|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-03-2022, 19:31 | #31 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
to kup coś innego jak opla czy vaga skoro inżynierowie nie mogą sobie poradzić ze stukowym
otóż ten millers jest bardzo dobry ale nie zwalczy ograniczonej inteligencji inżynierów owej marki. uwielbiam to, poprostu uwielbiam. spierdo....ny silnik, ale VAG czy opel ma to samo. to ku....a kup to, co nie jest spie...ne |
30-03-2022, 19:45 | #32 |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
Jasne, teraz wymyślisz nową fizykę, która przeskoczy problem LSPI. Chłopie, czy ty się czytasz przed wysłaniem?
Może napiszę prościej, skoro nie rozumiesz, pod kątem LSPI ów Millers (EE) jest g... i tyle. Zresztą, najlepsze i najnowsze oleje Millersa są daleko za konkurencją pod tym kątem, czyli wsparciem norm API SP chociażby. |
30-03-2022, 19:55 | #33 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
Odp: 1.5 ecoboost pojawiły się błędy p0301 i p0304.
Lspi występuje według literatury w granicach 1.5-2.5 tys obr,na możliwie najwyższym biegu i praktycznie pełnym gazie w podłogę. Kolega jak jechał okolice 180,to miał pewnie z 4-4.5tys. Jedynie co się nasuwa ,to albo wcześniejsze już lekkie uszkodzenie tłoka ,a potem dopiero przy większych obrotach nastąpiło większe,odczuwalne . Druga wersja ,te silniki lubią stukać,gość z firmy co robią tuningu mechaniczne silników forda,powiedział mi ,że tłoki są strasznie słabe,seria to max 180-190KM i poniżej 300Nm ,a i to też nie ma reguły ,bo nie wiadomo ,bo lubią na seryjnej mocy lecieć. Dużo większe przyrosty mocy to tylko przyspieszenie tego,co w seri może się odwlec w czasie. Jak ktoś widział taki tłok na żywo ,to wie że wykonanie jest podobne jak w kosiarce . Niestety mięsa nad sworzniem tłoka jest strasznie mało i tam przeważnie obrywa półkę pierścienia . Niestety ,taki urok teraźniejszych czasów.
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka |
30-03-2022, 20:38 | #34 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2018
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 132
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
Czyli jednym słowem takie czasy nastały.. Ostatnio z ciekawości czytałem jak z silnikami TSI 1.4 ale tymi poprawionymi i tam znów ludzie narzekają że są przypadki ogromnego apetytu na olej. Masakra tak naprawdę teraz chyba żadna marka nie ma naprawdę dobrych nowych silników po 2010 roku :/ Ogólnie Focusem jeździ mi się bardzo dobrze dbam jak mogę nie cisnę go jeżdżę spokojnie chyba że czasem najdzie ochota to trochę szybciej bo jednak kuszą osiągi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dobry olej maks. co 10 tys. Silniczek ma bardzo fajną kulturę pracy, ciuchutko pracuje. Mam nadzieję że jednak jeszcze trochę posłuży bo nie widzę alternatywy no chyba że nowy ST z 2.3 280 KM ale one trochę nie na nasze zarobki :/ |
30-03-2022, 20:55 | #35 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
Kolega Fulara ma rację. 1.5 EB i 1.6 EB to konstrukcyjnie/użyte materiały fatalne silniki. Sam jeżdżę 1.6 EB ale ze świadomością możliwej awarii bez względu jak dbam o silnik. Olej wymieniam co 7-8 kkm (Ravenol FDS 5W30).
Poniżej kilka zbiorczych informacji o wadliwości projektu: 1. Ogólna słabość projektu: Opendeck, aluminium, downsizig. 2. Aluminiowy blok cylindrów Opendeck. 3. Żeliwna tuleja nie sięga górnej krawędzi cylindra, na górze cylindra znajduje się aluminiowy pierścień. 4. Rowki między cylindrami co skutkuje eliptycznym lub stożkowym pęcznieniem cylindrów, zwłaszcza aluminiowego blatu. 5. Pęknięcia w cylindrach. 6. Nadmierna ruchliwość bloku. 7. Cienkie łożyska główne w słabym bloku. Wynik: wycieranie/obracanie panewek. Co więcej, panewki są poocierane mocniej niż korbowody, co jest zupełnie nietypowe dla normalnych silników. 8 Tłoki + pierścienie. Miniaturowe lekkie tłoki, osłona w kształcie litery T, najcieńsze pierścienie (kompresja 1,17 ... 1,19 mm, smok oleju 2,0). Pierścienie szybko tracą mobilność i/lub leżą w tonach polimeryzacji i koksu z oryginalnego oleju. 9. Układ chłodzenia z 1 termostatem zwykłym i 2 elektrozaworami plus nieszczęsna żaluzja Kysor. Tu mowa o o 1.6 EcoBoost. Jeżeli to połączysz w całośc temperatura powietrza dolotowego jest bardzo wysoka (50-60C) i jeszcze jest Start-Stop. Tak więc temperatura w komorze spalania jest również bardzo wysoka. Po odpięciu żaluzji temperatura silnika obniża w okolice 90C. 10. Lokalizacja turbiny. Turbina jest umieszczona blisko głowicy cylindrów, aby zmniejszyć opóźnienie turbodoładowania. Turbina wisi bezpośrednio przy bloku cylindrów i po zatrzymaniu oddaje jej całe swoje ciepło, nie pozwala na wychłodzenie tłoków. Rezultat: rozszerzalność cieplna i wykruszanie się tłoka. Istnieje ugruntowana opinia , że jest to jedna z przyczyn problemów z drugim tłokiem silnika Ecoboost 1.5, który nie posiada kolektora wydechowego, jest zintegrowany z głowicą cylindrów, więc turbina wisi trochę wyżej niż 1,6t i jeszcze mocniej nagrzewa blok/tłoki. 11. Olej 5W20. Temperatura oleju. Latem, w mieście, przy +30 stopniach olej łatwo osiąga 100-110 stopni . 110 to górna granica normy. Można sobie wyobrazić co dzieje się z tym olejem wtedy na turbinie. Gdybym użytkował 1.5 EB w pierwszej kolejności odpiąłbym wtyczkę od żaluzji Kysor aby obniżyć temperaturę silnika i powietrza dolotowego. W swoim 1.6 to zrobiłem. Następnie trzeba owinąć tłumik i kolektor wełną (watą) termiczną aby zwiększyć temperaturę spalin w układzie wydechowym przez co zwiększa się ich prędkość, łatwiej opuszczają układ i tym samym obniża się temperatura na turbinie. Ostatnio edytowane przez firlej ; 30-03-2022 o 21:11 |
30-03-2022, 20:59 | #36 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
Odp: 1.5 ecoboost pojawiły się błędy p0301 i p0304.
Ogólnie ,skopane konstrukcyjnie silniki.
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka |
30-03-2022, 21:19 | #37 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2018
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 132
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
To jakie inne silniki polecacie o mocy przynajmniej 120 koni?
|
30-03-2022, 21:21 | #38 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
Też ostatnio zastanawiałem się co można obecnie kupić pewnego w benzynie. I nic nie przyszło mi do głowy z aut 4-6 letnich. Problemem jest to że nawet samochód 5 letni z przebiegiem 80 tys km serwis olejowy miał tylko 2 razy wg interwału 2lata/30 kkm.
Ostatnio edytowane przez firlej ; 30-03-2022 o 21:24 |
30-03-2022, 21:34 | #39 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
Miałem dokładnie ten sam ból głowy rok temu...i wziąłem diesla
|
30-03-2022, 21:37 | #40 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 03-11-2018
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 132
|
Odp: 1.5 EB bledy p0301,p0304,p0300
A Opel Astra K z turbo?? Ogólnie ładne samochody a jak te ich silniki??
|
|
|
|