|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-02-2020, 20:20 | #201 |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 30-07-2018
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 9
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Witam,
Dzisiaj wymienilem zawór podciśnienia (buczał po zgaszeniu i przy przyspieszaniu skakaly obroty). Przed wymiana wyskakiwał błąd P003. Po wymianie zawór nie buczy i obroty wróciły do normy, lecz po chwili jazdy niestety wyskoczył znowu komunikat "awaria silnika" .. Po podpięciu obd wyskoczył błąd P2263 (85). Ktoś mial podobny problem? Możliwe że to czujnik kopiowania turbo? |
12-02-2020, 20:36 | #202 |
ford::specialist
Imię: Edward
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo MK4 Titanium X i Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 Tdci 187 PS by Heko , 150-180 PS
Rocznik: 2011, 2018
Postów: 875
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Sprawdź jeszcze raz wtyczki w zaworkach, węże od turbo i co ciekawsze filtr paliwa, żadne to koszty a efekt może być zaskakujący.
__________________
Był: Orion 89,Escort 96,Mondeo 04,Mondeo 08 i jest Mondeo 2011r. |
12-02-2020, 20:45 | #203 | |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 30-07-2018
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 9
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Cytat:
|
|
12-02-2020, 20:55 | #204 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Sprawdź czy się łopatki zmiennej geometrii nie zacinaja
|
12-02-2020, 20:57 | #205 |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 30-07-2018
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 9
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
W jaki sposób mogę to sprawdzić?
|
12-02-2020, 21:05 | #206 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Duża strzykawa wpinasz się w przewód podciśnienia aktuatora turbiny i obserwujesz od spodu auta czy pracuje płynnie i pełnym zakresie.
Jak masz forscana to możesz sprawdzić wskazania czujnika kopiowania turbo ze strzykawa w ręku. W polifcie są podawane w % jak się nie mylę |
12-02-2020, 21:11 | #207 |
ford::amateur
Imię: Radek
Zarejestrowany: 30-07-2018
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 9
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Dzięki bardzo jeszcze jedno, jak dodaje mu gazu w miejscu powyżej 3000 obrotów to błąd nie wyskakuje, pojawia się on dopiero przy ruszaniu z dodaniem gazu (mam w automacie) , wcale mu nie trzeba mocno depnąć żeby wskoczył na tryb awaryjny, to mnie najbardziej zastanawia
|
13-02-2020, 17:29 | #208 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
to sprawdz do jakich wartosci dochodzi cisnienie doladowania. W poliftach z butem w podlodze powinno dochodzic do 2.5 bar jak sie nie myle
|
29-06-2021, 23:00 | #209 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-03-2014
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 56
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Czy ma ktoś może patent na odkręcenie 3 śrubek od czujnika kopiowania turbiny? Dzisiaj próbowałem je odkręcić ale nie idzie, tzn. szybciej zmiele śrubokrętem niż uda się odkręcić.
|
13-01-2022, 13:43 | #210 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-01-2018
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Odp: Falująca moc silnika podczas przyśpeszania
Objawy w moim 2.0 Tdci 140km.
Początkowo było falowanie silnika, po jakimś czasie doszło do tego "awaria silnika" (pomaga wyłączenie i ponowne wlaczenie silnika. Wymieniłem czujnik kopiowania turbiny (najtańszy Chińczyk z allegro za 120zl.) Na 2/3 miesiące problem jakby zniknął ale znów się pojawił. obecnie prawie cały czas jeżdżę z "awarią" silnika bo błąd pojawia się już po kilku km po skasowaniu. Czy wymienić ten czujnik jeszcze raz? Może są jakieś lepsze (trwalsze) na rynku? Czy szukać przyczyny gdzie indziej? Ps. Czy się różni czujnik kopiowania turbo od tego wyżej wspominanego n75? Wygląda że to nie jest to samo? Dzięki za pomoc! |