|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-10-2015, 14:00 | #31 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Cytat:
ten silnik nie toleruje zaniedbania - nie jest przeznaczony do traktowania po macoszemu olej co 10 kkm i dobre paliwo, przy przeglądach i wymianie filtrów i oleju zaleca się kontrolę układu smarowania turbo |
|
29-10-2015, 14:50 | #32 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Ja bym obstawił układ wtryskowy, zbyt niskie ciśnienie paliwa. Biały dym nie musi oznaczać turbawki bo to prędzej siwy dym. Pomiar ciśnienia sprężania oczywisty czy nie doszło do wypalenia tłoka/ów. Pomiar ciśnienia paliwa i kontrola wtryskiwaczy.
|
03-11-2015, 18:36 | #33 |
ford::advanced
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Tarnów ok.
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Tddi 115 KM - 150 KM HEKO !!
Rocznik: 2002
Postów: 218
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
ja tam nie chcę być złym prorokiem ale olej w turbo = pożar !! a jeśli chodzi o auta na "F" to bardzo miło wspominam R19 i Fiata Punto 1,7 D który choć był poobijany ale rudej nawet mikroskopem nikt by nie znalazł i poniżej 5l/100, pewnie że mocy i V tam nie było, ale dawał sobie radę. Wiem, że Forda już CHYBA nie kupię i tyle, z tym że na razie nie planuję sprzedaży Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
14-11-2015, 12:44 | #34 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2015
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 29
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Auto stoi u mechanika. Problemem jest dwukrotny nadmiar oleju w silniku.
Po spuszczeniu 5l oleju okazało się, że poziom wskazuje nadal maximum. Turbina mimo wyczyszczenia wcześniej nadal ma w środku olej. Podejrzenie jest, że paliwo dostało się do oleju i stąd ten nadmiar... Ehhh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
14-11-2015, 13:44 | #35 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Cytat:
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
|
14-11-2015, 15:13 | #36 |
ford::beginner
Imię: JAN
Zarejestrowany: 26-05-2012
Model: FORD C-max
Silnik: 1,6TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Niestety, od czasu do czasu trzeba sprawdzić stan oleju. Tym bardziej, że auto ma na pewno DPF. Teraz opowiadanie o awaryjności tego pojazdu jest zaklinaniem rzeczywistości. No cóż dosyć kosztowna nauczka na przyszłość.
Czy poprzedni mechanik nie sprawdzał stanu oleju?! Jakieś to dziwne. |
14-11-2015, 15:49 | #37 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2015
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 29
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Cytat:
Cytat:
Poza tym, jakbyś czytał cały temat, a nie tylko ostatni post (tak wnioskuję po powyższej odpowiedzi), to byś wiedział, iż w ten sam dzień, kiedy sytuacja miała miejsce auto przeszło gruntowny przegląd tutaj, gdzie wszystko zostało sprawdzone. Poza tym wszelkie filtry wraz z nowym olejem zostały zmienione przed 2 m-cami. Wybacz, ale nie jestem blondynkĄ, aby nie wiedzieć, co i jakGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podejrzenie padło na wtryski, w przyszłym tygodniu się okaże, czy to nie one są przyczyną całego zamieszania... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
||
14-11-2015, 15:59 | #38 |
ford::beginner
Imię: JAN
Zarejestrowany: 26-05-2012
Model: FORD C-max
Silnik: 1,6TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Sorki, nie chciałem nikogo obrażać. Jeśli czujesz się obrażona to najmocniej przepraszam.
|
14-11-2015, 16:19 | #39 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Zapchany DPF powoduje częste próby regeneracji. Niedokończone powodują ściekanie ropy do oleju przez cylindry na wyłączonym silniku. Nie ma kontrolki wypalania. Wzrasta spalanie i włączają się wentylatory chłodnicy. Chyba nic nie pomieszałem.
|
14-11-2015, 22:11 | #40 | ||
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Cytat:
Cytat:
Stawiam na DPF, tym bardziej, że masz przebieg zbliżający się do 160 tyś. Jeśli przebieg jest oryginalny to raczej DPF nie był jeszcze wymieniany, mój wytrzymał 140 tyś i .... umarł ... raz na zawsze. Wyciąłem i mam spokój (zaraz forumowicze-ekolodzy mnie zakrzyczą), ale mnie to "rybka". Ważne że wszystko teraz jest ok. W Pugu małżonki mam 125 tyś oryginalnego przebiegu i FAP na pokładzie, wypalanie co 400-500km więc trochę jeszcze pożyje. Mój na samym końcu wypalał się co 150km ale oleju nie przybywało do samego końca - przynajmniej nie zaobserwowałem na bagnecie wzrostu poziomu. Jak dobrze zdiagnozują auto i okaże się, że to DPF "zepsuł" Twojego Forda to go wywal, zmień program w ECU lub zamontuj nowy DPF i śmigaj dalej. Oby to było to i oby nic więcej nie było już do naprawy. Śledzę temat od początku i bardzo jestem ciekawy finału.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm |
||
|
|
|