|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-02-2022, 07:36 | #61 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 98
|
Odp: filtr DPF
DPF i zawór par w takim razie jest OK.
Niestety przyczyną u Ciebie będzie klasyk: 1. EGR 2. Wtryskiwacze 3. Turbina 4. Szczelność dolotu. Jak się uda zrobić podgląd parametrów przy następnym wypalaniu to ustaw następujące PIDy w Forscanie: DPF_LOAD - przy 80% powinien zainicjować się proces wypalania DPF_SOOT - przy 80% powinien zainicjować się proces wypalania EGT11 - przy wypalaniu temp spalin oscyluje ok 400-500 stC EGT12 - przy wypalaniu temp spalin ok. 550 - 630 stC EGT13 - przy wypalaniu temp spalin ok 580 - 680 stC Jeżeli powyższe parametry będą jw to z procesem oczyszczania filtra jest dobrze. Jeżeli warunki drogowe pozwolą ( idealnie na 3 biegu ) staraj się utrzymywać obroty silnika ok 3000-3300 obr/min, nawet gdy zgaśnie kontrolka jedź z takimi obrotami przez ok. 5-10km, DPF oczyszcza się nadal parametr DPF_SOOT potrafi obniżyć się nadal nawet o 20% ( w moim przypadku ). Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 17-02-2022 o 08:51 |
17-02-2022, 16:25 | #62 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: WAWA
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 tdci 200hp
Rocznik: 2011
Postów: 108
|
Odp: filtr DPF
dziś wracając z pracy wymusiłem wypalanie ,faktycznie wygląda że wypalanie chyba działa ,co mnie cieszy .
Niestety sposób w jaki do tego doprowadziłem sugeruje niestety najprawdopodobniej wtryski co mnie już nie cieszy. Zrobiłem to na 3-4 kilometrowym odcinku wciskając wielokrotnie: gaz do dechy odpuszczenie gaz do dechy jakieś 20-25 razy. Jak widać na załączonych screenach przy takim traktowaniu filtr zapełnił się błyskawicznie po czym doszło do wypalania. Nie mam jak sprawdzić czy taka metoda w innym samochodzie który nie ma żadnych problemów też doprowadzi do tak szybkiego zatkania filtra. Przypuszczam że nie ale mogę się mylić Mariusz bądź ktoś inny zerknijcie na te wykresy egr i temperatury ,czy wygląda to prawidłowo? Wygląda że egr działa tak jak trzeba ale słucham opinii Wszystkie screeny wykonane w trakcie jazdy ,odcinek jakieś 15 km z wypalaniem W kolejności widać jak dpf się zapycha potem wypala i ostatnie foty po calej operacji Ostatnio edytowane przez piterek45 ; 17-02-2022 o 16:31 |
20-02-2022, 12:48 | #63 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 98
|
Odp: filtr DPF
Dużo śmieciowych PID-ów zapodałeś, ale:
EGR był zamknięty na czas wypalania, tak powinno być. Temperatura EGT12 w normie podczas wypalania. Proces wypalanie rozpoczął się przy zadanych wartościach. Także musisz znaleźć przyczynę co produkuje nadmiernie sądzę. Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 20-02-2022 o 13:43 |
21-02-2022, 21:09 | #64 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: WAWA
Model: S-MAX
Silnik: 2.2 tdci 200hp
Rocznik: 2011
Postów: 108
|
Odp: filtr DPF
No w zasadzie juz mam przyczynę zrobilem wczoraj testy przelewowe i wtryskiwacze 2 i 3 leją jak z cebra.
Aż dziw że idealnie pali Jutro będę mial 4 używane wtryski , ponoć dobre ,jak lekko pójdzie wyjęcie i wsadzenie to wszystko chyba się wyjaśni Ostatnio edytowane przez piterek45 ; 21-02-2022 o 21:13 |
|
|
|