów paliwowych ,zbiornika paliwa, sterownika wtryskiwaczy - no praktycznie koszt pojazdu by przekroczyło. Myślę i jeżdżę, tak około 60 tyś i dalej jak mnie coś najdzie to wio i ..... awaryjny, świeci sprężynka i ten ulubiony P0251. Mimo braku wszelkich innych problemów, spalanie 7,7; ciśnienie na CR bez gazu 252 bary, po odłączeniu wtyczek wtryskiwaczy i brązowej pompy - przekracza 1050 barów, przyspiesza i zbiera się jak burza, pali od strzału w -20 , wręcz ideał - na scanxl czy forscanie odchyłki wtryskiwaczy fantastycznie niskie +-(0,1 - 0,3 mg). Normalnie aż strach rozbierać żeby nie popsuć, tym bardziej gdy czytam o wydanych 4000 i powrocie sprężynki - to mi się nie pali do uzdrawiania czegoś - co instrukcyjnie, diagnostycznie i objawowo - wygląda na sprawne. Dziś mnie naszło na jazdę z laptopem na kolanach i wniosek jaki wyciągam to jest taki że jakiś chyba sprytny informatyk tak zaprogramował te sterowniki (GEM być może), że jak pojawia się na listwie CR wartość równa 1500 barów to auto się ratuje trybem awaryjnym i błędem P0251, może to ten informatyk pomylił generacje common rail i zastosował bezpieczna wartość na poziomie I generacji (1350 barów) zamiast - tak jak jest w naszych tdci - II generacji (1600 barów). Oczywiście nie wiem, czy jest to jakiś trop ale zdaje mi się że pompa która osiąga 1500 barów i silnik który zwija się przy tym 200 km/h, spalając 8 litrów - to chyba nieźle, przy tym wszystkim zauważyłem, że stopniowa płynna zmiana biegów pozwala na uzyskanie prędkości maksymalnej przy założeniu nie przekroczenia tego granicznego 1500 barów - co bez problemu udaje się osiągać obserwując wskazania ciśnienia CR. Zastanawiam się czy również u Was - było by podobnie. Moja wiedza i ELM 327 nie pozwala na regulację zakresu FRP (ciśnienia szyny paliwowej), ale może ktoś wie czy zakresy tolerancji wskazań tego czujnika można w jakiś magiczny sposób (np wgrywając inne oprogramowanie komputera lub ingerując innymi fantastycznymi urządzeniami diagnostycznymi) ustawić, może po prostu spróbować oszukać czujnik tym opornikiem - pseudo tuningowym - aby zaniżyć wartość wskazywaną? Po prostu staram się podchodzić do tego problemu wg wielkości portfela - oszczędnie - ale czytałem, że nowe navary również masowo tracą moc przy przyspieszaniu i nikt nie wie dlaczego. A może wszyscy wiedzą ale nikt nie chce o tym gadać - wiem na pewno że:
- nie będzie 1500 barów - nie będzie sprężynki i trybu awaryjnego - da się uzyskać prędkość max nie przekraczając 1500 barów i cieszyć się z jazdy; tyle ustaliłem i działam dalej. |
31-01-2014, 19:07 | #1607 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Nagle zgasł, nie odpala, miga sprężynka
Podstawa to sprawdzić pod kompem jaki błąd wywaliło. Wtedy możesz się pytać o porady.
Wywaliło sprężynkę i ona tam została zapamiętana |
31-01-2014, 19:18 | #1608 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-05-2013
Skąd: Węgorzewo
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 93
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Jeżeli Ci pompa niedomaga to oszukiwanie nic nie da, bo w dalszym ciągu nie będzie w stanie wytworzyć żądanego ciśnienia. Ja miałem problem ze sprężynką i pomogła regeneracja pompy - koszt całkowity 1200zł więc biedy nie musi być choć to przedliftowiec.
Jak jeździsz z laptopem to rzuć okiem na moje objawy i porównaj. Na filmie dopiero na kompie można zauważyć że tryb awaryjny wyskakuje jeszcze przed osiągnięciem na chwilę ciśnienia max. (1700-1800) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
31-01-2014, 19:35 | #1609 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Mariusz i co z tą Twoją sprężynka?
|
31-01-2014, 19:51 | #1610 | |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
|
Odp: nagle zgasł
Cytat:
|
|
Tagi |
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze |
|
|