|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-12-2021, 18:41 | #101 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Pruszcz Gdański
Model: Grand C-max
Silnik: 2.0 TDCI 150 -> 180
Rocznik: 2017
Postów: 102
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Ja bym nie montował żadnych blach. Auto po to zostało wyposażone w ten element aby on działał. Chcesz zaoszczędzić kup używkę, być może będziesz musiał kupić że dwie żeby znaleźć działająca. (Na szczęście są darmowe zwroty) Po zakupie ładnie wyczyść i spróbuj. Używki egrow są tanie i jak się trafi na działającą to potrafi działać długie lata. Nie rozumiem usuwania wyposażenia samochodu takiego jak np. DPF, ugr,katalizatory. Przecież jak naprawi się problem to wszystko działa i niczym nie trzeba się martwić. A przynajmniej nasze płuca odetchną a i tak powietrze w miastach to syf. Ja na twoim miejscu wyczyścił bym lub podmienił czujnik w listwie wtryskowej. Potrafi płatać podobne figle.
|
15-12-2021, 18:55 | #102 |
ford::expert
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Fiesta mk4 i pół/Fusion FL/ Focus mk3.0/ Fiesta mk7
Silnik: 1.3/1.4 Duratec/ 1.6 TDCI/ 1,25
Rocznik: 2000/2006/2011/2010
Postów: 2,550
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej już wymieniłem. EGR założyłem nowy za niemałe pieniądze, do tego teraz ten zawór na pompie i kwota robi się już niemała:/ Ten element chyba ktoś stworzył przede wszystkim po to, żeby samochód miał "kulę u nogi". Nie wiem czy na 100% zastosuję blaszkę, muszę pomyśleć, co zrobić:/ Ale szczerze mam dość szarpania się z tym silnikiem i wymieniania co chwilę części przy przebiegu rocznym tego samochodu rzędu 4 tysięcy km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
S P R Z E D A M : Wyprzedaż garażowa, posiadam trochę części do różnych modeli Forda: https://forum.fordclubpolska.org/sho...38#post3446638 |
15-12-2021, 20:08 | #103 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Cytat:
|
|
15-12-2021, 20:19 | #104 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-07-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 161
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Ja proponuje porzucić ambicję żeby bylo wszystko jak z fabryki. Trzeba poprawić producenta jak coś spierniczył i cieszyć się jazdą.
Do rzeczy. W trzech autach zaślepiłem EGR pełną blaszką i nie było nigdzie problemu z błędem Check ani z DPFem. Zamontuj pełną blaszkę a dziurke fi 6 zawsze możesz sobie wywiercić potem jakby wywalał błąd. Dodatkowo można podjechać do speca od chiptuningu lub elektronika i wyłączy Ci EGR całkowicie i po problemie wyskakujących błędów. Blaszke wtedy też dobrze dać dla świętego spokoju gdyby jednak była tam jakaś nieszczelność po wyłączeniu. Na Youtube znajdziesz filmiki o zaślepianiu EGR w 1.6 Tdci. Pokazują gdzie dać blaszke i co zrobić żeby błędu nie pokazywał. Co do metalicznego dźwieku to mozliwe że 8 zaworowe głowice tak mają. U mnie jest 8V i zwłaszcza na niedogrzanym silniku po mocniejszym wciśnięciu gazu słychać jak zawory grają i dźwięk silnika jest inny. Twoj silnik też jest 8 zaworowy. Kurde tyle kasy poszło a chiptuning by zrobił za to spokojnie i wiecej frajdy z jazdy. Jak to sie stało, że odpiołeś wtyczke EGR i dalej szarpał na początku. Czyżbyś przejechał za krótki odcinek i nie zdążył się adaptować do nowych warunków pracy? Chyba jeden z wielu tematów o szarpaniu zakończony sukcesem. |
16-12-2021, 05:55 | #105 |
ford::expert
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Fiesta mk4 i pół/Fusion FL/ Focus mk3.0/ Fiesta mk7
Silnik: 1.3/1.4 Duratec/ 1.6 TDCI/ 1,25
Rocznik: 2000/2006/2011/2010
Postów: 2,550
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Dzisiaj 2 dzień testowania i przez całą drogę do pracy (ponad 20km) wszystko w jak najlepszym porządku. Silnik jakby lepiej ciągnie od samego dołu i pracuje bardziej miękko. Spalanie nie uległo zmianie, temperatury chyba nawet nabiera szybciej niż zwykle.
Zastanawiałem się co z tym zrobić i resztkami "dobrej woli" zamówiłem egr z przebiegiem 12 tysięcy km z w miarę świeżego samochodu (żona jak zobaczy, że znowu coś kupiłem do auta to mnie chyba rozszarpie). Jeśli on będzie sprawny to wstawiać blaszkę i mieć z tym spokój czy nie? Co zrobić? Poprzednim razem po odpięciu wtyczki nie było różnicy, nie wiem, może był "zawieszony" w jakimś stopniu otwarcia?
__________________
S P R Z E D A M : Wyprzedaż garażowa, posiadam trochę części do różnych modeli Forda: https://forum.fordclubpolska.org/sho...38#post3446638 |
16-12-2021, 06:13 | #106 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-07-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 161
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Oddaj te czesci co możesz i zrob miesiąc testów z zaślepionym EGR. Polubisz to i zostawisz zapewne. Nic sie od tego nie popsuje.
Szkoda ze tego zaworka za 500 nie mozesz juz oddac. |
16-12-2021, 07:00 | #107 |
ford::expert
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Fiesta mk4 i pół/Fusion FL/ Focus mk3.0/ Fiesta mk7
Silnik: 1.3/1.4 Duratec/ 1.6 TDCI/ 1,25
Rocznik: 2000/2006/2011/2010
Postów: 2,550
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
No teraz już trudno, muszę żyć z tym zaworem, mój też w takim razie był dobry, będzie na zapas w razie czegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. EGR jak przyjdzie od razu wyczyszczę, blaszkę zamówiłem litą bez otworów. Pojeżdżę tak, zobaczę jak będzie. Jeśli EGR będzie się przycinał to i tak po zaślepieniu i podłączeniu wtyczki będzie szarpał?
__________________
S P R Z E D A M : Wyprzedaż garażowa, posiadam trochę części do różnych modeli Forda: https://forum.fordclubpolska.org/sho...38#post3446638 |
16-12-2021, 08:08 | #108 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-07-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 161
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Nie bedzie szarpał. U mnie szarpało to nie czyścilem EGR mimo ze komputer pokazywał zakres otwarcia od 0 do 95% . wsadzilem blaszke , wtyczka podpięta do EGR. Komputet mysli że ma go podlaczony i jest szczęśliwy a jezdzisz sobie z blaszką i też jesteś szczęśliwy.
Ale Ty zampntowaleś już nowy EGR i on musi działać dobrze. Rzecz w tym że to nie sam zawór EGR jest problemem. Jednak jego odlaczenie lub blaszka blokuje przepływ powrotny spalin a to wpływa pośrednio na inne parametry powodując że silnik pracuje wtedy dobrze. To moga być zbyt idealne lub wąskie przedziały w algorytmie działania komputera i zaczyna szarpać. Auta z przebiegiem 30 tyś. 60 tys też miały ten problem bo naczytałem się o tym sporo. Ostatnio edytowane przez Meniumeh ; 16-12-2021 o 08:21 |
16-12-2021, 08:13 | #109 |
ford::expert
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Fiesta mk4 i pół/Fusion FL/ Focus mk3.0/ Fiesta mk7
Silnik: 1.3/1.4 Duratec/ 1.6 TDCI/ 1,25
Rocznik: 2000/2006/2011/2010
Postów: 2,550
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Kurcze, zamówiłem blaszkę litą, ale do tego egr'a gość na allegro mi doradza tą z otworem i co teraz?
__________________
S P R Z E D A M : Wyprzedaż garażowa, posiadam trochę części do różnych modeli Forda: https://forum.fordclubpolska.org/sho...38#post3446638 |
16-12-2021, 08:30 | #110 | |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...
Cytat:
|
|
|
|
|