|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-07-2019, 08:20 | #11 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
Cytat:
nawet przy 10-cio latku wybrałbym 2.0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
30-07-2019, 08:24 | #12 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 17-11-2015
Skąd: Warszawa Węgrów
Model: BMW 3GT 2020/ Fiesta Mk7 FL 2013
Silnik: 2.0i 184KM/1.2 82KM
Rocznik: 2020/2013
Postów: 323
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
miałem 1.8, potem poliftowe (2014) 2.0 TDCI 163KM.. przepaść pod każdym względem.. tylko 2.0 ! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kolejne pewnie bedzie mk5 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 1.8 TDCI to jakbys sobie poloneza kupił ale rób co chcesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
30-07-2019, 09:13 | #13 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,383
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
Ten wątek przypomina mi trochę, jak na forum niektórzy chcieli udowodnić, że 1.6 100KM jest dynamiczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I za nic tłumaczenie posiadaczy 1.6EB że 1.6 100KM to jednak nie to samo i że 1.6 100KM jest jednostką po prostu odrobinę starą w porównaniu z 1.6EB czy nawet 1.0EB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez edmun ; 30-07-2019 o 09:15 |
30-07-2019, 10:11 | #14 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
Cytat:
|
|
30-07-2019, 10:52 | #15 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2015
Model: Mondeo Mk4 Liftback
Silnik: 1.6 Ti-VCT (88 kW / 120 HP) + LPG BRC
Rocznik: 2011
Postów: 56
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
U mnie w rodzinie na firmówce był ujeżdżany Mondek z 2007r. z 1.8 TDCI - owszem, auto nie do zajechania, ale szybko padały po kolei EGR, dwumas... a z rozrządem nawet do 170 tys nie doczekał (zerwany pasek i sprzedaż auta). Tyle szczęścia, że tego DPF nie było, gdyż pod koniec swoich miesięcy jeździł tylko po mieście wokół komina (krótkie trasy), choć od samego początku latał codziennie trasy po 200 - 300 km. Praca i kultura silnika... zawsze mnie zastanawiało, jakim cudem to tak głośno chodzi, straszne klekotanie i wibracje w samochodzie, zwłaszcza na postoju. W trasie jak się rozbujało do tych 50km/h i więcej już bez problemu. Co do mocy - mam porównanie do wolnossaka 1.6 120km, i dla mnie ten 1.8 tdci 125km to był szatan w porównaniu do obecnego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i tylko dzięki turbo oraz momentowi obrotowemu. Do 120 - 140km/h nie było problemu jechać, rozpędzać się nawet z kompletem pasażerów + bagaże. Wiadomo, 2.0 i więcej kunia i inna rozmowa, apetyt rośnie w miarę jedzenia, ale jak dla mnie to było wystarczające.
A co do 1.6 EB a 1.6 wolnossący... to rzeczywiście, wolałbym nawet mieć teraz 1.0 EB 125 km niż to co teraz jest w samochodzie, bo przynajmniej by jakoś to się rozpędzało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
30-07-2019, 21:30 | #16 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 01-05-2017
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK2, MK4
Silnik: MK2-1.8 Zetec E, MK4-2.0 DW10C 163KM
Rocznik: MK2-12.1997, MK4-06.2010
Postów: 278
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
Kup sobie to 1.8tdci. Po czorta ta dywagacja. Powied cioci, wujowi, ze blok perfekcja. Dopracowywali go w tym Fordzie od polowy lat 80 i ten w Mk4 jest doskonaly w kazdym calu.
Mk4 z tym silnikiem to taka na pierwszy rzut okiem fajna 30tka z przeszczepem serca od emerytki. Babcia zdrowa byla, na dzialkce pomidory sadzila i jezdzila co rok na pielgrzymke. Przedwojenny material, tak doktor z odcinka mowil, cmokal i zachwalal. Chwalim babke, bo i czesto do doktura przychodIla, kase zostawiala i klekotala miarowo jak prawdziwy ropniak. |
30-07-2019, 21:58 | #17 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-05-2019
Skąd: Nowa huta
Model: Ford Smax
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 105
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
Dokładnie nie utrudniajmy wręcz kolego 1.8 to lepsza perfekcja niż u ferrari z rękami na sercu.
|
01-08-2019, 12:45 | #18 |
ford::professional
Imię: gregor
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,535
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
ja tam na 1.8 TDCI w mondeo nie narzekałem
__________________
pozdrowionka |
10-08-2019, 09:40 | #19 |
ford::advanced
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
Odp: 1.8TDCI 125KM - trwałość konstrukcji i przebiegi
Miałem mondeo mkIV z silnikiem 1,8 tdci 125KM/6 biegów. Kupiony 6cio letni z przebiegiem 217 tys, niby nie cofany (i na forum sprawdzany i mechanik robiący różne rzeczy raczej potwierdził, że przebieg prawdopodobny). Sprzedałem w marcu z przebiegiem (chyba już nie pamiętam dokładnie) 265, czy 263 tys km.
Owszem klekot straszny. Duża turbo dziura, do ok 140-150 dość fajnie się rozpędza, z tym, że ok 3 tys obrotów, to już nie, kolejny bieg. Spalanie. Mi na autostradzie palił ok 6,7 (prędkości ok 140 czy nawet 180). Na lokalnych drogach raz miałem 5,7 (ok 600km, z czego ok 200 droga DK1 i S1 z prędkościami autostradowymi, drogi lokalne przepisowo). Dość szybko wyszło, jedna świeca nie grzała - wymiana komplet (podsłuchałem, że jest łatwy dostęp, więc zapłaciłem tylko za świece - Ford Sławek), potem wtrysk (kupiony używany), alternator (regeneracja), turbo regenerowane (to do 240 tys km). Potem padła listwa przelewowa, rok temu po urlopie zaczął przerywać po ok 70km jazdy, okazało się, że piezoelektryczne wtryski jak się rozgrzały, to któryś raz na jakiś czas nie dawał dawki paliwa. Przy przebiegu 255tys km wtryski w serwisie Bosha wymienione na nowe. Już wtedy decyzja, że sprzedajemy. Do tego zaczęły dochodzić większe (tylne zawieszenie) i mniejsze pierdoły (padł czytnik CD, radio dwa razy w serwisie czekało kilka tygodni i dalej nie zrobione, i tym podobne pierdoły). Poza jedną wizytą, więcej nie pojechałem do Forda Sławka, robiłem u swojego mechanika. Na wiosnę kupiłem Focusa mk4 z 1,0 125KM. Co do porównania, kolega ma citroena C5 z 2,0 hdi, szwagier passata b6 z 2,0 tdi. Oba auta młodsze o 2 lata(B6) i 3 (c5), jechałem kawałek nimi, oba nie mają w zasadzie turbo dziury, oba powyżej 3 tys km ciągną dalej. Kolega w C5 na baku 70l zrobił 1500km (ja prawie 1100km) na drogach lokalnych z autostradą. Kupiłem mondeo przez przypadek, nie znając się na silnikach, właśnie za plus uznając brak DPFu. Dziś nie kupiłbym 1,8 tdci. Jeśli już diesla to 2,0 ze stajni PSA. |