Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-04-2014, 21:07   #11
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula

mick1973 wystarczy zrobić próbę żeby się przekonać i praktycznie wszystko jest wyjaśnione.
Cytat:
Napisał mick1973 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie ma fizycznie w stacyjce położenia za chwilę rozruch.
No takiego położenia na pewno nie ma (chociaż nie do końca),w stacyjce są styki zwierno-rozwierne tzn przed zwarciem styków rozrusznika rozłączają się styki elektroniki, ot i cała filozofia.


Ostatnio edytowane przez jarek.123 ; 08-04-2014 o 21:15
jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2014, 06:52   #12
mick1973
ford::specialist
 
Avatar mick1973
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
Domyślnie Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula

Cytat:
Napisał mick1973 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mick1973 wystarczy zrobić próbę żeby się przekonać i praktycznie wszystko jest wyjaśnione.
Zrobiłem próbę i na tej podstawie pisałem o zachowaniu moich świateł w trybie automatycznym.
Cytat:
Napisał jarek.123 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w stacyjce są styki zwierno-rozwierne tzn przed zwarciem styków rozrusznika rozłączają się styki elektroniki, ot i cała filozofia.
Tak i rozłączając elektronikę odcinamy zasilanie PCM i innych urządzeń potrzebnych do rozruchu .
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg zapłon.jpg (89.7 KB, 20 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez mick1973 ; 09-04-2014 o 07:44
mick1973 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2014, 10:02   #13
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,064
Domyślnie Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula

Cytat:
Napisał mick1973 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Tak i rozłączając elektronikę odcinamy zasilanie PCM i innych urządzeń potrzebnych do rozruchu .
Bo źle kolega patrzy na schemat. Załączam stosowny kawałek schematów FF2/C-max.

Stacyjka jest tak skonstruowana, że zawsze zwiera DWA sąsiednie styki (za wyjątkiem pozycji 0).
Czyli:
- w pozycji 0 zwiera tylko 0 (zasilanie świateł pozycyjnych i inne takie podobne)
- w pozycji I zwiera 0 i I - czyli daje zasilanie "accessory"
- w pozycji II zwiera I i II - czyli daje acccessory + zapłon
- w pozycji "rozruch" zwiera rozruch i II - ALE ROZWIERA ACCESSORY!

ot i cała filozofia przepływu zasilania przez stacyjkę. Reszta faktycznie robiona jest w FJB i CJB.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Stacyjka.jpg (37.9 KB, 26 wyświetleń)
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2014, 14:24   #14
mick1973
ford::specialist
 
Avatar mick1973
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
Domyślnie Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula

Wielkie dzięki tedi k za rozjaśnienie sprawy. Inaczej rozumiałem budowę stacyjki ,myślałem że im bardziej przekręcasz kluczyk tym więcej obwodów dostaje zasilanie .
Panowie zwracam honory. Człowiek uczy się całe życie.
Wracając do tematu to moje światła podczas rozruchu przygasają delikatnie w rytm kręcącego się rozrusznika a na pewno nie gasną czy to normalne czy tylko te moje światła automatyczne tak mają. Przyznam że nie sprawdzałem przy przełączniku ustawionym na światła mijania tylko na auto. Pozdrawiam.
mick1973 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2014, 15:44   #15
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula

U mnie też przy rozruchu światła nie gasną pomimo że trochę prądu ciągną, nie wiem czym to jest podyktowane, być może względy bezpieczeństwa, żeby np w nocy podczas rozruchu nikt nam nie wjechał w auto.
jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2014, 16:46   #16
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,064
Domyślnie Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula

Światła zasilane są w pozycji I i II stacyjki. Więc zgodnie z przytoczonym schematem stacyjki są zasilane (poprzez pozycję II) w fazie rozruchu.
Z uwagi na obniżenie napięcia akumulatora spowodowane bardzo dużym poborem prądu przez rozrusznik "przygasają".
To normalne.
Z tego samego powodu xenony w fazie rozruchu potrafią zgasnąć, gdzyż napięcie na przetwornicach staje się zbyt niskie aby uruchomić przetwornicę i w konsekwencji lampę wyładowczą.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2014, 19:37   #17
mick1973
ford::specialist
 
Avatar mick1973
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
Domyślnie Odp: Gaśnie radio i kontrolki gdy rozrusznik zaczyna kręcić -to wina zużytego akumula

No to mam wsio ok ,kolega klodis narobił zamieszania z wypowiedzią o światłach.
mick1973 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.