Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-01-2017, 05:08   #41
rumunn95
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

swiece mozna unac za dobra jak ma rezystancje <1ohm wszelkie odstepstwo mowi ze cos jest nie tak, ja u siebie bede wymienial w piatek bo grzeje tylko jedna moge sprawdzic napiecia tylko nie wiem czy ratuje cie DW10

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2017, 09:01   #42
edmundo
ford::average
 
Imię: antek
Zarejestrowany: 03-07-2013
Skąd: Słupsk
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI 120 kW
Rocznik: 2012
Postów: 51
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

pisałem że 10 V na świecy - to nie pisz ze nie ma nikogo
edmundo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2017, 09:36   #43
rumunn95
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

Edmundo cytuj post bo nie wiadomo do kogo piszesz

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2017, 14:21   #44
olgran
ford::beginner
 
Avatar olgran
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-09-2012
Skąd: Oleśnica
Model: Mondeo Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180 PowerShift
Rocznik: 2015
Postów: 36
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

Koledzy, a więc dziś mogę coś powiedzieć na temat grzania świec. Jeśli chodzi o przedlift to inna bajka, tam sterownik podaje przed rozruchem ok 11 volt przez 8 sec po czym schodzi na ok 8v i dogrzewa.( świece 11V) Mowa o sprawnej instalacji)

Jeśli chodzi o silnik DW10C czyli polift to wygląda to tak, że grzanie świec odbywa się w przedziale czasowym max 2 sekundy przy odłączonym czujniku temperatury, deska pokazała -40 st ( świece 5v) przy temperaturze ok 0 st grzeje ok 0,5 sec. I mogę stwierdzić na dzień dzisiejszy że TEN TYP TAK MA.

U siebie podejrzewałem uszkodzenie modułu tego na prawym kielichu ale po wymianie na inny sprawny napięcia były identyczne. Mogłem pomierzyć mk4 z 14 roku z przebiegiem 26 tys km i napięcia były identyczne czyli ok 10 volt na ułamek sec i potem stałe 1,52 v. ( świece zimne, osobiście wykręcona i sprawdzona) Co ciekawe przy wyłączonym zapłonie na świecach stałe 1,2 V.

Właściciel owego mk4 z 14 roku także uskarżał się na przebieranie po odpaleniu przy tem powyżej -10 st. Na serwisie nie widzieli usterki. Wszystko ok.

Rozmawiałem z jednym gościem od fordów i powiedział że te świece są szybkie jeśli chodzi o grzanie. Powodem przebierania po odpaleniu może być uszkodzony wtrysk który przez noc coś wpuści do komory ON i później nie może tego przepalić. Ale to tylko domniemania.

Wiem że pisał o tym kolega ORION512 oraz inni ale musiałem to zebrać w całość z potwierdzeniami innych.
Zostaje zapytać uczonych w piśmie czyli w IDS, czy potwierdzają moją teorię?
olgran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2017, 11:39   #45
zibi967
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2010
Skąd: Bełchatów
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2006
Postów: 94
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

Witam Szanownych forumowiczów .
Czy może ktoś zweryfikować czy połączenia są prawidłowe między czarną wtyczką PCM a gniazdem przekaźnika R4. widocznym na załączonym rysunku.

Czy rzeczywiście idzie o ten kabelek biało pomarańczowy co na rysunku , bo u mnie to szaro pomarańczowy , i czy jest to 0 masa z PCM a idąca na R4
I czy i w waszych autkach kabelek czarno zielony jest podwójny .

Co prawda jest to s max przedlift ale myslę że instalacja sterowania świec żarowych jest taka sama .

Jeśli mogę prosić schemacik połączeń kablowych sterowania świec żarowych byłbym niezmiernie wdzięczny.

Jeśli mogę prosił bym o zasadę działania tego ustrojstwa.
Bo z tego co wyczytałem Kluczyk 0 przekaźnik R4 nie zadziałany . kluczyk przekręcamy zapala się kontrolka grzania świec na C+ łapie przekaźnik R4 grzeją świece do momentu osiągnięcia pewnej temperatury przez silnik .
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 4.jpg (78.3 KB, 478 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez zibi967 ; 16-01-2017 o 11:56
zibi967 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2017, 19:54   #46
mateuszme8
ford::beginner
 
Imię: mateusz
Zarejestrowany: 05-11-2014
Skąd: Łopuszno
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

Witam ja też miałem ten sam problem z grzaniem świec ale jest on już rozwiązany, winny okazał się pęknięty przewód pomarańczowo-biały idący od PCM do skrzynki bezpieczników(żeby dostać się do PCM trzeba zdjąć lewe nadkole i jest on schowany w kieszeni zbiorniczka spryskiwaczy) odpiąłem kostki od PCM i wyciągnąłem wiązkę do góry zdjąłem z niej izolację później szukałem uszkodzonego przewodu idącego od czarnej kostki PCM w stronę bezpieczników. przewód był zgnity prawie na rozwidleniu wiązek, oczyściłem końce wyjąłem przekaźnik R4 i dla pewności sprawdziłem miernikiem czy jest przejście z któregoś z złącza przekaźnika do pękniętego przewodu, okazało się że tak. zlutowałem przewód, zaizolowałem wiązki, poskładałem wszystko, skasowałem błędy komputera i po kłopocie.
p.s. gdyby nie ta zima i temperatury nie spadały by poniżej -25" pewnie nie chciało by mi się tego szukać bo do tej pory miałem zdjętą osłonę przekaźnika R4 i przed odpaleniem spinałem go na krótko plastikowym spinaczem.
mateuszme8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2017, 20:19   #47
zibi967
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2010
Skąd: Bełchatów
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2006
Postów: 94
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

Cytat:
Napisał mateuszme8 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam ja też miałem ten sam problem z grzaniem świec ale jest on już rozwiązany, winny okazał się pęknięty przewód pomarańczowo-biały idący od PCM do skrzynki bezpieczników .
Czy ktoś z kolegów jest w stanie wskazać na który pin jest wpięty ten kabelek (biały z pomarańczowym paskiem ) bo takowy idzie na cewkę przekaźnika . Z drugiej strony dochodzi 12v na cewkę , wiec obstawiam ten pierwszy że jest uszkodzony . [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
zibi967 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2017, 17:40   #48
dziadzior
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-01-2015
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 13
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

Cytat:
Napisał olgran Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Koledzy, a więc dziś mogę coś powiedzieć na temat grzania świec. Jeśli chodzi o przedlift to inna bajka, tam sterownik podaje przed rozruchem ok 11 volt przez 8 sec po czym schodzi na ok 8v i dogrzewa.( świece 11V) Mowa o sprawnej instalacji)
w przedlifcie ile czasu powinna być widoczna sprężynka grzania?
załóżmy na takie warunki jak teraz czyli 4 stopnie rano. Przyznam, że jestem zaskoczony bo kilka dni temu widziałem sprężynkę gdzieś z 2-3 sekundy a dzisiaj nie i niestety trochę się trząsł po odpaleniu więc domniemam, że grzania w ogóle nie było
dziadzior jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2017, 20:07   #49
olgran
ford::beginner
 
Avatar olgran
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-09-2012
Skąd: Oleśnica
Model: Mondeo Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180 PowerShift
Rocznik: 2015
Postów: 36
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

Czas pokazania się kontrolki grzania nie jest adekwatny do grzania rzeczywistego świec żarowych, jeśli chcesz sprawdzić to rozepnij wtyczkę od świec, miernik w dłoń i zobaczysz jak długo pojawia się napięcie.
olgran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2017, 19:41   #50
m4rioo
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 21-09-2017
Skąd: Łask
Model: Mondeo MK4 Kombii
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 41
Domyślnie Odp: 2.0 tdci Brak grzania świec żarowych

u mnie zapala się lampka na pół sekundy, bez wzgledu na temperature, co prawda samochod mam od niedawna ale jak było +20 zapalała sie na tak samo długo jak teraz gdy jest rano +5. W związku z powyzszym mniemam, że po prostu świece mi nie grzeją, bo juz przy temp +5 musi dlugo pokręcic zeby zagadał. Przeczytalem wątek i stwierdzam że to pewnie ten samo pomaranczowo bialy kabe u mnie. Oddaje pojutrze do magika i niech działa
m4rioo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.