|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-01-2016, 09:20 | #1 |
ford::amateur
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 04-01-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Ka
Silnik: 1242
Rocznik: 2012
Postów: 6
|
Kaczka nie grzeje na postoju.
Witam,
To mój pierwszy post na forum. Od roku jestem posiadaczek Kaczki rocznik 2012 i jak dotąd nic sie nie działo, aż do teraz - a mianowicie podczas postoju pojazdu Ford zaczyna dmuchać zimnym powietrzem. Podczas jazdy elegancko grzeje. Co myślicie Panowie o zapowietrzonym układzie chłodzenia? Poszperałem troszkę w necie i tylko to wydawało by się rozsądnym rozwiązaniem. Dodam, że obroty silnika i temperatura są ok. Pozdrawiam |
04-01-2016, 13:10 | #2 |
ford::professional
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
Odp: Kaczka nie grzeje na postoju.
Jak dasz jej wyższe obroty to i na postoju grzeje jak powinna?
Jeśli tak to problem jest w zbyt małym obiegu płynu przez nagrzewnicę. Pompa wolno tłoczy, mało płynu przepływa. To może być skutek nie do końca otwierającego się zaworu nagrzewnicy, zapchanej nagrzewnicy, uszkodzonej pompy wody. Zapowietrzenie samo z siebie nie wystąpi. Chyba, że było coś robione z układem chłodzenia (wymiana płynu, duży wyciek, wygotowanie się płynu, jazda ze zbyt niskim poziomem płynu). Zapowietrzenie samo ustąpi po nagrzaniu auta do temp. pracy wentylatora. Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 04-01-2016 o 13:17 |
07-01-2016, 23:57 | #3 |
Zablokowany
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-08-2014
Skąd: Złotów
Model: Scorpio;Ka
Silnik: 2.0/1.3
Rocznik: 1994/2001
Postów: 369
|
Odp: Kaczka nie grzeje na postoju.
A jak wgląda temperatura silnika?? cały czas taka sama ??
|
25-02-2016, 16:31 | #4 |
ford::amateur
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 04-01-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Ka
Silnik: 1242
Rocznik: 2012
Postów: 6
|
Odp: Kaczka nie grzeje na postoju.
Witam,
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuje ale byłem poza granicami kraju. Do tej pory Kaczka stała w garażu nieużywana. Wczoraj pojechałem do ASO. Diagnoza okazała się bardzo prosta, a mianowicie opaska zaciskowa na zaślepce chłodnicy przepuszczała płyn chłodniczy. Taka opaska znajduje się koło pola wskazującego "minimum" i do tej linii wyciekał płyn. Podobno w aucie znajduje się czujnik odpowiedzialny za stan poziomu płyny chłodniczego i "dostawał" on informacje o nieprawidłowościach i załączał wentylator na drugim awaryjnym biegu. Stąd też brak grzania na postoju gdyż drugi bieg wentylatora chodzi mocniej (szybciej schładza silnik) i głośniej. Koszt diagnozy i wymiany opaski wraz z nowym płynem 150zł. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi |