Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-06-2017, 09:50   #1
marian_joker
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-12-2008
Model: Focus MkI, S-Max,Galaxy
Silnik: 1,8 TdCi, 2.0 Duratorq
Rocznik: 2004, 2009, 2013
Postów: 59
Domyślnie 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

Witam!
Zauwazylem problem z poszarpywaniem w 1.8 tdci 125KM. Objawy wystepuja na wszystkich biegach- ale szczegolniej na 4, 5 i 6 podczas stalej predkosci, czasami tez podczas przyspieszania. Odczuwalne jest to jakby konczylo sie paliwo i trwa to krotko- 1-2 sekundy po czym praca silnika wraca do normy.

Poszarpywanie wystepowalo rzadko ale ostatnio coraz czesciej.
Jest nieregularne- mozna przejechac 100-200 km bez problemu, a pozniej przez nastepne 50 km wystepuje kilkakrotnie, po czym znowu cisza.

Nie dymi, nie kopci, nie szrpie silnikiem po odpaleniu, nic nie klekocze silnik na niskich obrotach pracuje rowno EGR nie zaslepiony, spadku mocy nie zauwazylem- za malo nim jezdze azeby obiektywnie to stwierdzic.


Zadnych kontrolek, filtry WSZYSTKIE wymienione, rozrzady gora i dol maja dopiero 5kkm, pali na dotyk - zimą podczas duzych mrozow poczatkowo jakby na 3 gary ale po delikatnym przycisniaciu gazu obroty uspokajaly sie. Spalanie srednio 6l. Auto uzytkowane normalnie, nie katowane. Przebiegu faktycznego nie znam ale samochod ladnie utrzymany.
Stosowalem preparat do czyszczenia ukladu pailwa ale nic nie pomoglo.


Podejrzewam wtryski (w zwiazku z tym paleniem zima na 3 gary- moze koncowka/i jest/sa uszkodzone) Na poczatek myslalem o umyciu w myjce i ewentualnie wymianie koncowek.
W tym modelu są SIEMENS 4M5Q-9F593-AD
Znalazlem czesci w razie stwierdzenia uszkodzenia koncowki:
ROZPYLACZ KOŃCÓWKA WTRYSKU DLLA152PM1001 1.8TDCI

W moim starym 1.8 TDCI byly DELPHI i sam je robilem w myjce ultradzwiekowej i wymienialem zaworki przelewowe i dzialaly bez zadnego kodowania i suszenia bani.

Po przestudiowaniu forum znalazlem kilka podobnych przypadkow ale w 2.0 TDCI i w starszych motorach TDDI i TDCI

Tu nie jestem przekonany od czego zaczac bo u jedengo byla wina pedalu gazu, komus tez pomogla wymiana przeplywomierza a innemu z koleii uszczelnienie nieszczelnosci w dolocie powierza z intercoolera, a jeszcze innego mechanicy skutecznie zdrenowali na kase robiac po kolei wszystko- czyli pompe wtryskowa i wtryski, turbine i dwumas....

Pompe wtryskowa to chyba raczej w ostatecznosci...?
Pompe mam Continental...(to SIEMENS?) 5WS40094 A2C20003032 4M5Q9B395AE

Jakies pomysly?
Mozna to jakos sprawdzic kupujac jakis kabelek i sprawdzajac?

Podobny temat zalozylem w grupie S-max ale z uwagi na to ze ten motor czesciej byl montowany w Mondeo to moze ktos z wlascicieli Mondeo bedzie w stanie mi pomoc.

Dziekuje za podpowiedzi


Ostatnio edytowane przez marian_joker ; 07-06-2017 o 09:54
marian_joker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 11:58   #2
Usefull
FCP member
 
Avatar Usefull
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: K-G , ZKL
Model: Mondeo mk5 , Fiesta mk6 - do spółki z córką, Focus mk2
Silnik: 2,0 EcoBlue 150 KM , 1,25 75 KM FX Gold, 1,6 100 KM Gold X
Rocznik: 2020, 2004, 2010
Postów: 526
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

a coś na kompie ? jakieś błędy ? podłącz pod Forscan i zobacz jak chodzi , odczytaj parametry podczas pracy
__________________
Ford Mondeo Mk5 2,0 EcoBlue 150 KM 2020 w kombi

Ford Fiesta mk6 1,25 benzyna 75 KM 2004 FX Gold

Ford Focus Mk2 1,6 benzyna 100 KM 2010 Gold X
Usefull jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 12:45   #3
czarek1985
ford::average
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 21-02-2015
Skąd: Staszów
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 117
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

Cytat:
Napisał marian_joker Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam!
Zauwazylem problem z poszarpywaniem w 1.8 tdci 125KM. Objawy wystepuja na wszystkich biegach- ale szczegolniej na 4, 5 i 6 podczas stalej predkosci, czasami tez podczas przyspieszania. Odczuwalne jest to jakby konczylo sie paliwo i trwa to krotko- 1-2 sekundy po czym praca silnika wraca do normy.

Poszarpywanie wystepowalo rzadko ale ostatnio coraz czesciej.
Jest nieregularne- mozna przejechac 100-200 km bez problemu, a pozniej przez nastepne 50 km wystepuje kilkakrotnie, po czym znowu cisza.

Nie dymi, nie kopci, nie szrpie silnikiem po odpaleniu, nic nie klekocze silnik na niskich obrotach pracuje rowno EGR nie zaslepiony, spadku mocy nie zauwazylem- za malo nim jezdze azeby obiektywnie to stwierdzic.


Zadnych kontrolek, filtry WSZYSTKIE wymienione, rozrzady gora i dol maja dopiero 5kkm, pali na dotyk - zimą podczas duzych mrozow poczatkowo jakby na 3 gary ale po delikatnym przycisniaciu gazu obroty uspokajaly sie. Spalanie srednio 6l. Auto uzytkowane normalnie, nie katowane. Przebiegu faktycznego nie znam ale samochod ladnie utrzymany.
Stosowalem preparat do czyszczenia ukladu pailwa ale nic nie pomoglo.


Podejrzewam wtryski (w zwiazku z tym paleniem zima na 3 gary- moze koncowka/i jest/sa uszkodzone) Na poczatek myslalem o umyciu w myjce i ewentualnie wymianie koncowek.
W tym modelu są SIEMENS 4M5Q-9F593-AD
Znalazlem czesci w razie stwierdzenia uszkodzenia koncowki:
ROZPYLACZ KOŃCÓWKA WTRYSKU DLLA152PM1001 1.8TDCI

W moim starym 1.8 TDCI byly DELPHI i sam je robilem w myjce ultradzwiekowej i wymienialem zaworki przelewowe i dzialaly bez zadnego kodowania i suszenia bani.

Po przestudiowaniu forum znalazlem kilka podobnych przypadkow ale w 2.0 TDCI i w starszych motorach TDDI i TDCI

Tu nie jestem przekonany od czego zaczac bo u jedengo byla wina pedalu gazu, komus tez pomogla wymiana przeplywomierza a innemu z koleii uszczelnienie nieszczelnosci w dolocie powierza z intercoolera, a jeszcze innego mechanicy skutecznie zdrenowali na kase robiac po kolei wszystko- czyli pompe wtryskowa i wtryski, turbine i dwumas....

Pompe wtryskowa to chyba raczej w ostatecznosci...?
Pompe mam Continental...(to SIEMENS?) 5WS40094 A2C20003032 4M5Q9B395AE

Jakies pomysly?
Mozna to jakos sprawdzic kupujac jakis kabelek i sprawdzajac?

Podobny temat zalozylem w grupie S-max ale z uwagi na to ze ten motor czesciej byl montowany w Mondeo to moze ktos z wlascicieli Mondeo bedzie w stanie mi pomoc.

Dziekuje za podpowiedzi
Zacznij od filtra paliwa
czarek1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 12:54   #4
remlen
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-03-2013
Skąd: P-ń
Model: MDO MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 580
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

Cytat:
Napisał czarek1985 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zacznij od filtra paliwa
Przecież napisał ze wszystkie wymienil...
remlen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 12:59   #5
piotrek305
ford::advanced
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 17-11-2015
Skąd: Warszawa Węgrów
Model: BMW 3GT 2020/ Fiesta Mk7 FL 2013
Silnik: 2.0i 184KM/1.2 82KM
Rocznik: 2020/2013
Postów: 323
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

zaślep EGR
piotrek305 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 13:01   #6
kuras1000
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 02-12-2012
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM PS
Rocznik: 2014
Postów: 127
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

moim zdaniem początki przycinania się EGR, teoretycznie powinien być błąd w ECU...; jeśli chodzi o wtryski to jeśli nie masz 300 kkm przebiegu to nie ruszaj ich, w tym silniku są one w miare wytrzymałe, jedyne co mogę polecic to zalej środek STP do wyszczenia wtryskiwaczy na cały zbiornik, wyjeździj i na pewno nie zaszkodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kuras1000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 13:42   #7
jendrusi85
ford::average
 
Imię: andrzej
Zarejestrowany: 27-04-2013
Model: mondeo mk4
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 100
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

U mnie jest podobnie ale już ustalilem ze winny wtrysk na pierwszym cylindrze a dokładnie znajdująca sie w nim cewka robi zwarcie. Na początku poszarpywanie było bez błędów na komputerze i nie wiadomo było co ale po ostatniej jeździe co już szarpał konkretnie błąd sie pojawił i usterka zdjagnozowana. Mam już wtrysk używany więc niebawem wymienie. Dodam ze objawy identyczne jak u zakładającego temat. Na początku myślałem że winne paliwo i lałem verwe środki czyszczące i nic to samo. Egr działa dobrze ale zaślepiłem profilaktycznie i też na szaroanie nie pomogło choć zbiera sie lepiej.

Ostatnio edytowane przez jendrusi85 ; 07-06-2017 o 13:47
jendrusi85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 14:52   #8
marian_joker
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-12-2008
Model: Focus MkI, S-Max,Galaxy
Silnik: 1,8 TdCi, 2.0 Duratorq
Rocznik: 2004, 2009, 2013
Postów: 59
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

Cytat:
Napisał Usefull Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a coś na kompie ? jakieś błędy ? podłącz pod Forscan i zobacz jak chodzi , odczytaj parametry podczas pracy
Forscan pokazuje bledy czy tylko parametry? A jest cos lepszego niz Forscan do sciagniecia z @ i zdiagnozowania auta? Nigdy sie nie bawilem z komputerem ale jestem w stanie zainwestowac w kabelek bo nie planuje auta sprzedawac za szybko, wiec moze sie przydac...
Cytat:
Napisał czarek1985 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zacznij od filtra paliwa
filtr ma 5kkm
Cytat:
Napisał jendrusi85 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie jest podobnie ale już ustalilem ze winny wtrysk na pierwszym cylindrze a dokładnie znajdująca sie w nim cewka robi zwarcie. Na początku poszarpywanie było bez błędów na komputerze i nie wiadomo było co ale po ostatniej jeździe co już szarpał konkretnie błąd sie pojawił i usterka zdjagnozowana.
A jak zdiagnozowales? Na stole czy majster powiedzial?
Cytat:
Napisał kuras1000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
moim zdaniem początki przycinania się EGR, teoretycznie powinien być błąd w ECU...; jeśli chodzi o wtryski to jeśli nie masz 300 kkm przebiegu to nie ruszaj ich, w tym silniku są one w miare wytrzymałe, jedyne co mogę polecic to zalej środek STP do wyszczenia wtryskiwaczy na cały zbiornik, wyjeździj i na pewno nie zaszkodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Forscan albo cos innego pokaze bledy czy trzeba do majstera?
zalalem STP i nie pomoglo
A co do przebiegu to nie wiem ... te modele w dieslu maja swoje przelatane, babcia po zakupy raczej Maksiem nie jezdzi a na zegarze smieszna cyfra bo ponizej 150kkm. Dla spokoju wymienilem rozrzady bo powyzej 200kkm to napewno ma, wiec i do wtryskow moze warto zajrzec.
Tymbardziej ze nie jest to specjalnie trudne pod warunkiem ze nie zapieczone. Profilaktycznie od 2 dni WD40 psikam azeby lepiej wyszly. W MK1 wyszly bez klopotu ale tamten mial wtedy troche ponad 100kkm.
Test przelewowy zrobie jeszcze i zobacze

Ostatnio edytowane przez marian_joker ; 07-06-2017 o 15:02
marian_joker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 15:57   #9
jendrusi85
ford::average
 
Imię: andrzej
Zarejestrowany: 27-04-2013
Model: mondeo mk4
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 100
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

Zdjagnozowane przez mechanika no i fordscanem. Jak czytałem na forum kolega z fokusa 1.8 tdci miał to samo te same objawy ten sam błąd na komputerze wymienił wtrysk na używsny i problem sie skończył. Tak ze wymiana wtrysku na używany albo regeneracja wadliwego. Winna jest cefka we wtrysku. Ja też mam przebieg 150kkm

Ostatnio edytowane przez jendrusi85 ; 07-06-2017 o 16:01
jendrusi85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2017, 22:30   #10
marian_joker
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-12-2008
Model: Focus MkI, S-Max,Galaxy
Silnik: 1,8 TdCi, 2.0 Duratorq
Rocznik: 2004, 2009, 2013
Postów: 59
Domyślnie Odp: 1.8L Duratorq-TDCi 125KM-Lynx Poszarpuje

OK kupilem kabel. Zaszalałem na Viakena. Kiedy przyjdzie to podlacze i zobacze co pokaze.
marian_joker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.