|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-08-2014, 06:51 | #91 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 18-02-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Mondeo [Mk3]
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 36
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
Na zimnym silniku falują mi obroty i prawdopodobnie egr jest nieszczelny. A moje pytanie wzięło się stąd, że sprzedawca raz na zdjęciu podaje montaż zaślepki za egr a w opisie pisze, że musi być przed egr. Dziękuję za odpowiedź.
|
28-08-2014, 20:41 | #92 |
ford::advanced
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
[QUOTE=benio;2258317]Herflik nikt nie wątpi w Twój wynik budzika, bo nie jest on problemem dla wielu "Mondziarzy" tutaj piszących (zarówno z zaślepionym jak i nie zaślepionym zaworem EGR), lecz jeżeli nie pamiętasz z jaką max prędkością można się przemieszczać po polskich drogach to luknij w kodeks ruchu drogowego bo misiaczki i krokodylki też potrafią czytać fora internetowe.
nie pisałem, że to na naszych drogach osiągnąłem ten wynik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jest kraj który nie ma limitów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i na dodatek jest naszym sąsiadem. a jeśli ktoś nie ma problemu to znaczy że jest szczęśliwym człowiekiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam gorąco |
03-04-2015, 16:16 | #93 |
ford::beginner
Imię: piotjak
Zarejestrowany: 04-08-2007
Skąd: Kielce
Model: było mondeo mk1, jest mk2 i mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 97, 01
Postów: 37
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
W moim mundku też niedawno został zaślepiony egr (na rurce w okolicach dużego termostatu). Na zimnym silniku może troszeczkę głośniej pracuje silnik i w trybie serwisowym licznika pojawiły się jakieś 2 kody błędów ale nie zauważyłem żadnych innych objawów zaślepienia. Wcześniej nie kopcił, pracował równo, dobrze przyspieszał (jak na 115 KM) i teraz jest tak samo. Przy okazji innej naprawy widziałem wnętrze kolektora dolotowego - gruba warstwa sadzy/węgla osiadła na jego ściankach. Teraz po zaślepieniu egr`u przy najbliższej okazji będę musiał go wyczyścić.
|
14-07-2015, 13:41 | #94 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: w-wa
Model: Mondeo MK3/Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCI 130KM/1.6 Tdci 90 KM
Rocznik: 2002/2009
Postów: 29
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
Mój przypadek to jest inny - kiedyś były poszarpywania, sprężynka, tryb awaryjny.
Ale od pół roku nic już takiego nie występuję - przyspiesza dobrze żadna kontrolka nie mruga, obroty są bardzo równiutkie i zapala bez problemu, tylko jedna rzecz się zmieniła - kopci od 2 miesięcy. Czy myślicie że ma sens wstawianie zaślepki egr czy to raczej zapchany katalizator czy wtryski leją ? |
21-07-2015, 08:36 | #95 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: w-wa
Model: Mondeo MK3/Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCI 130KM/1.6 Tdci 90 KM
Rocznik: 2002/2009
Postów: 29
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
Kontynuując... wymontowałem egr, przeczyściłem ale zrobiło się jeszcze gorzej czyli bardziej dymi na czarno. Być może go uszkodziłem bo czyściłem go środkiem do czyszczenia gaźników i się jakoś zapiekł. Ale następnego dnia zaślepiłem blaszką i rzeczywiście nie kopci. Ale mam pytanie:
Co jest przyczyną takiego dymienia uszkodzony egr czy mogą to być lejące wtryski ? I drugie pytanie jak długo można jeździć z zaślepionym egr ? |
21-07-2015, 09:04 | #96 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
egr-y tak mają Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
możesz już zawsze mieć zaślepiony
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
21-07-2015, 09:38 | #97 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2009
Skąd: w-wa
Model: Mondeo MK3/Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCI 130KM/1.6 Tdci 90 KM
Rocznik: 2002/2009
Postów: 29
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
Nie chciałbym mieć zaślepionego cały czas, ale czy przyczyną dymienia jest uszkodzony egr czy mogą być lejące wtryski ?
|
21-07-2015, 09:39 | #98 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
w 90% przypadków egr
zaślep i tyle, to tylko zabija silnik
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
07-10-2015, 15:56 | #99 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-07-2012
Skąd: Bartoszyce
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 14
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
Witam mam jeszcze pytanie do wątku o EGR. Miałem problem z nierówną pracą silnika, spadkiem mocy i ogromnym kopceniem. Oczywiście EGR. Po zaślepieniu objawy ustały. Ale pojawiła się inna ciekawa sprawa, a mianowicie zużycie paliwa. Oczywiście na moją korzyść. Przed zaślepieniem na 100 km w cyklu mieszanym Mundek palił mi około 7,5 l, po zaślepieniu pali średnio 6,6l. Większość "forumowych fachowców" twierdzi, że zużycie paliwa powinno wzrosnąć bo większa ilość tlenu = większe zapotrzebowanie na paliwo. Więc pytanie brzmi: Czy jest to możliwe, że pali mniej po zaślepieniu EGR?
Ford Mondeo MK III 2.0 TDDI |
07-10-2015, 19:07 | #100 |
ford::specialist
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Kłodzko
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 175KM 395NM
Rocznik: 2009
Postów: 795
|
Odp: Zaślepienie EGR w TDDI.
Po wymianie zaworu EGR pali mi mniej. Palił 6,2 teraz 5,5 przy spokojnej jeździe 100-120 km/h
|