|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-03-2016, 15:53 | #11 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Zawór regulacyjny SCV w pompie nie wymaga żadnej adaptacji lub kodowania po wymianie na inny.
Jego awaria powoduje wejście w tryb awaryjny, a jeżeli różnica ciśnienia na szynie pomiędzy wartością wysterowaną i rzeczywistą przekroczy 50 barów - silnik jest zatrzymywany.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-03-2016 o 16:00 |
15-03-2016, 16:27 | #12 |
ford::beginner
Imię: tomek
Zarejestrowany: 07-08-2015
Model: focus
Silnik: tdci
Rocznik: 2010
Postów: 22
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Wtryskiwacze były po sprawdzaniu na nowo zakodowane. Na dniach będę chciał podjechać do kogoś innego na sprawdzenie komputerem jak rozumiem Wojtekjanus Ciśnienie na czujniku w pompie powinno być takie samo na +-50 jak na czujniku na listwie wtryskowej?
bład jaki wychodzi to p0093. tak jak mówię filtr zmieniony bo był dosłownie zabity brudem a wtryski sprawdzone. Zostaje jeszcze zawór SCV tyle że jak mówi fachowiec co to sprawdzał ciśnienie na nim jest w normie. Chyba ze przekłamuje. Widać że kiedyś ktoś coś tam przy nim robił bo ma jedną śrubę inną. Najlepiej było by podmienić go i sprawdzić jaka będzie reakcja ale nie mam od kogo podmienić |
15-03-2016, 17:03 | #13 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
Na pompie jest tylko jeden czujnik - temperatury paliwa.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-03-2016 o 17:14 |
|
15-03-2016, 17:36 | #14 |
ford::beginner
Imię: tomek
Zarejestrowany: 07-08-2015
Model: focus
Silnik: tdci
Rocznik: 2010
Postów: 22
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Dziękuję za informację będę szukał swojego problemu tam. i jeszcze jedno pytanie czy można kupić sam czujnik co jest na listwie czy trzeba cała listwę? w katalogu IC widnieje tylko cała listwa. jaki jest mniej więcej koszt tego czujnika.
Jeszcze takie pytanie jaka powinna być orginalna wartosc nadawana z komputera? czy może być tak że poprzedni właściciel celowo ograniczył moc? Ostatnio edytowane przez forestit ; 15-03-2016 o 17:59 |
15-03-2016, 20:06 | #15 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
Cytat:
Przestałeś interesować się ciśnieniem doładowania - a to może być realna przyczyna braku mocy...
__________________
Zgredzik |
||
15-03-2016, 22:50 | #16 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2008
Skąd: Iława
Model: Mk3
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2002
Postów: 411
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Scv w Delphi może i nie musiałeś adaptować tu jest system denso i po wymianie musisz zrobic adaptacje
|
16-03-2016, 08:34 | #17 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
W przypadku Denso po wymianie zaworu tylko w jakichś wyjątkowych wypadkach (mi nie znanych) trzeba przeprowadzić adaptację tego zaworu, układ w ramach tolerancji sam się ładnie adaptuje. Jeżeli ktoś nie ma IDS-a (lub innego adekwatnego testera), można spokojnie wymieniać zawór SCV - nic złego się nie stanie. Choć w przypadku wtryskiwacza jest podobna sytuacja - nie mają sterownika i steruje nimi PCM, to jednak pracują w o kilka klas wyższej tolerancji, nie są sterowane sygnałem ciągłym ale indywidualnymi dla każdego wtrysku impulsem, poszczególne różnią się między sobą zwężkami wykonanymi z pewną tolerancją i na stanowisku testowym otrzymują kod identyfikacyjny, który dopiero po wprowadzeniu pozwala na prawidłowe dawkowanie.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-03-2016 o 09:09 |
|
16-03-2016, 10:56 | #18 |
ford::beginner
Imię: tomek
Zarejestrowany: 07-08-2015
Model: focus
Silnik: tdci
Rocznik: 2010
Postów: 22
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Koledzy ja już nie mam siły do tej usterki w tym aucie mam wrażenie że mechanik też lekko mnie olewa.. Metodą szukania doszedłem do jednego wniosku że jak gazuję auto na luzie do około 2,5tys obrotów to wąż co wychodzi z IC i idzie do silnika da sie lekko scisnąć reką niby czuć lekkie jakies tam naprężenia ale nic specjalnego. wszedłem pod samochód i jak widzę turbinę to jest taka jakby gruszka do której wchodzi jakis przewód i wychodzi z niej kręt taka jakby prowadnica ręką nie umiem nim poruszyć a nawet jak gazuje sie auto to nie ma żadnej reakcji. Czy te turbo jest jakoś specjalnie sterowane? Podcisniem lub jakaś wtyczka powinna tam dochodzić ? nic takiego z ziemi nie lokalizuje.
I co to jest te PCM byłem pewny że chodzi o komputer |
16-03-2016, 11:59 | #19 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Są trzy różne rozwiązania sterowania turbiną, nie wiem jakie jest u ciebie.
Bardzo możliwe, że masz rozwiązanie z zaworem upustowym, inaczej nazywane Wastegate. Jest to turbina ze stałą geometrią. Znalazłem takie zjdęcie - to chyba twój silnik? Na turbinie zamocowana jest tzw gruszka, czyli siłownik ciśnieniowy, z niej wychodzi króciutki wężyk wchodzący od razu do wylotu powietrza z turbo-sprężarki. Siłownik porusza tzw sztangę (czyli ten pręt o którym piszesz), pręt otwiera zawór upustowy spalin. Siłownik w zasadzie przy gazowaniu na wolnym biegu nie rusza się, bo energia spalin jest za mała by mocno rozpędzić turbinę. Dopiero pod obciążeniem, gdy dawka paliwa jest bardzo duża i wzrosną obroty silnika mniej więcej powyżej 2.500, sprężarka już tak zaczyna się kręcić i sprężać, że trzeba część spalin "upuścić", czyli skierować poza turbinę. Tym nie mniej, działając ręką ze sporą siłą na sztangę (rzędu kilku kg) powinieneś ją móc poruszyć i dźwignia zaworu powinna się obrócić. Po zwolnieniu sztanga powinna wrócić na pozycję wyjściową. Bardzo częsta awaria tego układu to przytarcie zaworu upustowego - albo wewnątrz jego komory, albo na osiach, albo na połączeniu ze sztangą. I są takie efekty w osiągach jak opisujesz: niezły dół - słaba góra. Może też być uszkodzona sama grucha - nieszczelna. W dobrych warsztatach zdejmują wężyk z gruchy i ciśnieniowo z manometrem sprawdzają jak to całe ustrojstwo pracuje - przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór i czy się prawidłowo cofa... Weź może jakieś szczypce - jeżeli ręką nie sięgasz do sztangi - i spróbuj to poruszać, jeżeli kiepsko, niesprężyście chodzi, słabo wraca, to rozruszaj. Na zdjęciach w sieci widzę, że w Jumperze 2,2 są różne miejsca mocowania gruszki - raz pod turbiną, raz nad turbiną Inne rozwiązanie mają turbiny ze zmienną geometrią, ale z tego co piszesz - to nie u ciebie: - z elektrosiłownikiem z przekładnią, sterowanym z PCM - z gruchą podciśnieniową, z elektrozaworem sterowanym przez PCM - raczej już obecnie nie stosowane. Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-03-2016 o 12:34 |
|
16-03-2016, 12:31 | #20 |
ford::beginner
Imię: tomek
Zarejestrowany: 07-08-2015
Model: focus
Silnik: tdci
Rocznik: 2010
Postów: 22
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Nie wiem dla czego ale nie wyświetla mi się zdjęcieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam taka turbinę [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
ogólnie ta część z której wystaje pręt jest cała zardzewiała. |