Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-06-2014, 19:59   #21
mr.ktoś
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-10-2013
Model: Focus Mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 78
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Cytat:
Napisał MarcinUj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silniki TDCI 1,6 90KM mają jednomasowe koło zamachowe (DV6ATED4).
Silniki TDCI 1,9 109KM mają dwumasowe koło zamachowe.

U mnie dźwięk pochodzi ewidentnie z okolic skrzyni biegów/mechanizmu różnicowego.
A byles sprawdzic auto na jakis szarpakach zeby wyeliminowac zawieszenie?

Przy okazji w ktorym miejscu na silniku 1.6TDCI jest wybity numer silnika?

mr.ktoś jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2014, 22:08   #22
goodspeed4
ford::beginner
 
Avatar goodspeed4
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Kórnik
Model: Focus
Silnik: 2.0 150 KM Automat
Rocznik: 2019
Postów: 49
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Mam taki sam problem, wszystko sprawdziłem i pozostaje kupno zwykłego sprzęgła(wersja ekonomiczna) lub dwumasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
goodspeed4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2014, 08:39   #23
JohnLenin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Cytat:
Napisał goodspeed4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam taki sam problem, wszystko sprawdziłem i pozostaje kupno zwykłego sprzęgła(wersja ekonomiczna) lub dwumasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wymieniłem 2mas na zestaw ze sztywnym kołem zamachowym Valeo i też mam opisywany objaw.
JohnLenin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2014, 08:56   #24
pretorian2
ford::specialist
 
Avatar pretorian2
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Cytat:
Napisał MarcinUj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silniki TDCI 1,6 90KM mają jednomasowe koło zamachowe (DV6ATED4).
Silniki TDCI 1,9 109KM mają dwumasowe koło zamachowe.

U mnie dźwięk pochodzi ewidentnie z okolic skrzyni biegów/mechanizmu różnicowego.

Zastanawiam się czy jeszcze wybierak biegów może dawać takie stuki? Czy jak się go porusza ręką (na wyłączonym silniku) to powinien mieć luzy?
zweryfikuj swoją wiedzę i wtedy się wypowiadaj "FOCUS'owe 90'tki" też mają dwumasę.
DV6ATED4 - dotyczy silników HDI, które mają inaczej rozwiązany układ sprzęgła.
HHDB, GPDA, GPDC, HHDA - to są oznaczenia silników TDCI 90' i to nich są w oryginalne koła dwumasowe.

Ostatnio edytowane przez pretorian2 ; 20-06-2014 o 09:04
pretorian2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2014, 17:44   #25
MarcinUj
ford::advanced
 
Avatar MarcinUj
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Cytat:
Napisał pretorian2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zweryfikuj swoją wiedzę i wtedy się wypowiadaj "FOCUS'owe 90'tki" też mają dwumasę.
DV6ATED4 - dotyczy silników HDI, które mają inaczej rozwiązany układ sprzęgła.
HHDB, GPDA, GPDC, HHDA - to są oznaczenia silników TDCI 90' i to nich są w oryginalne koła dwumasowe.
Hmm, czyli twierdzisz kolego "pretorian2", że silnik z oznaczeniem DV6ATED4 może mieć koło dwumasowe?

Odnośnie typów, które podałeś (HHDB, GPDA, GPDC, HHDA), gdzie można na silniku odnaleźć taki symbol?

Bump:
Cytat:
Napisał mr.ktoś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A byles sprawdzic auto na jakis szarpakach zeby wyeliminowac zawieszenie?

Przy okazji w ktorym miejscu na silniku 1.6TDCI jest wybity numer silnika?
Na silniku z lewej strony miałem naklejkę z oznaczeniem DV6ATED4.
Nie, nie byłem na szarpakach, ale dziś próbowałem dokładniej ustalić miejsce stuków i wychodzi na to że to w okolicach skrzyni biegów/mechanizmu różnicowego :/
MarcinUj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2014, 19:32   #26
backdel
ford::average
 
Avatar backdel
 
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Focus Kombi MK1/MK2 srebrny metalik
Silnik: 1.8-TDDI, 1.6 TDCI
Rocznik: 2005/2009
Postów: 188
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Witam, po przeczytaniu kilku wątków o różnych stukaniach i pukaniach w skrzyni, silniku, doszedłem do wnioski, że mając takie same odgłosy postanowiłem po niedzieli zabrać się za demontaż poszczególnych elementów w celu wyeliminowania usterek. Ponieważ nie znalazłem tu żadnej trafnej odpowiedzi, sam się zabiorę za naprawę i myślę ze dam radę. Dzisiaj wymieniłem klocki hamulcowe i tarcze. Następne będzie rozrząd.
backdel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2014, 09:26   #27
mr.ktoś
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-10-2013
Model: Focus Mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 78
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

No to czekamy na jakieś dobre informacje! Może komuś z nas uda się wyeliminować te stuki...
mr.ktoś jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2014, 21:45   #28
mr.ktoś
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-10-2013
Model: Focus Mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 78
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

@ backdel

Jak tam udało się coś opanować?
mr.ktoś jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2014, 22:51   #29
mr.ktoś
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-10-2013
Model: Focus Mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 78
Domyślnie Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Wybrałem się ostatnio do ASO odnośnie stuków o których pisałem w 1 poście w tym temacie. Mechanik po przejechaniu się autem stwierdził że jest to tzw. kasowanie się luzu na mechaniźmie różnicowym i jest to normalne zachowanie bo lekki luz jest tam dopuszczalny...
Czy wasze Focusy też tak mają? Czy może jednak siada jakiś przegub wewnętrzny czy coś bo już mnie denerwuje ten stuk. Co mogę jeszcze sprawdzić?
mr.ktoś jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2014, 10:21   #30
MarcinUj
ford::advanced
 
Avatar MarcinUj
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
Domyślnie Re: Odp: Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła

Cytat:
Napisał mr.ktoś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wybrałem się ostatnio do ASO odnośnie stuków o których pisałem w 1 poście w tym temacie. Mechanik po przejechaniu się autem stwierdził że jest to tzw. kasowanie się luzu na mechaniźmie różnicowym i jest to normalne zachowanie bo lekki luz jest tam dopuszczalny...
Czy wasze Focusy też tak mają? Czy może jednak siada jakiś przegub wewnętrzny czy coś bo już mnie denerwuje ten stuk. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Witaj,
dokładnie mam to samo i dokładnie to samo usłyszałem od mechanika.
Wałek na którym są zamontowane satelity mechanizmu różnicowego jest osadzony w obudowie i prawdopodobnie właśnie to osadzenie się wyrobiło i stąd ten luz. Podobno to wynik ostrzejszej jazdy poprzedniego właściciela.
Zresztą stuk wydobywa się właśnie z okolic mechanizmu róznicowego. Żadnych innych objawów nie zaobserwowałem, które by sugerowały coś innego np. przeguby.
Trzeba z tym jeździć i już. Ja staram sie operować gazem i sprzęgłem delikatnie - wtedy te stuki nie występują.
MarcinUj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:32.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.