|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-04-2014, 21:07 | #11 | |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
|
Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula
mick1973 wystarczy zrobić próbę żeby się przekonać i praktycznie wszystko jest wyjaśnione.
Cytat:
Ostatnio edytowane przez jarek.123 ; 08-04-2014 o 21:15 |
|
09-04-2014, 06:52 | #12 | ||
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
|
Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez mick1973 ; 09-04-2014 o 07:44 |
||
09-04-2014, 10:02 | #13 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,064
|
Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula
Cytat:
Stacyjka jest tak skonstruowana, że zawsze zwiera DWA sąsiednie styki (za wyjątkiem pozycji 0). Czyli: - w pozycji 0 zwiera tylko 0 (zasilanie świateł pozycyjnych i inne takie podobne) - w pozycji I zwiera 0 i I - czyli daje zasilanie "accessory" - w pozycji II zwiera I i II - czyli daje acccessory + zapłon - w pozycji "rozruch" zwiera rozruch i II - ALE ROZWIERA ACCESSORY! ot i cała filozofia przepływu zasilania przez stacyjkę. Reszta faktycznie robiona jest w FJB i CJB.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
09-04-2014, 14:24 | #14 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
|
Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula
Wielkie dzięki tedi k za rozjaśnienie sprawy. Inaczej rozumiałem budowę stacyjki ,myślałem że im bardziej przekręcasz kluczyk tym więcej obwodów dostaje zasilanie .
Panowie zwracam honory. Człowiek uczy się całe życie. Wracając do tematu to moje światła podczas rozruchu przygasają delikatnie w rytm kręcącego się rozrusznika a na pewno nie gasną czy to normalne czy tylko te moje światła automatyczne tak mają. Przyznam że nie sprawdzałem przy przełączniku ustawionym na światła mijania tylko na auto. Pozdrawiam. |
09-04-2014, 15:44 | #15 |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
|
Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula
U mnie też przy rozruchu światła nie gasną pomimo że trochę prądu ciągną, nie wiem czym to jest podyktowane, być może względy bezpieczeństwa, żeby np w nocy podczas rozruchu nikt nam nie wjechał w auto.
|
09-04-2014, 16:46 | #16 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,064
|
Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula
Światła zasilane są w pozycji I i II stacyjki. Więc zgodnie z przytoczonym schematem stacyjki są zasilane (poprzez pozycję II) w fazie rozruchu.
Z uwagi na obniżenie napięcia akumulatora spowodowane bardzo dużym poborem prądu przez rozrusznik "przygasają". To normalne. Z tego samego powodu xenony w fazie rozruchu potrafią zgasnąć, gdzyż napięcie na przetwornicach staje się zbyt niskie aby uruchomić przetwornicę i w konsekwencji lampę wyładowczą.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
09-04-2014, 19:37 | #17 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
|
Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula
No to mam wsio ok ,kolega klodis narobił zamieszania z wypowiedzią o światłach.
|