Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-10-2014, 10:53   #1
Cossi86
ford::beginner
 
Avatar Cossi86
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
Domyślnie Wypalona dziura w tłoku

Koledzy proszę o pomoc. Stanąłem w trasie i mam problem z moim transitem 2.2 tdci 2006r. W trakcie jazdy stracił moc i pracował jakby na 3 cylindrach. Udało się dojechać do mechanika i podobno 4 wtrysk nie pracuje. Zamówiłem nowy oryginał i po wymianie dalej to samo. Rzuca silnikiem i nie ma mocy. 4 wtrysk nie podaje paliwa i wyrzuca błąd P062b. Czytałem trochę na forum i widzę że problemy może powodować słaby akumulator. Mój aktualnie się ładuje bo padł po kilku kręceniach. Może macie jakieś pomysły. Check się nie świeci. Egr założony nowy.


Ostatnio edytowane przez Cossi86 ; 20-10-2014 o 17:12
Cossi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2014, 12:06   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Pomocy Błąd P062b silnik ledwo pracuje

Może być uszkodzenie na klawiaturze - i nie ma zupełnie sprężu na tym cylindrze, a może być uszkodzona elektryka (przewód, wtyk) sterująca wtryskiwaczem...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 15:04   #3
Cossi86
ford::beginner
 
Avatar Cossi86
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
Domyślnie Odp: Błąd P062b nierówna praca silnika

Transit po wstępnych oględzinach mechanika.
Podobno wypalona dziura w cylindrze. Brak kompresji na jednym z cylindrów.

Przed awarią transit nie kopcił ani trochę, brak jakich kolwiek objawów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cossi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 18:22   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

W cylindrze dziura tak łatwo sie nie wypala, jeżeli nie było żadnych objawów wcześniej, to tłok pewnie też nie wypalony. Na pewno wypalił się zawór, najczęściej wydechowy.
Koniecznie zgjąć głowicę, i będzie wiadomo co uszkodzone.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 19:28   #5
kuliś
ford::beginner
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-07-2013
Skąd: Krapkowice
Model: Focus,byl TRANSIT 2.0 I 2.2TDCI
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2014
Postów: 16
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Na pewno wypalił się tłok. Też tak miałem w moim 2.2 tdci 140 km. przy przebiegu 170 tys. kilometrów.Usterka praktycznie nie generuje objawów,po porostu robi sie dziurka w denku i po zawodach.
kuliś jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 19:32   #6
Cossi86
ford::beginner
 
Avatar Cossi86
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Podobno ciśnienie idzie przez bagnet oraz do skrzyni korbowej.
Czy wypalenie zaworu powodowało by takie objawy ?

Czy możliwe że tłok wypalił się z boku ? Przez "kamerkę" nie widać uszkodzenia tłoka.
Jutro zostanie zdjęta głowica, zobaczymy jakie są szkody :/

Co gorsza nie było żadnych objawów. Samochód nie kopcił, nie miał problemów z rozruchem, chodził idealnie.
Nagle stracił moc i zaczął poszarpywać. Przez 6 miesięcy zrobiłem 45 tyś km i tylko wymieniłem na nowy EGR.

Ostatnio edytowane przez Cossi86 ; 20-10-2014 o 19:37
Cossi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 19:35   #7
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Aby się wypalił tłok, to przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów musi lać wtryskiwacz na tym cylindrze. Wtedy jest ciężki rozruch, dymienie na niebiesko, słabsza moc, czyli objawy. Jak nie było tych objawów, to tylko zawór potrafi się wypalić od razu, lub wypadnie gniazdo zaworowe, i wtedy kompresja zero
Jak wypalony zawór, to ciśnienie idzie w kolektor wydechowy.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 19:37   #8
kuliś
ford::beginner
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-07-2013
Skąd: Krapkowice
Model: Focus,byl TRANSIT 2.0 I 2.2TDCI
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2014
Postów: 16
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aby się wypalił tłok, to przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów musi lać wtryskiwacz na tym cylindrze. Wtedy jest ciężki rozruch, dymienie na niebiesko, słabsza moc, czyli objawy. Jak nie było tych objawów, to tylko zawór potrafi się wypalić od razu, lub wypadnie gniazdo zaworowe, i wtedy kompresja zero.
I tu się mylisz euro IV i V robi swoje . Wtryski leją ,auto nie kopci,i nagle trach -po silniku.
Jeśli wypalił się tłok ,to się nie zdziwię jak trzeci.
Opieram się na swoich doświadczeniach w tym temacie,przerabiałem 2 razy. Oczywiście mogę się mylić.

Ostatnio edytowane przez kuliś ; 20-10-2014 o 19:49
kuliś jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 22:21   #9
Basra
ford::professional
 
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Witam

Zakładam że pękł tłok.

pozdrawiam
Basra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2014, 08:23   #10
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Cytat:
Napisał Basra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zakładam że pękł tłok.
No właśnie - taka jest zazwyczaj kolej rzeczy.
Choć przy lejącym mocno wtrysku temperatura spalania mocno rośnie, to jednak aluminiowy tłok, chłodzony od spodu natryskiem oleju dosyć dobrze odprowadza ciepło. To spalanie stukowe spowodowane lejącym wtryskiem najczęściej doprowadza do pęknięcia denka tłoka - a potem już błyskawicznie wypala się dziura w denku.
Dlatego tak niebezpieczna jest jazda ze spalaniem stukowym - np na autostradzie z dużą szybkością, kiedy są spore inne hałasy i jeszcze ktoś jeździ z włączonym radiem - może się zdarzyć, że nie zauważy, nie usłyszy, że przy depnięciu któryś cylinder stuka...
W silnikach Puma 2,2 tdci z układem Denso, za każdym razem gdy byłem w warsztacie - to widziałem takie remontowane nieszczęście. Końcówka wtryskiwacza z cylindra z wypaloną dziurą w tłoku, wyglądała jak ulepiona z plasteliny... Ale i tak - nawet przy takich awariach - generalnie Denso oceniane jest przez mechaników o lata świetlne lepiej od poprzednika, czyli od układu Delphi, którego awaryjność zwłaszcza do 2004 roku - to już legenda.
Notabene ja mam Delphi z... 2003 roku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Przy szybkiej jeździe z ekstremalnie rozgrzanym wydechem (dopalanie katalityczne) ewentualny dym może być mocno redukowany i słabo widoczny.

W konkretnym przypadku dopiero naoczne sprawdzenie wyjaśni, czy padła klawiatura (samoregulator olejowy ma dźwigience), czy wypalony jest zawór lub czy wypaliła się dziura w tłoku...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-10-2014 o 08:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.