|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-06-2016, 03:50 | #141 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
Cytat:
Ale chłodnice będę i tak montować bo to jest chyba najbardziej optymalne rozwiązanie. Ponieważ dzięki chłodnicy powinno się udać zbić temperaturę oleju silnika o około 10-20 stopni a to już jest dużo zwłaszcza w te upalne dni gdy na dworze jest 30 stopni a olej mam 100-110 to w tym momencie gdybym zbił temperaturę do 80 stopni to jak by nie patrzeć denka tłoków będą miały też trochę lepsze chłodzenie przez natrysk zimniejszym olejem. Ja musze oddać zderzak do lakierowania i czekam na odpowiedni moment wówczas to razem zrobię.
__________________
Hm |
|
10-06-2016, 09:45 | #142 | |
ford::average
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
Cytat:
a tak poważnie to szkoda, nawet bardzo szkoda. To że latasz po autostradach to już pisałeś i wydawało mi się że automat Ci padnie pierwszy niż silnik. Jak to się stało, jakie prędkości, jak długa jazda itp ? napisz coś więcej . Coraz ciemniejsze chmury zbierają się nad tuningiem. - 2,0 diesel dziura w tłoku - 1,6 ecoboost rozpadł się - 2,2 diesel kaputt a przecież miałeś "tylko" 222 KM a nie 240 jak niektórzy...
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2 |
|
10-06-2016, 10:01 | #143 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
Według mnie chip nic tu nie zmienił. Przed chipem samochód też leciał 2 paki na spokojnie a przecież jak już się osiągnie przelotową to wydatek jest identyczny i przed chipem i po chipie.
Nie było żadnego wariactwa. W piątek po południu ruch był masakryczny. Jazda głównie 80-120. Potem jak się przerzedziło to jakieś 160. Coś w tej okolicy było na blacie jak mi go ścięło. No ale takie rzeczy to nie dzieją się od razu. To wszystko powoli się wypracowywało. Teraz na bank montuję chłodnicę oleju a po 100.000 regeneracja wtrysków. W stosunku do wymiany silnika to to żaden koszt.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
10-06-2016, 10:42 | #144 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
Cytat:
Zapytaj w (dowolnym) serwisie ile aut (w tym na gwarancji) do nich przyjeżdża z podobnymi lub poważniejszymi awariami. Najlepiej zajrzeć do statystyk aut flotowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Użytkownicy chipujący swoje auta najczęściej dbają o nie zdecydowanie bardziej niż przeciętny Kowalski. Z mojej obserwacji wynika, że stan (bezawaryjność) ich aut jest istotnie powyżej średniej.
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
|
10-06-2016, 10:43 | #145 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
No nie wiem.
Porównaj "stałą prędkość" przelotową przy np 3200 obr/min i na 2200 obr/min przed chipem i po chipie. Rys w załączniku. Za każdym razem masz większą moc i moment a z czego on się bierze ? dawka paliwa i ciśnienie turbiny ? To nie są te same parametry pracy. Dlatego jak lecisz 200 kmh to masz pod 4000 tys obrotów a lokomotywa chodzi na większej parze (i temperaturze) niż przed tuningiem. Oczywiście temperatura oleju to rzecz podstawowa. Jakie masz uszkodzenia? silnika? osprzętu ?
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2 |
10-06-2016, 10:43 | #146 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
tak jak mówiliśmy, jeśli wtrysk wyciągnięty z cylindra, wykazał spore usterki, mogło się zdarzyć, upalenie tłoka, zaworu itp.
chmur nad tuningiem brak, wbrew pozorom, sypiących się silników po tuningu, wcale nie jest sporo więcej niż takich przed Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. użytkownicy aut tuningowanych, zazwyczaj są użytkownikami bardziej świadomymi sposobu eksploatacji i serwisowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW Ostatnio edytowane przez heko ; 10-06-2016 o 10:48 |
10-06-2016, 10:48 | #147 | |||
ford::average
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
Cytat:
Polataj swoim 236kM na autobahnie pod 200kmh przez kilkanaście miesięcy, wymieniaj olej i dbaj do bólu jak chcesz. Niestety skończysz swój silnik szybciej niż takie samo auto bez tuningu. Takie płyną wnioski po tych 3 przypadkach które wypisałem. Mechaniki i większych obciążeń nie oszukasz. Tak jak napisał latar, to się wypracowywało od dłuższego czasu. I co z tego że dbał, nawet skrzynię nową kupił na półkę, teraz niestety silnik będzie pierwszy, taki peszek. Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Kiedy skacze, kiedy spada, jakie prędkości, czy temperatura na zewnątrz ma znaczenie itp. To dla innych co zegarka olejowego nie mają
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2 |
|||
10-06-2016, 12:44 | #148 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
Cytat:
Idąc dalej....i to jest powodem zdarzeń awaryjnych opisanych przez kolegów?
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
|
10-06-2016, 14:34 | #149 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-07-2014
Skąd: Pruszków
Model: S-Max
Silnik: 2,2 DuraTorq
Rocznik: 2014
Postów: 156
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
Wszystkie przypadki wystąpiły w autach które kręciły się pod 200 kmh na autostradach. Na pewno jedną z kilku przyczyn tych awarii była zbyt wysoka temperatura oleju.
Niech się wypowiedzą spece od tuningu czy na moim wykresie (zaznaczone dwie czerwone kreski) auto przed tuningiem i po tuningu przy identycznej prędkości obrotowej ma identyczne parametry pracy? wg mnie nie i dalej wg mnie to jest powód większej temperatury i obciążenia silnika i osprzętu. heko powiedział dobrze, świadomie korzystać z auta i będzie OK. Dla mnie świadomie to unikać długotrwałych sytuacji podnoszących temp oleju. Nie mylić, jazda w korku nie podniesie temperatury oleju tak bardzo jak szybka jazda po autostradzie.
__________________
było BMW e38 740d, jest eS 2.2 |
10-06-2016, 14:45 | #150 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku
przy stałej prędkości np. 200km/h wszystkie parametry pracy są identyczne, przed i po tuningu
dawki ciśnienie doładowania temperatury silnika itd. przykład: do utrzymania stałej prędkości, np. 200km/h potrzebne jest ok. 150KM, więc przed i po tuningu, dawki paliwa, ciśnienie doładowania i reszta będą identyczne jeśli przed tuningiem, auto osiągało 220km/h, to jadąc po chipie z taką prędkością, obciążenie będzie identyczne jak na serii tyle w temacie aut chipowanych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
|