|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-06-2019, 06:51 | #21 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
P0456 oznacza mały wyciek, co jest trudne do zdiagnozowania. Ale najczęściej powodem jest słabo uszczelniający się zawór CPS na silniku lub CVS na pochłaniaczu. Wymieniłbym te zawory i jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy szukałbym nieszczelności w układzie rurek i połączeń. Można odłaczyć linię CPS przy pochłaniaczu, zadać podciśnienie i obserwować czy się utrzyma, Jeśli podciśnienie się nie utrzyma, to problem jest na linii CPS lub w samym zaworze. Sprawdzenie CVS jest problematyczne. Prościej i taniej mże być od razu wymienić CVS (względnie cały moduł CVS z pochłaniaczem - CVS jest mocowany w pochłaniaczu na bayonet z o-ringami).
|
19-06-2019, 09:29 | #22 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-01-2006
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 104
|
Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
Tak jak napisał Kaan1 jest to bardzo mały wyciek.
Właściwie nie zauważalny ( prawdę mówiąc błąd ciężko zidentyfikować ) ale jeśli ma ktoś problem z EVAP ‘em mogę go usunąć z softu. |
21-06-2019, 21:44 | #23 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
Zainteresowałem się bliżej "jak to jest zrobione" to "wykodowanie EVAP". Nie robię takich rzeczy i nie zastanawiam się na codzień nad takimi problemami.
Okazuje się, że robi to się zawsze tak samo - nie ma znaczenia czy to EVAP, czy żaluzja chłodnicy czy cokolwiek innego "opornego na naprawę" - jak się ma czym oraz stosowną wiedzę, to się "maskuje" kod błędu, którego nie możemy naprawić.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc, tak naprawdę niczego nie "wykodowyjemy" a jedynie "robimy błąd niewidzialnym"... Taki sposób nie niesie ryzyka, że na przykład nagle nam zbiornik paliwa "zassie" z powodu "wykodowania EVAP" - bo EVAP wcale nie jest wykodowany i procedura jego obsługi dalej sobie działa w sofcie PCM... Jeno błędów "nie widać"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
22-06-2019, 21:13 | #24 |
FCP member
Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,167
|
Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
Tak nie widać błędu na "desce" jak i na komputerze spokój .
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa Licznik USA na PL i inne zabawy |
26-11-2019, 07:00 | #25 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2019
Skąd: Radlin
Model: Ford Fusion Titanium
Silnik: 2.0 /240KM/ 4x4
Rocznik: 2015
Postów: 4
|
P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum
Witam wszystkich
Pojawił mi się taki błąd P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum Posiadam Ford Fusion Titanium 2L/240KM z USA. 2015r. Objawy jakie mam to problem z odpaleniem auta po tankowaniu paliwa. I tylko wtedy. odpala dopiero za 3-4 razem. Każde następne odpalenie auta już bez problemu. Silnik chodzi płynnie nic nie szarpie. Wyczytałem w necie coś takiego: P1450 FORD Possible Causes • Blocked EVAP canister or vent solenoid • Kinked or collapsed hose between canister and fuel tank • Faulty Fuel Tank Pressure (FTP) sensor • Fuel filler cap stuck closed, preventing vacuum relief Error Code P1450 means the fuel tank is unable to bleed up fuel tank vacuum, and this has nothing to do with the fuel pressure sensor at the engine. The most common cause of this code is simply a defective Fuel Tank Pressure (FTP) sensor). Jak pisze powyżej to nie ma nic wspólnego z czujnikiem ciśnienia na silniku. Główną przyczyną tego błędu jest wadliwy czujnik ciśnienia zbiornika paliwa. Czy ktoś w Was miał podobny problem? Z góry dziękuję za pomoc |
26-11-2019, 14:17 | #26 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2019
Skąd: Radlin
Model: Ford Fusion Titanium
Silnik: 2.0 /240KM/ 4x4
Rocznik: 2015
Postów: 4
|
Odp: P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum
Z tego co wyczytałem to w układzie EVAP są dwa zawory, jeden w komorze silnika podłączony jest w dolnej części przepustnicy, a drugi koniec idzie do zbiornika z węglem aktywnym, który jest koło zbiornika paliwa. Drugi zawór jest na tym zbiorniku z węglem.
Teraz który wymienić i jak ta cześć nazywa się w Polsce ?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
26-11-2019, 16:33 | #27 | |
FCP member
Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,167
|
Odp: P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum
Cytat:
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa Licznik USA na PL i inne zabawy |
|
05-12-2019, 13:14 | #28 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 04-09-2019
Skąd: Kraków
Model: Mondeo (Fusion)
Silnik: Hybryda
Rocznik: 2014
Postów: 37
|
Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
I jak panowie poradziliście Sobie z tym błędem ?
Mi dziś wyskoczył pierwszy raz jak odpaliłem auto i zacząłem je odśnieżać... czyli nie przy starcie tylko po jakiejś chwili musiała się zapalić kontrolka bo zauważyłem ją dopiero jak już wsiadałem do auta by ruszyć, skasowałem błąd Car Scannerem i póki co cisza. P0456 |
18-01-2020, 07:10 | #29 | |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-10-2018
Skąd: Poznań
Model: Ford Fusion 2013
Silnik: 2.0 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 66
|
Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
Cytat:
U mnie problem jest widoczny po tankowaniu auta na stacji paliw. Gdy zatankuje auto do pełna nie mogę bo odpalić, należy wtedy dodać dużo gazu i auto rusza. Dzieje się tak tylko za pierwszym odpalaniem po tankowaniu. Wyskakują mi błędy, dopiero po przejechaniu ok 50 km od tankowania. Po skasowania błędów pojawiają się ponownie. Błędy: P1450 – brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa P018C- niska wartość sygnału w obwodzie B czujnika ciśnienia paliwa (moduł PTCCM) P0456 – wykryto nieszczelność układu EVAP (moduł PTCCM) PS Jeden raz jak tankowalem auto nie włożyłem końcówki pistoletu do końca I lałem po woli- auto odpaliłem wtedy normalnie. Udało się to tylko raz. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez ssebaa25 ; 26-01-2020 o 20:32 |
|
21-01-2020, 15:16 | #30 |
ford::amateur
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 29-11-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Fusion (aka Mondeo)
Silnik: 1.5 ecoboost 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 7
|
Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
Witam, ale fajnie, że znalazłem opis problemu, który mam (fusion 2015 1.5ecoboost).
Sam zawór na początek ten przy silniku myślę wymienić, bo jak go 'obstukałem' to błąd na jakiś czas zniknął...ale wrócił... Z tego co wiem sam zawór jest prostym urządzeniem i można je kupić na Allegro nawet za 40zł (co zresztą zrobiłem), oczywiście wtyk nie pasuje do tego z USA. Pozostają dwa pytania i będę wdzięczny za odp. 1. czy byłby to problem aby zamiast zaworu z USA (CU5A-9G866-AA) wstawić coś bardzo podobnego z EU? (C1B1-9G866-AA porządny Bosch?) - po wymianie wtyku oczywiście (za 40zł kupiłem zawór od razu z wtyczką i odciętymi kablami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) 2. pozostaje problem tych wszystkich termokurczliwych rurek i jak je połączyć... czy ktoś zna może fachowców najlepiej w okolicy 3miasta, którzy mogą takie rurki jakoś połączą? zakładam, że są dostępne rurki o odpowiedniej średnicy, które potem można obkurczyć temperaturą... szarą taśmę klejącą zostawiam na potem jako ostateczność? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. żart oczywiście... komplet zawór + rurki z USA to ok 100usd + dostawa pewnie VAT dodadzą po drodze i wyjdzie całkiem ładna sumka... Ostatnio edytowane przez x-box-2009 ; 21-01-2020 o 15:32 |