|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-10-2018, 19:19 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-10-2018
Model: Fusion USA
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2020
Postów: 34
|
Gwałtowne szarpanie w niskim zakresie obrotów
Dzień dobry. Mój samochód to ford focus z silnikiem 1.8TDCI. Od kiedy kupiłem mojego forda borykam się z jednym problemem. Silnik szarpie na niskich obrotach. Sytuacja wygląda tak, że kiedy dodaję gazu na postoju to obroty wskakują od razu na 1200 bez możliwości sterowania zakresem pomiędzy. Wyższe obroty można kontrolować bez problemu i precyzyjnie. Kiedy jadę objawie się to w taki sposób, że kiedy puszczam gaz to auto szarpnie jakbym wcisnął hamulec nawet jeżeli robię to bardzo powoli. Jest to bardzo uciążliwe w korkach, gdzie utrzymanie równej prędkości jest niemożliwe ponieważ auto bardzo szarpie. Aby tego uniknąć muszę wciskać sprzęgło i toczyć się, a kiedy chcę przyspieszyć to rozpędzam się na półsprzęgle i potem znowu wciskam i się toczę i tak w kółko. Na wyższych biegach jak 4 i 5 zjawisko jest niewyczuwalne.
Ostatnio kiedy zrobiło się zimno (poniżej 10 stopni) zauważyłem, że samochód tak nie szarpie i praktycznie prowadzi się tak jak powinien. Dodatkowo ustaje charakterystyczne cykanie w silniku. Kiedy silnik się dobrze nagrzeje to sprawa wygląda po staremu. W samochodzie mam nowe sprzęgło, nowe paski i rolki, nie dymi, podłączyłem komputer i nie ma błędów. Czasem auto na zimnym odpala dłużej niż zwykle. Sytuacja polepszyła się od momentu kupna do teraz, ponieważ teraz zdarza się to raz na ok 20 odpaleń. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły jak poszukać przyczyny to słucham. Bardzo zależy mi na znalezieniu problemu, ponieważ moje nowe sprzęgło niszczeje i zaczyna hałasować a ma przejechane trochę ponad 20 tysięcy kilometrów :/. |
23-10-2018, 19:42 | #2 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,560
|
Odp: Gwałtowne szarpanie w niskim zakresie obrotów
Zacznij od odczytu na komputerze, czy nie zapisały się żadne błędy.
|
23-10-2018, 19:57 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-10-2018
Model: Fusion USA
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2020
Postów: 34
|
Odp: Gwałtowne szarpanie w niskim zakresie obrotów
Cytat:
|
|
23-10-2018, 20:11 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-08-2013
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCi 1.8
Rocznik: 2010
Postów: 464
|
Odp: Gwałtowne szarpanie w niskim zakresie obrotów
Pewnie egr sie nie domyka. Mam ten sam silnik wswoim aucie i niestety ale to auto takie jest. Jak chcesz cos wiedziec piszna priv
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka |
27-10-2018, 13:52 | #5 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 22-05-2013
Skąd: Sosnowiec
Model: mondeo mk4
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2009
Postów: 92
|
Odp: Gwałtowne szarpanie w niskim zakresie obrotów
EGR orginalny i podróbka z czipem
|
27-10-2018, 14:41 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-08-2013
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCi 1.8
Rocznik: 2010
Postów: 464
|
Odp: Gwałtowne szarpanie w niskim zakresie obrotów
Na moje oko to ten z chip to jest jakiś emulator sygnału oszukujący komputer żeby nie sypał błedami. No i nie ma tego płaskiego czarnego bolca tylko jest okrągłe coś co by wskazywało na to że egr trzeba ustawić w pozycji zamkniętej, silniczek nie będzie poruszał zaworem a chip będzie oszukiwał kompa. Swoja drogą to gdzieś ty kupił ten egr. Co to za firma go wyprodukowała
|
08-11-2021, 16:50 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-10-2018
Model: Fusion USA
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2020
Postów: 34
|
Odp: Gwałtowne szarpanie w niskim zakresie obrotów
Dla potomnych podsumuję temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Auto już sprzedałem i problem nie zniknął nigdy, ale na 90% auto miało wgraną inną mapę silnika i to pewnie ona robiła ten problem. |