|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-05-2014, 19:38 | #1 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
|
Grzechot silnika 1.8 Tdci - co może być przyczyną?
Panowie , kumpel ma problemik w S-max 18Tdci 125KM
Co może być przyczyną dość głośnego i troszku dokuczliwego grzechotu silnika ok 200-300 obr w zakresie 1500-2000 przy ruszaniu lub po zmianie biegu. jest to dość mocny grzechot wystepujący raz miedzy 1500-1800 a raz miedzy 1700-2000. Na postoju tego nie słychać. Auto było na kompleksowym badaniu w Aso i trwające 2h i sprawdzone od ERG, wtryski , pompa ,wgrane nowsze oprogramowanie i co tam jeszcze możliwe . Stwierdzono że wszystko jest w najlepszym porządku, nic nie ma do naprawy czy wymiany. Stwierdzono ten silnik tak ma niestety. Auto nie kopci, nie szarpie, zapala bezproblemowo ... |
11-05-2014, 19:51 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-04-2012
Model: S-MAX
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
Obstawiam dwumase. Przy gaszeniu silnika też słychać ?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka |
11-05-2014, 21:44 | #3 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 10-05-2013
Skąd: ZCH
Model: brak
Silnik: 0.0
Rocznik: 0000
Postów: 763
|
Odp: Grzechot silnika 1.8 Tdci
Ja tam mam ten sam silnik i 190 tys prawie nakulane i nie mam takich problemów, aso to nie wszystko, czasem zwykły Tadzik z garażu obok może trafić z poprawną diagnozą, wiec ASO bym się nie sugerował.........
|
11-05-2014, 21:58 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-04-2012
Model: S-MAX
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
No to tylko się cieszyć. U mnie grzechotało i na środku drogi się rozsypało a ASO tak jak kolega mówi....
Wysłane z mojego GT-I9300 |
11-05-2014, 21:59 | #5 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
|
Odp: Grzechot silnika 1.8 Tdci
Cytat:
To jest dzwięk metaliczny i krótko słyszalny 2-3 sekundy do 4tys/obr jest jak ma być |
|
11-05-2014, 22:02 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-04-2012
Model: S-MAX
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
Potrafi się wyspać i po 50 więc tym bym się nie sugerował
Wysłane z mojego GT-I9300 |
12-05-2014, 01:28 | #7 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Redło
Model: S-Max Titanium ST
Silnik: 2,0 TDCI 188PS Chips V-Tech Szczecin
Rocznik: 2010/2011
Postów: 25
|
Odp: Grzechot silnika 1.8 Tdci
Zróbcie test:
Bieg jałowy. (no chyba, że automat to dalej nie czytaj) rozkręć silnik do obrotów takich aby zaczęło grzechotać, po czym energicznie wciskaj sprzęgło i je puszczaj. Jeśli w jakimkolwiek stopniu grzechotanie zmieni swój dźwięk to masz dwumasowe koło do wymiany. Przebiegiem niema się co sugerować. Koła rozsypują się czasem jeszcze w fabryce, tak jak na przykład OPLE rdzewieją już na planach konstrukcyjnych. Pozdrawiam |
15-05-2014, 17:15 | #8 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
|
Odp: Grzechot silnika 1.8 Tdci
Cytat:
|
|
15-05-2014, 18:42 | #9 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
|
Odp: Grzechot silnika 1.8 Tdci
|
16-05-2014, 19:06 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
|
Odp: Grzechot silnika 1.8 Tdci
Zrobiłem dziś 2-filmiki z dzwiękiem,
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dodatkowo co zaobserwowałem na wolnych obrotach są troszke one podniesione o ok 100, do 850-900. I po zmianie biegu lub przy ciągłej jeżdzie na małych obrotach miedzy 1500-2000tys czasem po jakimś czasie lubi lekko szarpnąć. Dzwiek jest jakby stukot metaliczny mocny, jak by młotkiem w ten żeliwny blok silnika. A i jakie są wtryski w 1.8 tdci ??? Regenerowalne czy nie ??? Ostatnio edytowane przez c-matix ; 16-05-2014 o 21:53 |