|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-04-2021, 10:57 | #11 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
A najlepiej sprawdzić rano bo po nocy wszystko ściekło i spoko
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd |
01-04-2021, 15:43 | #12 | |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Cytat:
Dodatkowym problemem jest to, że na dole rurki bagnetu też się zbiera olej i przy wkładaniu i wyciąganiu ten olej zostaje zebrany przez bagnet. Np. w Berlingo bagnet ma podobną grubość, ale rurka od bagnetu grubsza i przez to odczyty są dużo pewniejsze. |
|
01-04-2021, 16:08 | #13 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Cytat:
Bagnet można wyciągać nawet pod katem 90st a i tak przy otworze jest pod katem 0st do otworu. Warunek, bagnet musi być czysty, za każdym razem przed włożeniem do odczytu musi być czysty, nawet liściem czy trawą da się go wyczyścić z oleju do sucha. Ostatecznie można o spodnie albo koszulkę jak się nie ma jakiejś chusteczki higienicznej czy innego papieru lub szmaty a liść czy trawa nam nie pasuje. |
|
01-04-2021, 16:32 | #14 |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
To co piszesz to truizmy i przynajmniej ja to robiłem wielokrotnie. Ba, nawet mechanik przy mnie musiał dwukrotnie sprawdzać, bo pierwszy odczyt był niejednoznaczny (on twierdził, że jest prawie max, a ja widziałem poniżej połowy, drugi pomiar wskazał połowę), więc nie pisz, że jest idealnie, bo nie jest.
Poza tym jeździłem wieloma autami (Berlingo, Panda, Golf, Felicia itd.) i tylko w Focusie musiałem kilka razy wkładać i wyciągać bagnet, w każdym innym aucie wystarczył dokładnie raz, czyli wyciągnięcie bagnetu, przejechanie szmatką i po sekundzie włożenie, wyciągnięcie po kolejnej sekundzie i tyle. Nigdy nie musiałem wkładać i wyciągać bagnetu więcej niż raz, czy też odczekiwać kilkunastu sekund po wyciągnięciu bagnetu, oprócz Forda oczywiście... |
01-04-2021, 16:43 | #15 | ||||
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
||||
01-04-2021, 17:06 | #16 |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Wiesz, zrozumiałbym, gdyby to się zdarzało rzadko, np. raz na 10 przypadków, to bym słowem nie pisnął, ale jeśli prawie każdy pierwszy pomiar mam zafałszowany, to chyba coś nie tak. Ba, specjalnie kupiłem inny bagnet do Focusa MK3, by sprawdzić, czy będzie lepiej, ale niestety nie jest (tzn. różnica jest na mały plus, ale w innych przypadkach jest gorzej, więc wróciłem do oryginalnego czarnego), po prostu TTTM.
Zauważam mocno, bo ze względu na podejrzenie lania paliwa do oleju sprawdzam regularnie co kilka dni, zawsze po nocnym postoju przed pierwszym odpaleniem auta, więc wszelkie zarzuty o zbyt krótkim czasie możesz sobie włożyć głęboko... w buty. W MK1 tak nie przeszkadzało, bo nie mam tam problemu z olejem, sprawdzałem poziom może z dwa razy w roku + ewentualne przed dłuższymi wyjazdami. |
01-04-2021, 17:20 | #17 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Cytat:
|
|
03-04-2021, 06:54 | #18 | |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Cytat:
Robiąc pierwszy pomiar można mieć prawie pewność, że jest tak jak należy, przy drugim i kolejnym może dojść do zabrudzenia kanału bagnetu i wtedy wydaje się że jest inaczej. Nie tylko w Fordzie, ale jeszcze w czymś tak było, że kanał bagnetu jest tak pokręcony że z reguły trzeba było 2-3 razy robić pomiar dla upewnienia się że jest to co się widzi. Dodatkowo w benzynie olej nie jest tak brudny jak w dieslu i dlatego gorzej widać dokładność pomiaru. Dużo tez zależy od samego bagnetu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd Ostatnio edytowane przez madamsz ; 03-04-2021 o 07:00 |
|
29-09-2021, 21:49 | #19 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-09-2017
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1999 cm benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Ja od dawna stosuję taki "myk" ,wycieram szabelkę do sucha ,wkładam,obracam nią w lewo i w prawo o 180 stopni i mam dokładny pomiar .
|
11-10-2021, 11:48 | #20 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2008
Skąd: Głogów
Model: Focus mk3 ST / C-max II
Silnik: 2.0 ecoboost +290KM,490Nm / 1.5 ecoboost 150KM
Rocznik: 2013 / 2018
Postów: 316
|
Odp: Manualne sprawdzenie poziomu oleju to fikcja?
Nigdy nie miałem problemu z odczytem poziomu oleju na bagnecie zarówno w swoim mk3st 2.0EB (5lat w moich rękach, nalot obecny 76tyśkm) jak i poprzednim żony focus mk2fl 1.6Pb (2010 r. było 186tyś km) jak i Jej obecnym C-max II 1.5EB (2018 r. 50tyś km), równy teren, dać mu z 10min. żeby postał, wyciągnąć bagnet, wytrzeć, włożyć i pięknie widać poziom. Odpukać żaden nie bierze ani nie brał kropli oleju, wymiana max. co 10tyś.km.
__________________
C-max II, 1.5 ecoboost 150, Titanium; = seria / FF mk3st: Milltek 200cell, Accessport V3 od Cobb + soft Stratified Automotive, świece zapłonowe Denso Itv22, koła 235/35/19, dolot Mountune, short shifter Cobb, SYNC3.4 Ostatnio edytowane przez jarekfxsilver ; 11-10-2021 o 16:41 |