Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-10-2015, 14:00   #31
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Cytat:
Napisał germanka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
była to dobra marka
Nie ma dobrych marek - każdemu producentowi zdarzają się wpadki poza tymi którzy robią ręcznie auta w krótkich seriach bo te wypadają z fabryki po teście i tzw strojeniu, albo producent daje ciała z niedbała produkcją albo serwis g....o wie i tak reperuje auta że robi z nich ruinę - przykład serwisowania u koleżanki, silnik PSA to tylko w części ma wspólne elementy identyczne pomiędzy Volvo Mazda Peugot Mini i Ford, starczy popatrzeć na HDI i TDCI różnica w układzie dolotu powietrza na korzyść Peugota bo olej nie leje się z odmy do turbo i filtra i MAF

ten silnik nie toleruje zaniedbania - nie jest przeznaczony do traktowania po macoszemu olej co 10 kkm i dobre paliwo, przy przeglądach i wymianie filtrów i oleju zaleca się kontrolę układu smarowania turbo

arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2015, 14:50   #32
Tvvardy
ford::professional
 
Avatar Tvvardy
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Ja bym obstawił układ wtryskowy, zbyt niskie ciśnienie paliwa. Biały dym nie musi oznaczać turbawki bo to prędzej siwy dym. Pomiar ciśnienia sprężania oczywisty czy nie doszło do wypalenia tłoka/ów. Pomiar ciśnienia paliwa i kontrola wtryskiwaczy.
Tvvardy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2015, 18:36   #33
herflik
ford::advanced
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

ja tam nie chcę być złym prorokiem ale olej w turbo = pożar !! a jeśli chodzi o auta na "F" to bardzo miło wspominam R19 i Fiata Punto 1,7 D który choć był poobijany ale rudej nawet mikroskopem nikt by nie znalazł i poniżej 5l/100, pewnie że mocy i V tam nie było, ale dawał sobie radę. Wiem, że Forda już CHYBA nie kupię i tyle, z tym że na razie nie planuję sprzedaży Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
herflik
Moje Mondeo - http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=194728
herflik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2015, 12:44   #34
germanka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-10-2015
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 29
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Auto stoi u mechanika. Problemem jest dwukrotny nadmiar oleju w silniku.
Po spuszczeniu 5l oleju okazało się, że poziom wskazuje nadal maximum.
Turbina mimo wyczyszczenia wcześniej nadal ma w środku olej.
Podejrzenie jest, że paliwo dostało się do oleju i stąd ten nadmiar...
Ehhh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
germanka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2015, 13:44   #35
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Cytat:
Napisał germanka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Problemem jest dwukrotny nadmiar oleju w silniku.
(
A Ty masz DPF-a ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2015, 15:13   #36
dziadek janek
ford::beginner
 
Avatar dziadek janek
 
Imię: JAN
Zarejestrowany: 26-05-2012
Model: FORD C-max
Silnik: 1,6TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 35
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Niestety, od czasu do czasu trzeba sprawdzić stan oleju. Tym bardziej, że auto ma na pewno DPF. Teraz opowiadanie o awaryjności tego pojazdu jest zaklinaniem rzeczywistości. No cóż dosyć kosztowna nauczka na przyszłość.
Czy poprzedni mechanik nie sprawdzał stanu oleju?! Jakieś to dziwne.
dziadek janek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2015, 15:49   #37
germanka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-10-2015
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 29
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Cytat:
Napisał szafarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A Ty masz DPF-a ?
Tak.

Cytat:
Napisał dziadek janek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety, od czasu do czasu trzeba sprawdzić stan oleju. Tym bardziej, że auto ma na pewno DPF. Teraz opowiadanie o awaryjności tego pojazdu jest zaklinaniem rzeczywistości. No cóż dosyć kosztowna nauczka na przyszłość.
Czy poprzedni mechanik nie sprawdzał stanu oleju?! Jakieś to dziwne.
dziadek janek, a czytałeś cały ten temat?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poza tym, jakbyś czytał cały temat, a nie tylko ostatni post (tak wnioskuję po powyższej odpowiedzi), to byś wiedział, iż w ten sam dzień, kiedy sytuacja miała miejsce auto przeszło gruntowny przegląd tutaj, gdzie wszystko zostało sprawdzone. Poza tym wszelkie filtry wraz z nowym olejem zostały zmienione przed 2 m-cami.
Wybacz, ale nie jestem blondynkĄ, aby nie wiedzieć, co i jakGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Podejrzenie padło na wtryski, w przyszłym tygodniu się okaże, czy to nie one są przyczyną całego zamieszania... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
germanka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2015, 15:59   #38
dziadek janek
ford::beginner
 
Avatar dziadek janek
 
Imię: JAN
Zarejestrowany: 26-05-2012
Model: FORD C-max
Silnik: 1,6TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 35
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Sorki, nie chciałem nikogo obrażać. Jeśli czujesz się obrażona to najmocniej przepraszam.
dziadek janek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2015, 16:19   #39
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Cytat:
Napisał germanka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak.
Zapchany DPF powoduje częste próby regeneracji. Niedokończone powodują ściekanie ropy do oleju przez cylindry na wyłączonym silniku. Nie ma kontrolki wypalania. Wzrasta spalanie i włączają się wentylatory chłodnicy. Chyba nic nie pomieszałem.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2015, 22:11   #40
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił

Cytat:
Napisał germanka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przejechane niecałe 160tys km.
Cytat:
Napisał radek70 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chyba nic nie pomieszałem.
Nic dodać, nic ująć. Dokładnie jak napisałeś.

Stawiam na DPF, tym bardziej, że masz przebieg zbliżający się do 160 tyś.
Jeśli przebieg jest oryginalny to raczej DPF nie był jeszcze wymieniany, mój wytrzymał 140 tyś i .... umarł ... raz na zawsze. Wyciąłem i mam spokój (zaraz forumowicze-ekolodzy mnie zakrzyczą), ale mnie to "rybka". Ważne że wszystko teraz jest ok. W Pugu małżonki mam 125 tyś oryginalnego przebiegu i FAP na pokładzie, wypalanie co 400-500km więc trochę jeszcze pożyje. Mój na samym końcu wypalał się co 150km ale oleju nie przybywało do samego końca - przynajmniej nie zaobserwowałem na bagnecie wzrostu poziomu.

Jak dobrze zdiagnozują auto i okaże się, że to DPF "zepsuł" Twojego Forda to go wywal, zmień program w ECU lub zamontuj nowy DPF i śmigaj dalej.
Oby to było to i oby nic więcej nie było już do naprawy.
Śledzę temat od początku i bardzo jestem ciekawy finału.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.