|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-03-2016, 10:56 | #11 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: Gdańsk
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.6 tdci CVT
Rocznik: 2006
Postów: 3
|
Odp: Spalanie 1.6TDCI w automacie
Ja mam automat 7-biegowy z tiptronic, nie wiem jak się nazywa ta skrzynia. Z tego co się orientuję to pierwszy właściciel w niemczech zamienił manuala na automat w ASO (mam gdzieś to opisane w dokumentacji samochodu).
Skrzynia jest bardzo fajna, żadnych problemów z nią nie ma, 7 bieg na dłuższych trasach robi swoje. Przełożenia są odczuwalne bardzo delikatnie przy wdepnięciu pedału gazu w podłogę, lub przy hamowaniu silnikiem. Przy normalnej jeździe nie jestem w stanie praktycznie odczuć kiedy auto zmienia biegi i na jakim biegu aktualnie jadę. Spalanie jest dość odczuwalne - dużo jeżdżę po mieście (Gdańsk) i 9 - 9,5l/100km to standard, w trasie natomiast zejść na 5,5l/100km to żaden wyczyn i to przy dynamicznej jeździe. Jeśli chodzi o mój egzemplarz to zauważyłem, że skrzynia często przeciąga biegi (pracuje w trybie adaptacyjnym), co zwiększa dynamikę, ale też i spalanie. |
21-03-2016, 14:28 | #12 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Spalanie 1.6TDCI w automacie
Twoja skrzynia to CVT - transmisja bezstopniowa na pasie metalowym dlatego nie masz zmian biegów - dopiero po przełożeniu na ręczną zmianę masz zaprogramowane położenia pasa i będzie czuć zmianę
Skrzynia ma 3 tryby pracy eko, adaptacyjny i sport do wyboru w menu Przy depnięciu w gaz masz redukcję przełożenia ( przejdź na manual i na 6 depnij w gaz zejdzie do 4 lub 3 ) Przy dynamicznym odpuszczeniu gazu będzie hamować silnikiem i przełożeniami Przy trybie automatycznym nie ma biegów - pas transmisyjny ma program ( krzywe na wykresie ) i nie ma zaprogramowanych położeń - zmiana przełożenia jest bezstopniowa |
07-10-2018, 16:00 | #13 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 07-12-2015
Skąd: Gdynia
Model: Ford FOCUS C-MAX
Silnik: 1,6 TDCI 109 KM
Rocznik: 2007 r.
Postów: 36
|
Spalanie 1.6TDCI w automacie
Witam,
Mam pytanie dotyczące spalania na biegu jałowym: U mnie na dobrze rozgrzanym silniku (bez klimy): 0,9 l/h na D lub 0,7 l/h na N na dobrze rozgrzanym silniku (z klimą): 1,1 l/h na D lub 0,9 l/h na N Biorąc pod uwagę, że na forum piszą, że w manualu mają 0,3 - 0,5 l/h to trochę dużo mi pali, a jak u Was z CVT? pozdrawiam Kamil |
07-10-2018, 17:28 | #14 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Spalanie 1.6TDCI w automacie
U mnie podobnie na N lub P jest ok 0,5 l/h bez klimy z klimą 0,8 l/h, przy D i R jest analogicznie bez klimy 0,9 i z klimą 1,1 l/h.
Pobór prądu wzrasta z uwagi na pracę CVT - elektrozawory w skrzyni ( jak miałem słabszy alternator to nawet było odczuwalne zanim bieg się załączy przy 150A jest nieodczuwalne ) jak pada alternator i nie ma ładowania przez dłuższy czas to komp wyłączy dwie rzeczy wspomaganie i skrzynię przestawi na stałe na jakiś bieg zbliżony do 1, ( błąd wspomagania i błąd skrzyni - na wyświetlaczu awaria silnika ) potem zaczyna gasić światła |