Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-02-2021, 09:39   #11
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Bardzo głośna praca, mocne klekotanie silnika 2.0 tdci

i nie dawało wczesniej oznak?

__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2021, 09:49   #12
adict
ford::beginner
 
Avatar adict
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 24-12-2020
Skąd: Zgierz
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 140KM DW10
Rocznik: 2008
Postów: 10
Domyślnie Odp: Bardzo głośna praca, mocne klekotanie silnika 2.0 tdci

dawało tylko byłem przekonany że czeka mnie za jakiś czas remont skrzyni. Dziwiło mnie to bo skrzynia chodzi idealnie. Było słychać jakieś dziwny rezonans / metaliczny dzwięk na 4 5 6 biegu na niskich obrotach jakbył bardziej obciążony.
adict jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2021, 11:47   #13
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Bardzo głośna praca, mocne klekotanie silnika 2.0 tdci

i wszystko jasne..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2021, 14:12   #14
Michał82
FCP member
 
Avatar Michał82
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-02-2011
Skąd: Lublin, Piaski
Model: Ford S-max
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2013
Postów: 85
Domyślnie Odp: Bardzo głośna praca, mocne klekotanie silnika 2.0 tdci

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Do obejrzenia - silnik DW10C, 1 kkm temu wymieniony komplet sprzęgła plus dwumasa, pełes serwis olejowy i filtry - powietrza, paliwa, rozrząd robiony przy 207 tys. km, przejechane 56 tys. km od wymiany. Od wymiany rozrządu słychać było lekkie terkotanie pod pokrywą - wg mechanika nic się nie dzieje. Jakiś czas temu (dokładnie 8kkm temu) wystrzeliła hydrauliczna poduszka silnika, wymieniona na nową. Przy okazji wymieniłem sypiącą błędami sondę lambda. Od jakichś 20 kkm mechanior leje przy wymianie Motul Specific 913D 5W30, przedtem lał Liqui Moly Special Tec F 5W30.



Silnik przed wymianą poduchy generował mocno odczuwalne wibracje - aż (tak to sobie tłumaczę) poducha wystrzeliła (zerwało aluminiową czapkę, olej pociekł po łapie i po silniku). Po wymianie drgania nie ustały. Jako winowajcę mechanior wskazał sprzęgło, a raczej dwumasę. I rzeczywiście - dwumasa rozklekotana, tarcza sprzęgła miała już lata świetności za sobą. Mechanik klął się na wszystkie świętości, że poduszki silnika i skrzyni nie wymagają wymiany, na komputerze nie ma żadnych błędów (poza padniętym czujnikiem parkowania i, prawdopodobnie, modułem albo przyciskiem włączającym/wyłączającym czujniki).



Na wolnych obrotach wibracje zostały. W trakcie jazdy występuje buczenie (taki dźwięk jak w bombowcu z II WŚ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., co po przeczytaniu kilku tematów na forum intepretowałbym jako padniętą poduszkę silnika (zresztą przy odpuszczeniu gazu czasem strzeli małego kangurka, co też wskazywałoby na wyrobioną poduchę). Doszedł ten metaliczny dźwięk (niektórzy twierdzą, że to wina oleju i trzeba było zostać przy LM). W przyszłym tygodniu wstawię auto do innego mechanika, chcę je sprawdzić pod względem elektrycznym (przywrócenie działania czujników parkowania, żeby żona nie skasowała auta pod Biedronką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
__________________







Michał82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2021, 21:31   #15
Barabashkin
FCP member
 
Avatar Barabashkin
 
Imię: Oleksii
Zarejestrowany: 04-12-2019
Skąd: Stargard
Model: S-Max
Silnik: 2,0 D 140 KM
Rocznik: 2012
Postów: 64
Domyślnie Odp: Bardzo głośna praca, mocne klekotanie silnika 2.0 tdci

Sprawdź wieszak tłumika który pierwszy jest od silnika. U mnie zerwany był i klekotała jak piszesz. Najprostszej sprawdzić: kiedy klekocze nastąpić z tyłu na rurę wydechową. Jeśli dźwięk się zmieni - to będzie onGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Barabashkin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.