|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-10-2019, 13:16 | #121 |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,168
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Ta jasne. W takim razie dlaczego akcja jest przy aku EFB , a AGM nie. Królu złośliwości , oświeć mnie w ciemności błądzącego.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
03-10-2019, 13:44 | #122 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Może znaczenie ma kwestia elektrolitu, który w AGM nie jest "klasycznie" w formie płynnej, tylko jest specjalnie wypełnienie. Może o to chodzi.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
03-10-2019, 13:53 | #123 |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,168
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Jest szansa że się dowiemy. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
03-10-2019, 15:02 | #124 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Hansolo ja robiłem podobne testy po resecie bms.
Tyle że u mnie forscan pokazywał poziom naładowania 10-15%. Po resecie bms nagle pokazał 73% czy jakoś tak i start/stop zaczął działać,tyle że na drugi dzień rano pokazał poziom naładowania 48% Aku naładowałem do 80% ,ale po dwóch dniach poziom naładowania pokazuje pomiędzy 63-68% Niestety teraz czasami będę parkował pod chmurką i chcę mieć podgrzewaną przednią szybę dlatego dziś wymieniłem aku na nowy. Na starcie forscan pokazuje 77% ,zobaczymy w drodze do domu. |
03-10-2019, 17:46 | #125 | |
ford::average
Zarejestrowany: 17-11-2015
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 103
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Cytat:
Mi po wyłączeniu za pomocą Forscana "układu monitorowania akumulatora" nagle zaczął działać ASS... gdy miałem na Enable to ASS od prawie roku nie działał... Ostatnio edytowane przez slived27 ; 03-10-2019 o 17:51 |
|
05-10-2019, 14:58 | #126 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 20-04-2019
Skąd: Południe
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2015
Postów: 12
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Ten cały system bms to....... szkoda gadać. "Naprawa" poprzez odłączenie to też nie naprawa. Sam też miałem "50%" wg bms a wg najtańszego miernika max 12,2 V po min 8 godzinach od ładowania (ładowarka automatyczna) ASS nie działało, o grzanej szybie nie wspomnę. Myślę sobie olać takie ładowanie. Trasa 1,2 h i....... 51 % to już coś nie tak. Zresetowałem bms a tu nagle ASS działa i szyba też. Bms pokazuje 80% i tak 2 tygodnie trzyma. Wszystko fajnie ale....Czy jak przyjdzie mróz to czy aku da odpowiednią ilość prądu ? Co mi po tym, że ASS działa czy nie działa ( jak dla mnie mogło by go nie być, ważniejsza szyba ! ) jak auto nie odpali. Jak sprawdzić, czy bms działa prawidłowo (nie tylko na postoju) ale cały czas? Czy aku AGM można jakoś "zregenerować" Mój aku ma 5 lat podejrzewam, że trzeba będzie wymienić. Pytanie gdzie i co kupić? Vartę E39, Centre CK 700, czy może Bannera ?
|
05-10-2019, 18:19 | #127 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-02-2013
Skąd: Mielec
Model: Ford focus mk1/mk3
Silnik: 1,6b/1,5 eb - 100km/182km
Rocznik: 1999/2015
Postów: 599
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
U mnie mija 15 miesięcy jak wymieniłem akumulator EFB 75ah EXIDE i tak od czasu do czasu eksperymentuję z tym BMS-em. Po wymianie zdegustowany niskim napięciem /11,8-12,1V/ wypiąłem kabel z BMS-a i tak jeżdziłem całą jesień i zimę ze stałym napięciem ładowania 14,5V i napięciem spoczynkowym na poziomie 12,6V-12,7V Szybę podgrzewaną wraz z osobną instalacją sam dorabiałem i sterowana jest z osobnego przycisku a więc szyba i fotele podgrzewane u mnie działają .Pisałem o tych swoich spostrzeżeniach w tym wątku; [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i nawet tedi_k był przeciwnikiem tego rozwiązania jak widzę chyba zmienił zdanie. Ale na wiosnę wpadłem na głupi pomysł i wpiąłem kabel do BMS-a z uwagi że się ciepło zrobiło i żeby altek nie przeładował aku. Oczywiście napięcie spoczynkowe spadło do 12,0V-12,2V i tak sobie jeżdziłem do sierpnia a w miedzy czasie po pomiarze temperatury w obudowie akumulatora ok. 45-50st/C zafundowałem swojemu aku dodatkowe chłodzenie oraz dodatkowa izolacja obudowy akumulatora. Po prostu żaden aku długo nie wytrzyma w takiej temperaturze, nawet jeśli to jest jakaś fizelina fabryczna. Umiejscowienie akumulatora zlokalizowane jest w bliskiej odległości od turbo i katalizatora a te dłuuuugo oddają ciepło nagrzewając wszystko co popadnie po wyłączeniu silnika.
W sierpniu kabelek z BMS-a z powrotem wypiąłem i tak jężdżę do tej pory i moje spostrzeżenie jest takie że jeżdżenie z tym niskim napięciem / 11,8-12,1V / jakby przyzwyczaiło akumulator do tego napięcia i po wyłączeniu silnika napięcie spada w kierunku 12,3- 12,4v i zostaje mniej więcej na tym poziomie. Dlatego śmiem twierdzić że jeżdżenie z podpiętym BMS-em zrobiło trochę krzywdy mojemu aku chyba że ktoś ma inną teorię. Na razie kabelek wypięty i zapewne już tak zostanie chyba że coś w między czasie wymyślę. W związku z tym mam pytanie do znawców tematu , jak dobrze rozumie podczas resetu BMS usuwane są poprzednie dane i pytanie czy jest wtedy zapisywane aktualne napięcie bo jeśli tak to nie dziwię się że po resecie niemal u wszystkich napięcie wacha się w granicach 11,8 -12,2V. I jeszcze kilka zrzutów. Ostatnio edytowane przez 36ha ; 05-10-2019 o 18:25 |
11-10-2019, 15:30 | #128 | ||
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Cytat:
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 11-10-2019 o 15:46 |
||
11-10-2019, 17:11 | #129 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Cytat:
Akumulator niskonapięciowy (o którym tu toczy się dyskusja) w tym procesie nie uczestniczy w żadnym stopniu. Po prostu układ ładowania baterii wysokonapięciowych przekształca (niezależnie od trybu jazdy) napięcie do instalacji niskonapięciowej na poziomie "napięcia ładowania". Odzysk energii w tym procesie nie jest widoczny. Natomiast po MY20 mają być dostępne "miękkie hybrydy" z rozwiązaniami na akumulatorach niskonapięciowych i wtedy pewnie będziesz miał rację co do typu stosowanych aku. Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 11-10-2019 o 21:23 |
|
11-10-2019, 21:35 | #130 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- rekuperacja może się odbywać i w akku niskonapieciowym. Nie mieszalbym w to hybryd. Wystarczy że w zwykłym aucie tylko z silnikiem spalinowym np. w trakcie hamowania komputer będzie aktywowal ładowanie aku i będzie to odzysk energii. Mniej więcej tak działa BMS, który jest nastawiony na jak najmniejsze obciążenie silnika.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
|
|
|