|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-01-2014, 20:39 | #101 |
ford::beginner
Imię: five
Zarejestrowany: 13-05-2013
Skąd: kalisz
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
j.w. silikon zupełnie niepotrzebny
sądzę że to obojętne czy uszczelka będzie 06, 0,8 czy 1 mm bo z mechanicznego punktu widzenia nic to nie zmieni jeśli dobrze złożysz elementy aha łożyska nie będzie łatwo zdjąć więc jeśli nie hałasuje i nie ma luzu to sie w to nie baw bo szkoda czasu, ja nie wymieniałem mimo że kupiłem nowe ale nie miałem ani malutkiego ściągacza ani nawet imadła żeby wybijać, no i pracowało poprawnie więc dłużej o tym nie myślałem |
23-01-2014, 14:07 | #102 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-05-2012
Model: Ford Mondeo GHIA Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
Cytat:
|
|
23-01-2014, 21:29 | #103 | |
ford::beginner
Imię: five
Zarejestrowany: 13-05-2013
Skąd: kalisz
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
Cytat:
|
|
24-01-2014, 00:24 | #104 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-05-2012
Model: Ford Mondeo GHIA Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
Cytat:
|
|
24-01-2014, 20:35 | #105 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-05-2012
Model: Ford Mondeo GHIA Mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
Na wstępie - OPERACJA ZAKOŃCZONA SUKCESEM!
Trwała 6 godzin w dwie osoby, bez podnośnika na płaskim podłożu. W tym miejscu chciałbym podziękować za rady i spostrzeżenia użytkownikom: mondeonik - to on jest pionierem, wbbmzg - za obszerne informację i fotorelację, Baster - za cenne uwagi, a także five i herlik - za dopełnienie tematu. To dzięki Wam udało mi się zaoszczędzić wiele nerwów, zmartwień, ale przede wszystkim pieniędzy. Podsumowałem wszystkie Wasze komentarze + moje uwagi i stworzyłem coś w rodzaju instrukcji: DEMONTAŻ POMPY WSPOMAGANIA: 1. Zdjąć akumulator z obudową. 2. Zdjąć rurę od EGR (aby zrobić sobie więcej miejsca) UWAGA: ostrożnie bo jest cienka – idzie ona obok pompy i wchodzi z tyłu pod turbo 3. UWAGA! nie trzeba ściągać kolektora, ani napinacza żeby wyjąć pompę wspomagania - wystarczy napinacz odciągnąć żeby poluzować pasek, z tym miałem najwięcej problemów. Jedna osoba odciąga napinacz śrubokrętem 4. Wyciągamy samą pompę wspomagania, więc nie ma potrzeby spuszczania wody – spuszczamy olej wspomagania - chyba że ktoś bardzo ambitny chce wyjąć i rozbebeszyć również pompe wody (tak jak wbbmzg - to zachęcam do wcześniejszych komentarzy) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 5. Ściągamy pasek, ja poluzowałem śrubę napinacza, pomagier odchylił napinacz i pasek po kilku próbach zszedł. Okazało się że do wymiany (był spękany w kilku miejscach) więc wysłałem ojca do sklepu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 6. Odkręcamy dużą śrubę 22 (od strony ciśnieniowej) (WYSTARCZY ODKRĘCIĆ DUŻĄ –GDY NIE LEJE –NIE RUSZAĆ MAŁEJ) 7. Zdjąć rurkę doprowadzającą olej ze zbiorniczka (na zacisk) 8. Odkręcić 5 śrub 9. Uwaga! Należy podejrzeć na wielopust gdy ściągniemy pompę wspomagania, a także nie przechylać aby nie wypadł zaworek z otworu po śrubie 22. SPRAWDZIĆ: -pasek -napinacz - rolki -napęd pompy wody bo lubi się wyrabiać -o-ring pod dużą śrubą 22 – w razie czego można zastąpić mosiężną podkładką lub dokupić ROZEBRANIE POMPY WSPOMAGANIA: Przed rozebraniem wyczyściłem wyjętą pompę pędzelkiem maczanym w benzynie. 1. UWAGA NA TO ABY ROZBIERAĆ POMPĘ DELIKATNIE, WE WNĘTRZU POMPY JEST SPORO MAŁYCH TULEJEK I MAŁY KLIN. Najlepiej wszystko wyciągać i odkładać po kolei tak jak wyciągnęliśmy, NIE OBRAĆ, NIE KOMBINOWAĆ - aby wszystko dokładnie zapamiętać. 2. Koło przy pompie – 3 śrubami M6 jest przykręcone – kluczyk 8 (nawet lekko się odkręca) 3. Odkręcamy 4 śruby imbusem chyba 6 i mamy dwie połówki pompy - uszczelka sparciała i to był powód wycieku 4. Wyciągamy po kolei wszystkie części ze środka pompy zapamiętując kolejność i układ. 5. Łożysko można ściągnąć bez ściągacza tylko lekko stukać w wałek najlepiej gumowym młotkiem. Ja zrobiłem prowizoryczne widełki oparte na imadle, oparłem łożysko, wystarczy uderzyć z góry na wałek i wyskoczy nam dołem a łożysko zostanie na „widełkach”. 6. W obudowie wymienić dwa simmeringi . Ja wymieniłem z podwójnym uszczelnieniem, bo tylko takie były z metalową obudową. Należy je wybić i wbić nowe 7. Założyć odpowiednio pierścień w którym chodzi wirnik - z trójkącikiem na górze 8. Wyciąć uszczelkę z materiału do uszczelek (grubość około 0,8mm) 9. Złożyć całość do kupy – otwór drenażowy zatkać smarem wysokotemperaturowym 10. Zamontować w swoje miejsce - Nie zapomnieć włożyć zaworek do pompy pod śrubę 22 - najpierw sprężynka a potem ta tuleja (zaworek) - ja przed włożeniem zaworka zalałem pompę olejem. Skręciłem wszystko i zalałem zbiorniczek olejem. 11. Zakładamy rurę do kolektora dolotowego, akumulator i można odpalać 12. Siadamy do samochodu, koniecznie! żeby nie paść z wrażenia - MASAKRA- kierownica ciężko się obraca, pompa wyje, pomagier dolewa oleju. Ogólnie myślałem że coś nie tak bo pompa nie dość, że głośniej wyła to kierownica ciężka jak skała. 3 razy odpalałem silnik i dopiero po około 5min kręcenia kierownicą i dolewaniu oleju (pienił się) wycie ustało, płynność pracy powróciła. Wyjechałem się przejechać i miód malina. 13. Można również przepłukać układ (u mnie nie było takiej potrzeby bo kolor był ok) Instrukcja przepłukania jest na forum, napisana przez wbbmzg: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Kilka zdjęć: Bump: Dołączam kolejne zdjęcia niech posłużą wszystkim zainteresowanym: Bump: Jeszcze kilka zdjęć. To już wszystko, trochę chaotycznie opisane. Mile widziane uwagi, sugestie lub słownictwo specjalistyczne - jestem zwykłym amatorem... |
24-01-2014, 21:00 | #106 |
ford::advanced
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
praca profesjonalna, nie amatorska.
|
03-02-2014, 18:04 | #107 |
ford::beginner
Imię: marcin
Zarejestrowany: 01-03-2013
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 15
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
Super profesjonalny tutek...
Pompe rozebrałem, wyczysciłem, łożysko i 1 simering wymieniłem (ja mam plastikowe, mam nadzieje ze nie sa gorszej jakości) mam tylko jedno pytanie, nie wiem gdzie mam zamontowac 2 simering, moze ktoś podpowie.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
03-02-2014, 19:39 | #108 | |
ford::average
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 29-10-2007
Skąd: lubelskie
Model: Mk3 - sedan
Silnik: 2,0 TDCi - 130 KM
Rocznik: 2003
Postów: 145
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
Cytat:
|
|
04-02-2014, 09:38 | #109 | |
ford::beginner
Imię: marcin
Zarejestrowany: 01-03-2013
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 15
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
Cytat:
|
|
04-02-2014, 18:33 | #110 |
ford::advanced
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
|
Odp: Cieknąca pompa wspomagania
2 simering z 2 strony wałka, pompę dosyć łatwo się rozbiera może czasem być potrzebna lekka perswazja młotusiem ale to gumowym tylko i pójdzie
|
|
|
|