Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-08-2016, 10:19   #11
Pufcio
ford::beginner
 
Avatar Pufcio
 
Zarejestrowany: 20-08-2010
Skąd: Ruda Śląska
Model: Fiesta
Silnik: 1.8 TDdi
Rocznik: 2000
Postów: 25
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Cytat:
Napisał Elektroda1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziękuję za odpowiedzi.
Wczoraj jeszcze czytałam i znalazłam taki post na innym forum:

"zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. "
I generalnie to jest racja. Jest armia ludzi, którzy twierdzą, że to przestawiacz kąta jest winny paleniu się sterownika, podczas gdy jest on podłączony do zupełnie innego obwodu w innej części płytki i nie ma żadnego kontaktu z tranzystorem sterującym elektrozaworem dawki. Samo stwierdzenie, że "mechanika pompy nie uszkadza elektroniki" (wyciągnięte z kontekstu) nie jest prawdą, a niestety ludzie często wycinają z całej wypowiedzi fragmenty, i potem krążą legendy nt. tego czy coś się psuje czy też nie.

Cytat:
Napisał Elektroda1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Autorem jest ten elektryk, który naprawiał auto jednemu z Panów tu się wypowiadających. Rozmawiałam dziś telefonicznie z tym Panem i potwierdził, że absolutnie się sterownik od pompy nie psuje. Poza tym podobno jak siada pompa, to jest problem z odpaleniem auta i z obrotami, a u mnie nie zaobserwowałam takich rzeczy, auto jeździło normalnie, aż nagle stanęło.
Nastawnik kąta sterownika nie zepsuje, nie ma szans (co on potwierdza). Klękający zawór dawki już może (o czym tu nie jest wspomniane, widać że tekst jest pisany ewidentnie pod kątem ludzi, którzy łączą ów tranzystor z przestawiaczem kąta).

Cytat:
Napisał Elektroda1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Facet daje roczną gwarancję, a naprawa kosztuje 300zł. Dzwoniłam też do serwisu Bosha i oczywiście powiedziano mi, że sterowników sie nie naprawia tylko wymienia na nowy i że padł od pompy, koszt ok. 2000zł...
Myślę, że jednak zaryzykuję i oddam ten sterownik do naprawy, kolega powiedział, że postara się wykręcić mi sterownik i że może by odkręcił też ten zawór, żeby zobaczyć w jakim jest stanie.
Sterownik jak najbardziej nadaje się do naprawy, to nie podlega dyskusji. Jeśli auto stanęło, to tranzystor umarł. Czy to sam, czy za pomocą zaworu dawki, nie ma znaczenia, ważne że jest do wymiany. Cena, zważywszy na roczną gwarancję, jest w porządku. Natomiast kwestią nadrzędną jest to, czy korpus pompy pomału nie klęka, stąd mój nacisk, by to sprawdzić i nie narażać się na dodatkowe koszta związane z płaceniem po wielokroć za naprawę sterownika.

__________________
"Nigdy nie zaczynaj dnia zbyt przyjemnie, bo potem może być już tylko gorzej"
Pufcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 11:18   #12
J@colo
ford::professional
 
Avatar J@colo
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Każdy zrobi jak uważa, jak ktoś lubi wydawać pieniądze to bardzo fajnie jest na kim zarabiać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., pokazał bym wam pompy z zatartymi tłoczkami że nie idzie ich wyjąć i przeważnie uszkodzonym sterownikiem, a czasami z przytartym a dobrym sterownikiem. Reanimuje takie trupy i jak widzę takie dezinformacje forumowe to tylko jest pewność że będzie więcej jeleni na regeneracje pompy wtryskowej i z drugiej strony będzie co kupować do naprawy bo większość jak usłyszy koszta naprawy lub wyczyta na forach to woli sprzedać niż pomyśleć. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
J@colo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 12:16   #13
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Skoro jesteś w stanie pokazać przytarte pompy, to jednocześnie przyznajesz że coś jest na rzeczy i że generalnie zdarzają się takie usterki, wymagające regeneracji pompy razem ze sterownikiem...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 13:37   #14
1floyd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Ok 1,5 roku padł mi sterownik. Przy przebiegu 140tys. Pewny bo kupiłem auto w rodzinie z pełną dokumentacją serwisową. Dałem do naprawy. Wymieniono sławny tranzystor. Auto jeździło jak nowe przez 5 m-cy. Znowu padł sterownik. Odesłałem do naprawy bo był na gwarancji. Dostałem odpowiedź że naprawią ale odpłatnie, bo przyczyną jest uszkodzony zawór. Lekko się wkurzyłem, poprosiłem o zwrot sterownika. Jako że potrzebuję pewnego auta po wszystkich za i przeciw podjąłem decyzję o pełnej regeneracji pompy. Wysłałem ją do serwisu Boscha w Krakowie. Koszt spory bo prawie 3tys zł. Ale dali dwa lata gwarancji bez limitu kilometrów. Mechanik jak ją zobaczył po regeneracji powiedział że widział sporo pomp regenerowanych, ale tak zrobioną to widzi pierwszy raz. Jak nowa. Nowy korpus, sterownik, zawory sterujące. Do tego wykresy z kalibracji. Obecnie mam przejechane po regeneracji 80 tys. Silnik pracuje cichutko równo prawie nie kopci. Wiadomo jak depnę puści bąka, ale żadnej zadymy. Koszt spory ale coś za coś.
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p
1floyd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 16:24   #15
J@colo
ford::professional
 
Avatar J@colo
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skoro jesteś w stanie pokazać przytarte pompy, to jednocześnie przyznajesz że coś jest na rzeczy i że generalnie zdarzają się takie usterki, wymagające regeneracji pompy razem ze sterownikiem...
Wystarczy wymienić tłoczek i zlikwidować dostawanie się powietrza do pompy, tłoczek się przyciera bo nie jest smarowany w całości, tak jak kolega powyżej naprawił sterownik ale pompa dalej się przycierała bo nie zlikwidował nieszczelności, czy to na wężykach lub na samej pompie. Złączki w fordzie to jedna wielka porażka, dlatego warto porobić wężyki na zaciski. Tranzystor nowy na sterowniku jest 3 razy mocniejszy od oryginału, dlatego od razu nie upali się, aż do czasu gdy tłoczek jeszcze bardziej się przytrze.

Ostatnio edytowane przez J@colo ; 01-08-2016 o 16:28
J@colo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 16:47   #16
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Cytat:
Napisał J@colo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tak jak kolega powyżej naprawił sterownik ale pompa dalej się przycierała bo nie zlikwidował nieszczelności,
Nie jest to prawdą. Pompa była w pełni szczelna, a układ przerobiony na filtr bez szybkozłączek + opaski skręcane/węże gumowe. Nie miało to najmniejszego wpływu na zachowanie się auta/pompy po wymianie tranzystora w sterowniku.

Cytat:
Tranzystor nowy na sterowniku jest 3 razy mocniejszy od oryginału
Tak? A który? Bo oryginalnie tak naprawdę do końca nie wiadomo jaki tam jest tranzystor, a zamienników ludzie wstawiają od cholery i trochę, jeśli chodzi o typ/oznaczenia.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 20:03   #17
J@colo
ford::professional
 
Avatar J@colo
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie jest to prawdą. Pompa była w pełni szczelna, a układ przerobiony na filtr bez szybkozłączek + opaski skręcane/węże gumowe. Nie miało to najmniejszego wpływu na zachowanie się auta/pompy po wymianie tranzystora w sterowniku.
A skąd ta pewność, rozumiem że to robiłeś?? Jak stwierdziłeś że pompa była w pełni szczelna??

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak? A który? Bo oryginalnie tak naprawdę do końca nie wiadomo jaki tam jest tranzystor, a zamienników ludzie wstawiają od cholery i trochę, jeśli chodzi o typ/oznaczenia.
Który to zależy co siadło, a co tam siedzi za tranzystory to niewiedzą tylko ci co wkładają tam byle co i później są tam efekty, wszystko jest dostępne trzeba poszukać.
J@colo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 20:23   #18
Pufcio
ford::beginner
 
Avatar Pufcio
 
Zarejestrowany: 20-08-2010
Skąd: Ruda Śląska
Model: Fiesta
Silnik: 1.8 TDdi
Rocznik: 2000
Postów: 25
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Cytat:
Napisał J@colo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A skąd ta pewność, rozumiem że to robiłeś?? Jak stwierdziłeś że pompa była w pełni szczelna??
Tak, robił to przy mnie. Co do szczelności - jeśli nie cieknie, gdy w środku wytwarzane jest ciśnienie rzędu 1400 barów, to z jakiej paki miałaby być nieszczelna? Poza tym, gdyby taka magia tam zachodziła, to bezpośrednio po regenie sterownika, auto by nagle nie odpaliło, bo jedno ma z drugim tyle wspólnego, co piernik z wiatrakiem.

Cytat:
Napisał J@colo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Który to zależy co siadło, a co tam siedzi za tranzystory to niewiedzą tylko ci co wkładają tam byle co i później są tam efekty, wszystko jest dostępne trzeba poszukać.
Napisałeś to tak, jakbyś należał do kasty, która ma dojście do części, które mają trwałość fabrycznych, o ile nie lepszą i była to nie wiadomo jaka tajemnica. Jeśli to, jak twierdzisz, jest takie dostępne, to co za problem napisać? (żeby nie było, lata mi to, do niczego nie jest mi to potrzebne, po prostu pokazuję błąd w logice)
__________________
"Nigdy nie zaczynaj dnia zbyt przyjemnie, bo potem może być już tylko gorzej"
Pufcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 21:34   #19
J@colo
ford::professional
 
Avatar J@colo
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Większość przypadków pokazuje że logika nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, jak również że najwięcej mają do powiedzenia i wytykania ludzie, którzy najmniej mają doświadczenia w danym temacie. Z drugiej strony nie wiem dlaczego komuś dawałeś do robienia przy aucie skoro posiadasz taki zasób wiedzy? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na tym kończę tą jałową polemikę fachowców.
J@colo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2016, 22:50   #20
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8 tddi 2002r pompa wtryskowa błędy P1664 i P1564

Cytat:
Napisał J@colo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Większość przypadków pokazuje że logika nie ma nic wspólnego z rzeczywistością
No, bo to wiedza tajemna, i magia, którą znają tylko wtajemniczeni. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Prawdziwie fachowy tekst, gaszący wszelkich amatorów mojego pokroju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.