Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-03-2022, 19:31   #31
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

to kup coś innego jak opla czy vaga skoro inżynierowie nie mogą sobie poradzić ze stukowym

otóż ten millers jest bardzo dobry ale nie zwalczy ograniczonej inteligencji inżynierów owej marki.

uwielbiam to, poprostu uwielbiam. spierdo....ny silnik, ale VAG czy opel ma to samo.

to ku....a kup to, co nie jest spie...ne

Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 19:45   #32
sylwesterz
ford::specialist
 
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

Jasne, teraz wymyślisz nową fizykę, która przeskoczy problem LSPI. Chłopie, czy ty się czytasz przed wysłaniem?

Może napiszę prościej, skoro nie rozumiesz, pod kątem LSPI ów Millers (EE) jest g... i tyle.
Zresztą, najlepsze i najnowsze oleje Millersa są daleko za konkurencją pod tym kątem, czyli wsparciem norm API SP chociażby.
sylwesterz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 19:55   #33
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: 1.5 ecoboost pojawiły się błędy p0301 i p0304.

Lspi występuje według literatury w granicach 1.5-2.5 tys obr,na możliwie najwyższym biegu i praktycznie pełnym gazie w podłogę. Kolega jak jechał okolice 180,to miał pewnie z 4-4.5tys. Jedynie co się nasuwa ,to albo wcześniejsze już lekkie uszkodzenie tłoka ,a potem dopiero przy większych obrotach nastąpiło większe,odczuwalne . Druga wersja ,te silniki lubią stukać,gość z firmy co robią tuningu mechaniczne silników forda,powiedział mi ,że tłoki są strasznie słabe,seria to max 180-190KM i poniżej 300Nm ,a i to też nie ma reguły ,bo nie wiadomo ,bo lubią na seryjnej mocy lecieć. Dużo większe przyrosty mocy to tylko przyspieszenie tego,co w seri może się odwlec w czasie. Jak ktoś widział taki tłok na żywo ,to wie że wykonanie jest podobne jak w kosiarce . Niestety mięsa nad sworzniem tłoka jest strasznie mało i tam przeważnie obrywa półkę pierścienia . Niestety ,taki urok teraźniejszych czasów.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 20:38   #34
mati3995
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2018
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 132
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

Czyli jednym słowem takie czasy nastały.. Ostatnio z ciekawości czytałem jak z silnikami TSI 1.4 ale tymi poprawionymi i tam znów ludzie narzekają że są przypadki ogromnego apetytu na olej. Masakra tak naprawdę teraz chyba żadna marka nie ma naprawdę dobrych nowych silników po 2010 roku :/ Ogólnie Focusem jeździ mi się bardzo dobrze dbam jak mogę nie cisnę go jeżdżę spokojnie chyba że czasem najdzie ochota to trochę szybciej bo jednak kuszą osiągi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dobry olej maks. co 10 tys. Silniczek ma bardzo fajną kulturę pracy, ciuchutko pracuje. Mam nadzieję że jednak jeszcze trochę posłuży bo nie widzę alternatywy no chyba że nowy ST z 2.3 280 KM ale one trochę nie na nasze zarobki :/
mati3995 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 20:55   #35
firlej
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

Kolega Fulara ma rację. 1.5 EB i 1.6 EB to konstrukcyjnie/użyte materiały fatalne silniki. Sam jeżdżę 1.6 EB ale ze świadomością możliwej awarii bez względu jak dbam o silnik. Olej wymieniam co 7-8 kkm (Ravenol FDS 5W30).
Poniżej kilka zbiorczych informacji o wadliwości projektu:
1. Ogólna słabość projektu: Opendeck, aluminium, downsizig.
2. Aluminiowy blok cylindrów Opendeck.
3. Żeliwna tuleja nie sięga górnej krawędzi cylindra, na górze cylindra znajduje się aluminiowy pierścień.
4. Rowki między cylindrami co skutkuje eliptycznym lub stożkowym pęcznieniem cylindrów, zwłaszcza aluminiowego blatu.
5. Pęknięcia w cylindrach.
6. Nadmierna ruchliwość bloku.
7. Cienkie łożyska główne w słabym bloku.
Wynik: wycieranie/obracanie panewek. Co więcej, panewki są poocierane mocniej niż korbowody, co jest zupełnie nietypowe dla normalnych silników.
8 Tłoki + pierścienie. Miniaturowe lekkie tłoki, osłona w kształcie litery T, najcieńsze pierścienie (kompresja 1,17 ... 1,19 mm, smok oleju 2,0). Pierścienie szybko tracą mobilność i/lub leżą w tonach polimeryzacji i koksu z oryginalnego oleju.
9. Układ chłodzenia z 1 termostatem zwykłym i 2 elektrozaworami plus nieszczęsna żaluzja Kysor. Tu mowa o o 1.6 EcoBoost. Jeżeli to połączysz w całośc temperatura powietrza dolotowego jest bardzo wysoka (50-60C) i jeszcze jest Start-Stop. Tak więc temperatura w komorze spalania jest również bardzo wysoka. Po odpięciu żaluzji temperatura silnika obniża w okolice 90C.
10. Lokalizacja turbiny.
Turbina jest umieszczona blisko głowicy cylindrów, aby zmniejszyć opóźnienie turbodoładowania. Turbina wisi bezpośrednio przy bloku cylindrów i po zatrzymaniu oddaje jej całe swoje ciepło, nie pozwala na wychłodzenie tłoków.
Rezultat: rozszerzalność cieplna i wykruszanie się tłoka.
Istnieje ugruntowana opinia , że ​​jest to jedna z przyczyn problemów z drugim tłokiem silnika Ecoboost 1.5, który nie posiada kolektora wydechowego, jest zintegrowany z głowicą cylindrów, więc turbina wisi trochę wyżej niż 1,6t i jeszcze mocniej nagrzewa blok/tłoki.
11. Olej 5W20. Temperatura oleju.
Latem, w mieście, przy +30 stopniach olej łatwo osiąga 100-110 stopni . 110 to górna granica normy. Można sobie wyobrazić co dzieje się z tym olejem wtedy na turbinie.
Gdybym użytkował 1.5 EB w pierwszej kolejności odpiąłbym wtyczkę od żaluzji Kysor aby obniżyć temperaturę silnika i powietrza dolotowego. W swoim 1.6 to zrobiłem. Następnie trzeba owinąć tłumik i kolektor wełną (watą) termiczną aby zwiększyć temperaturę spalin w układzie wydechowym przez co zwiększa się ich prędkość, łatwiej opuszczają układ i tym samym obniża się temperatura na turbinie.

Ostatnio edytowane przez firlej ; 30-03-2022 o 21:11
firlej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 20:59   #36
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: 1.5 ecoboost pojawiły się błędy p0301 i p0304.

Ogólnie ,skopane konstrukcyjnie silniki.


Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 21:19   #37
mati3995
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2018
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 132
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

To jakie inne silniki polecacie o mocy przynajmniej 120 koni?
mati3995 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 21:21   #38
firlej
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

Też ostatnio zastanawiałem się co można obecnie kupić pewnego w benzynie. I nic nie przyszło mi do głowy z aut 4-6 letnich. Problemem jest to że nawet samochód 5 letni z przebiegiem 80 tys km serwis olejowy miał tylko 2 razy wg interwału 2lata/30 kkm.

Ostatnio edytowane przez firlej ; 30-03-2022 o 21:24
firlej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 21:34   #39
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

Miałem dokładnie ten sam ból głowy rok temu...i wziąłem diesla
kln1920 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-03-2022, 21:37   #40
mati3995
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2018
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 132
Domyślnie Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300

A Opel Astra K z turbo?? Ogólnie ładne samochody a jak te ich silniki??
mati3995 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.