|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-01-2020, 23:00 | #1 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 10-10-2015
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
Odpala i gaśnie po 1s. Później kręci i nie odpala
Cześć,
Prosiłbym o pomoc co może być przyczyną poniższych objawów w samochodzie Ford Focus mk2 1.8TDCi 2007. 184kk. Problem pojawia się sporadycznie na jesieni/w zimie przy porannym odpalaniu. Przeważnie po całym dniu i nocy gdy padał deszcz lub było bardzo wilgotno. Przy pierwszym przekręceniu kluczyka odpala bezproblemowo od strzała, gładko wchodzi na ~500/1000 obrotów i od razu gaśnie, dosłownie po 1 sekundzie, bez żadnego krztuszenia drgania... Przy kolejnym przekręceniu kluczyka - gdy temperatura powietrza wynosi około 15 stopni to też zapali bez problemu i cały dzień jeździ bezproblemowo, żadnych niepokojących objawów. Jednak gdy temperatura wynosi poniżej ~10 stopni już nie zapali - można kręcić i kręcić i nic to nie daje. Jedyny sposób to PLAK. - Przy nieskutecznym kręceniu z rury wydechowej wydobywa się sporo białego dymu. - Czuć intensywnie paliwo - Po zdjęciu rury od dolotu aby psiknąć plakiem ostatnio 27.12.19 (wcześniej tego nie zauważyłem) wyrzucał hmm...spaliny? w ogóle nie zassysał powietrza tylko przeciwnie buchnął w stronę zbiorniczka płynu chłodniczego. - Po zdjęciu rury od dolotu, znajduje się cienki film z mazi/oleju którym zawsze się upaćkam - Po odpaleniu na plak-u (czasami) chwilowy brak reakcji na gaz, za wydechem zawsze zostawiam czarną plamę na ulicy. BRAK jakichkolwiek błędów, parametry pracy silnika wg mechanika są w porządku. Wymienione: - świece - filtr paliwa - aku - MAF i sprawdzona szczelność dolotu - Olej filtr powietrza - wymieniony filtr kabinowy Co może być problemem? - Czy zbyt szczelny korek wlewu paliwa może powodować podciśnienie i cofanie paliwa, utrudniać odpowietrzenie baku jednak tylko gdy długo pada deszcz? - Czy zacięty otwarty EGR może powodować takie objawy, coś się w nim zlepia z powodu wilgoci? - Czy przez wilgoć może zwierać wiązki np. czujnika położenia wału/odłączać grzanie świec? |
11-01-2020, 23:40 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-08-2013
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCi 1.8
Rocznik: 2010
Postów: 464
|
Odp: Odpala i gaśnie po 1s. Później kręci i nie odpala
Nie wymieniałeś przypadkiem filtra paliwa ostatnio. Może podwinęła ci się uszczelka i układ się lekko zapowietrza ?
|
12-01-2020, 07:35 | #3 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 10-10-2015
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
Odp: Odpala i gaśnie po 1s. Później kręci i nie odpala
Filtr zmieniał mechanik razem ze świecami w marcu po ostatniej zimie gdzie opisany problem wystąpił już 3 razy.
|
17-01-2020, 18:32 | #4 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 10-10-2015
Model: Ford focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
Odp: Odpala i gaśnie po 1s. Później kręci i nie odpala
Dzisiaj znowu, chociaż nie sądziłem ze się stanie stąd trochę słaba jakość 1 filmu, nie padało ale było wilgotno/mgła + niska temperatura. Proszę obejrzyjcie:
1)[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 2)[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 3)[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ktoś ma pomysł? |
17-01-2020, 18:41 | #5 |
ford::professional
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
Odp: Odpala i gaśnie po 1s. Później kręci i nie odpala
nieszczelność układu paliwowego
|