|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-04-2014, 19:41 | #11 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Wieliczka
Model: Focus
Silnik: 1.4L Duratec 16V EFI DOHC (75/80PS)
Rocznik: 2003
Postów: 34
|
Odp: Topiące się żarówki
Tak chodzi o światła mijania. Dzisiaj jechałem autem ok 40 min i żarówki nadal świecą, przed naprawą nie wytrzymały dwóch minut. Czy napicie ładowania 14,88V może mi coś popsuć w aucie?
i czy za takie napięcie może odpowiadać napinacz (ciężko chodzi) skoro alternator i regulator jest ok? |
30-04-2014, 20:06 | #12 |
ford::specialist
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 11-12-2011
Skąd: Dobre Miasto
Model: focus II FL
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 0
|
Odp: Topiące się żarówki
zastanów się co piszesz?
Co ma napinacz do prądu ładowania? |
30-04-2014, 20:28 | #13 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Wieliczka
Model: Focus
Silnik: 1.4L Duratec 16V EFI DOHC (75/80PS)
Rocznik: 2003
Postów: 34
|
Odp: Topiące się żarówki
dlatego pytam czy może mieć coś z tym wspólnego....
co z tym napieciem 14,88V ? moze cos sie zepsuć? |
30-04-2014, 21:13 | #14 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-06-2012
Skąd: Poznań
Model: focus
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 12
|
Odp: Topiące się żarówki
Napisałem Tobie, że Ford ma tzw. "inteligentne ładowanie", którym steruje komputer. Bardzo często zdarza się, że jeżeli jest ingerencja w alternator albo regulator napięcia, to później pojawia się problem z wysokim napięciem podczas ładowania. Przerabiałem niedawno ten temat u siebie po wymianie regulatora. Zimą napięcie na zimnym silniku wynosiło 15V. Byłem u kilku elektryków, sprawdzałem alternator, wymieniałem regulator napięcia i nie było żadnej poprawy. Elektryk zaproponował mi żebym pojechał do elektronika samochodowego żeby wgrał mi nowszy soft do komputera. Pojechałem, a ten mi powiedział, że bardzo dobrze zna temat, może mi wgrać nowszy soft, ale to jeszcze nigdy nie pomogło. Jedyne rozwiązanie to kupno używanego alternatora z regulatorem, które jeszcze nigdy nie były naprawiane. Dodał jeszcze, że jeżeli żarówki nagminnie się nie przepalają i po dłuższej trasie akumulator nie jest gorący to lepiej niczego nie ruszać, bo te napięcie, które mam teraz, czyli 14,8V nie powinno być groźne dla auta. Podobno nowe Toyoty mają standardowo napięcie powyżej 15V
|
01-05-2014, 12:44 | #15 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Wieliczka
Model: Focus
Silnik: 1.4L Duratec 16V EFI DOHC (75/80PS)
Rocznik: 2003
Postów: 34
|
Odp: Topiące się żarówki
Oki to będę sprawdzał aklumlator jak nie będzie gorący to już niczego nie ruszam.
Dziękuję. |
01-05-2014, 16:18 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-12-2013
Model: Mondeo MkII Kombi
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 14
|
Odp: Topiące się żarówki
Hmm.
Nie wiem u jakich mechaników bywacie i słuchacie takich historyjek. Wystarczy na googlach poszukać (jeśli komuś się chce). Jest mnóstwo informacji (również tych fachowych - trzeba odfiltrować) na temat ładowania akumulatorów kwasowych. Podstawowa zasada: MAX napięcie ładowania NIE MOŻE przekraczać 2,4 V na celę, czyli - jak łatwo policzyć - 14,4 V dla akumulatora 12-to woltowego przy temperaturze "pokojowej". Dopuszczalne jest zwiększenie tego napięcia w stosunku max 10mV/celę/st.C (każdy stopień celsjusza w dół = max 10 mV na celę więcej. To proste zasady - aku długo pożyje. Co do urządzeń, odbiorników w aucie - napięcie 14,8 raczej niczego nie uszkodzi. |