|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-06-2015, 11:18 | #21 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
Na odległość ciężko jest wyrokować. Ale skoro dostałeś diagnozę że masz CO2 w układzie chłodzenia to wszelkie nasze gdybania pozbawione są sensu bo odpowiedź masz na tacy gdzie leży Twój problem.
Jeżeli nie wierzysz tej diagnozie to zrób ten test u innego magika. Bo szkoda wywalać kasę nawet choćby na korek czy nowy zbiorniczek czy termostat skoro masz CO2 w układzie. Zrobisz test za 20zł, i jeśli wyjdzie że jest CO2 to płacz i płać, a jeśli wyjdzie że nie ma CO2 to będziesz mógł odetchnąć, i wymieniać po kolei od najtańszego elementu, albo nic nie robić i czekać na rozwój wydarzeń.
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
12-06-2015, 12:16 | #22 |
ford::beginner
Imię: Apollo
Zarejestrowany: 18-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 DURATEC
Rocznik: 2001
Postów: 34
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
Co do testu na CO2 dzwonie po warsztatach w mojej okolicy i albo nie mają takiego przyrządu albo zapraszają za tydzień. Masakra test trzyminutowy a oni zapraszają za tydzień...
😔 |
13-06-2015, 14:03 | #23 |
ford::beginner
Imię: Apollo
Zarejestrowany: 18-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 DURATEC
Rocznik: 2001
Postów: 34
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
A więc tak co nie co się wyjaśniło, właśnie wróciłem od kolegi mierzyliśmy kompresję okazało się że na każdym cylindrze jest 17.5 on jednoznacznie stwierdził że przy walnietej uszczelce lub głowicy nie osiągnęli byśmy takiego ciśnienia. Mówił ze albo zawiesił się wtedy termostat albo sam wskaźnik zaszalał. Zalecił jazdę i obserwację. I co wy na to?
|
13-06-2015, 19:30 | #24 |
Postów: n/a
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
W jakich jednostkach mierzył te ciśnienie, nie do wiary, aby 14 letni silnik miał wieksze cisnienie sprężania w cylindrach, niż ten co schodzi z tasmy w fabryce.
A to że mówi, jeżdzic i obserwowac, to tak trzeba. Ostatnio edytowane przez salom ; 14-06-2015 o 21:12 |
15-06-2015, 06:37 | #25 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,731
|
Trochę za duża ta kompresja :-) szkoda, że masz tak daleko do Legnicy - mój mech przeswietlilby Twojego i znalazł powód.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
15-06-2015, 08:01 | #26 |
ford::beginner
Imię: Apollo
Zarejestrowany: 18-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 DURATEC
Rocznik: 2001
Postów: 34
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
Sorki mój błąd nie 17 tylko 14,5 takie jest ciśnienie równe we wszystkich cylindrach
|
15-06-2015, 14:01 | #27 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
Sprawdź jeszcze raz zawartość CO2 w płynie. Osobiście po objawach jakie są wskazane to obstawiam korek zbiornika lub termostat. Działanie termostatu po temperaturze można sprawdzić uruchamiając auto w trybie testowym licznika. Jest tam funkcja gdzie pokazuje dokładnie jaka jest temperatura cieczy chłodzącej.
|
15-06-2015, 16:09 | #28 |
ford::beginner
Imię: Apollo
Zarejestrowany: 18-12-2014
Skąd: Poznań
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 DURATEC
Rocznik: 2001
Postów: 34
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
Jak uruchomić taki test? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-06-2015, 17:31 | #29 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,731
|
Wciskasz i trzymasz przycisk kasowania przebiegu dziennego. Przekrecasz kluczyk w zapłon. Zresztą opis jest na forum
Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
15-06-2015, 20:53 | #30 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Naprawa /wymiana silnika
racja - poszukaj na forum.
Juzek podał jak go włączyć ale opcje musisz poszukać lub znaleźć opis na forum, która to jest. |