|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-08-2015, 18:40 | #31 |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,001
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
to co mają powiedzieć właściciele nowego Mondeo 2015- jak mają klapę bagażnika ze stopu aluminium/magnezu.
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
19-08-2015, 19:14 | #32 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-12-2013
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150 KM
Rocznik: 2014
Postów: 469
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
|
19-08-2015, 20:20 | #33 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2014
Model: Focus III
Silnik: 105 KM
Rocznik: 2014
Postów: 58
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
nie słyszałem jeszcze o samochodzie, który przetrwałby zderzenie z betonową ścianą przy prędkości 200 km/h. żadnym. więc o czym my mówimy - z tego wychwalanego 20-letniego BMW również zostałaby miazga
|
21-08-2015, 20:57 | #34 | |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta ST2 MK7, Focus ST3 mk4
Silnik: 1.6T 219 KM, 2.3T 280 KM
Rocznik: 2014, 2020
Postów: 45
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
Cytat:
porównujesz zderzenie przy 60 km /h z 200 km/h ? Przy 200 km/h każdy samochód będzie tak wyglądał, nawet 20 letni złomek z blachami jak w garnku. Zresztą jaka różnica skoro i tak wszystkie narządy by się rozleciały ? Blachy co prawda są cieńsze ale dlaczego wg. ciebie samochód coraz więcej waży ? To, że kiedyś Focus miał 5 gwiazdek nic nie znaczy, bo te kryteria się ciągle zmieniają i teraz nie dostałby 3. Blachy nie służą do ochrony ale konstrukcja - a to waży. |
|
22-08-2015, 09:13 | #35 | |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,383
|
Odp: Re: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
Cytat:
Kod:
Oddziaływania ciał są zawsze wzajemne. W inercjalnym układzie odniesienia siły wzajemnego oddziaływania dwóch ciał mają takie same wartości, taki sam kierunek, przeciwne zwroty i różne punkty przyłożenia (każda działa na inne ciało). Jeśli ciało A działa na ciało B siłą F (akcja), to ciało B działa na ciało A siłą (reakcja) o takiej samej wartości i kierunku, lecz o przeciwnym zwrocie. No właśnie jak chyba koledzy wyżej wytłumaczyli, nie za bardzo trzyma się to ramy. A dlaczego? Bo mając dwa auta, masz dwa ciała które odbiorą to uderzenie. Oraz fakt, że żadne z tych aut nie jest przytwierdzone do podłoża w chwili zderzenia, oraz to, że 2x90km/h przy zderzeniu będzie również podzielne (w kwestii oddziałowującej siły) na dwa pojazdy. To, że uderzając autem przy 180km/h w ścianę masz inny efekt, jest wynikiem innych sił które działają w kwestii auto<>ściana<>auto Osobiście uważam, że auta mimo że są plastikowe, to są bezpieczniejsze niż dawniej, mimo że stare były cięższe i były z blachy. Nawet pomijając siłę bezwładności, która rośnie wraz z masą cieższych samochodów, to mimo że te plastikowe auta nawet przy delikatnych stłuczkach są często niezbyt ekonomiczne do naprawy (no chyba że Passat Niemcy 1.9 tedeik itd i potem na polskę po szpachli), to jednak przy zderzeniach aut z lat 80-tych z autami z lat 2008-2015 widać bardzo ładnie, kto był w środku bezpieczniejszy, nawet jeśli w wypadkach dla przykładu brało udział powiedzmy Audi80 i KiaPicanto. (ostatnio dostałem na tym forum ładne OPR od kolegów za nieznajomość praw fizyki przy rezystencji elektrycznej, to teraz staram się jednak pilnować trochę bardziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - co nie oznacza, że zawsze piszę samą prawdę, bo mylę się zbyt często) Ostatnio edytowane przez edmun ; 22-08-2015 o 09:15 |
|
22-08-2015, 10:59 | #36 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
Problem poprostu kwi w tym, że eksperci od staroci nie rozumieją, że gruba blacha i mocne silniki nie były robione dlatego, że producenci nas kochali i zależało im na jakości, tylko poprostu rysując samochód ołówkiem i licząc na kalkulatorze było trzeba tu i ówdzie dołożyć by się przypadkiem nie rozleciało. I dlatego 5L silnik mógł mieć 120KM i wytrzymać milion kilometrów. Ale już niekoniecznie wytrzymało wnętrze czy niezabiezpieczona blacha... Poprostu ją przez grubość dłużej rdza żarła.
Śmieszy mnie, kiedy czytam jakie to zajefajne były auta z początku lat dziewięćdziesiątych czy 2000. Za dziesięć lat będziemy to samo słuchać o naszych autach i tak w kółko. Zawsze tak jest. Pomijam kwestię ekonomiczną, niektórzy poprostu muszą chwalić trupy, bo nic innego nie znają. Ale że by nie było. Tak, jest masa starszych aut, które są naprawdę dobre. Ogółem jednak nowsze auta przewyższają te starsze, czy się to komuś podoba czy nie. |
22-08-2015, 11:14 | #37 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
Cytat:
|
|
22-08-2015, 12:06 | #38 | ||
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
22-08-2015, 12:16 | #39 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
Cytat:
Ogólne odczucie z corsy jest bardziej plastikowe i zabawkowe, a fabia i lepiej się prowadzi i jest bardziej "samochodowa". Ale fabia mk3 (premiera 2014 r.) już nie ma w środku ani kawałka miękkiej deski, za to wepchali na deskę kolorowy ekranik, na którym współczesne dzieciaki mogą smarować palcem po zawartości swych nieodzownych telefoników. Tak się dzisiaj świecidełkami/blichtrem zasłania taniość konstrukcji. Ostatnio edytowane przez weuek ; 22-08-2015 o 12:20 |
|
22-08-2015, 12:20 | #40 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Blacha tylnych drzwi wygina się pod wpływem nacisku
Takich porównań można mnożyć.
Focus mk2 1.6 100 KM vs. Mk3 1.0 EB 100 KM - jak ktoś by wybrał po jeździe oboma mk2 to zrobiłby to specjalnie, bo ewidentie takie porównanie wygrywa mk3. |
|
|
|