|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-07-2017, 12:37 | #1 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-04-2017
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 11
|
Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Witam
Mój problem dotyczy dźwięku podobnego do klekotu w sytuacji gdy silnik jest na jałowym. Dźwięk ustaje gdy wcisnę pedał sprzęgła, bywa że puszczenie sprzęgła uzdrawia sytuację na krótką chwilę. Ostatnio wymieniłem koło pasowe na citroenoskie oraz pasek wieloklinowy i dźwięk jest nadal, lecz już nie tak dokuczliwy. Sam silnik pracuje równo, cicho, nic nie szarpie i nie drży. Auto nie jest jakoś specjalnie intensywnie eksploatowane. Panowie co tam jeszcze wymaga uwagi? Pozdrawiam Adam Ostatnio edytowane przez alcove ; 15-07-2017 o 18:39 Powód: wszyscy wiedzą że to Ford Mondeo 2007-2014 po to jest prefix |
15-07-2017, 17:59 | #2 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-04-2017
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 11
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
|
15-07-2017, 18:11 | #3 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Co robiles dokladnie z autem? dwumas komplet ze sprzeglem? czemu jakies citroenowskie czesci zakladales?
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
15-07-2017, 18:33 | #4 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-04-2017
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 11
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Odnosnie kola pasowego od citroena sugerowalem sie opinia mechanika, twierdzil ze jest solidniejsze od fordoskiego. Ta wmiana nie przyniosla zadnego skutku(na szczescie moge je oddac) wiec to nie to. Wczesniej wymieniony byl pasek. Natomiast sprzeglo z dwumasem(luk) wymienione na w 2015 razem z lozyskiem polosi napedowej i auto przejechalo od tamtego czasu ok 40k km.
Jesli nie dwumas, kolo pasowe to co jeszcze pozostalo? Ostatnio edytowane przez alcove ; 15-07-2017 o 18:38 |
15-07-2017, 18:37 | #5 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Silnik... ile maz przejechane? masz vin?
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
15-07-2017, 18:41 | #6 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-04-2017
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 11
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Silnik ma 225 tysiecy zrobione. Vin: WF0GXXGBBGAS64179
POZDRAWIAM ADAM |
15-07-2017, 19:02 | #7 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Dlugo masz? bo kwietniu 2012 mial juz 176kkm..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
15-07-2017, 19:13 | #8 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-04-2017
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 11
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Za krotko jak na tak postepujace problemy. Kupiony od chlopaka co nim 3 lata jezdzil. Historia auta na przestrzeni tego czasu biorac pod uwage udokumentowane wymiany wygladala dobrze. Auto jeszcze przed chwila chodzilo jak zegarek.
Uwazasz ze to silnik? Co konkretnie masz na mysli? |
15-07-2017, 20:06 | #9 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
panewki..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
16-07-2017, 07:40 | #10 |
Postów: n/a
|
Odp: Klekot na jałowym 2,0 TDCI
Ten dżwięk silnika, to wypracowany do granic gruchot, to nie panewki.
Panewki stukają wtedy, jak się zdejmuje nogę z gazu z dużych obrotów, nie stukaja przy dodawaniu. W tym silniku słychać wszystko, a najbardziej głuchy stuk lużnych tłoków walacych na boki o ścianki cylindrów. Panewki gdyby stukały, to 300 do 500 km jazdy, i po silniku. A silnik na słuch ma duzo wiecej przejechane, niż pisałeś. Nie wiem, co byś tam dorażnie nie wymieniał, to i tak nic nie da. Tylko remont, ale nie opłacalny. |