|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-02-2023, 20:41 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-06-2016
Model: MK5 Hybrid
Silnik: hybryda
Rocznik: 2015
Postów: 76
|
" przerwa" w przełączaniu z silnika elektrycznego na benzynowy
Czasem zdarza się, że auto zamyśli się za długo w momencie przełączania z silnika elektrycznego na benzynowy. Zdarza się to tylko przy przyśpieszaniu i bardzo sporadycznie. Normalnie powinno to wyglądać tak, że po dodaniu gazu uruchamiany jest silnik benzynowy, a samo przejście z elektryka jest płynne ( spadają obroty silnika elektrycznego a rosną silnika spalinowego ) Nie czujemy tego wcale. Czasem jednak następuje u mnie dziwna przerwa. Wygląda to tak ,że po dodaniu gazu jadąc na napędzie elektrycznym auto zapomina uruchomić silnik benzynowy.( Spadają obroty elektryka, a benzyna jest nieaktywna ) Dopiero po jakiś 2 sekundach zaczai, że coś tu jest nie tak i go uruchamia. Następuje lekkie szarpnięcie jakby auto się zadławiło i dalej jedzie już normalnie. Czyżby zbliżał się koniec mojej hybrydy ? Forscan nie daje żadnych błędów.
|
15-02-2023, 22:54 | #2 |
ford::advanced
Imię: Karol
Zarejestrowany: 15-01-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 283
|
Odp: " przerwa" w przełączaniu z silnika elektrycznego na benzynowy
Cześć,
jak jeszcze miałem MK5 hybrydowe, to miałem identyczną przypadłość. Również w takim codziennym użytkowaniu w forscanie brak było błędów. Po wizycie w ASO, wymianie świec, kabli, problem wrócił praktycznie tego samego dnia. Zostawiłem auto w ASO na tydzień, bo akurat wyjechałem z kraju, udało im się w końcu odtworzyć błąd i przy wpiętym UCDS wyskoczył błąd z lewym czujnikiem ABS, wymienili go, koszt nowego wtedy to 100 kilka zł. Niestety swoje skasowali za podpięcie kompa, a to jakieś 350 zł z 2 lata temu. Jeżeli nie wiesz który, to możesz wymienić oba z przodu, widziałem teraz na fordoriginalparts oryginał lewy za 150 zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po wymianie czujnika problem zniknął jak ręką odjął. Więc Twoja hybryda ma się całkiem dobrze, tylko ma malutki mankament. Oczywiście istnieje małe prawdopodobieństwo, że u Ciebie to coś innego, ale z opisu wygląda mi identycznie. U Mnie zwłaszcza się nasilało przy dynamicznym wciśnięciu pedału gazu. Po naprawie przejechałem jeszcze z 25 tyś km i auto sprzedałem. Generalnie hybrydowe mondeo, mimo tego że sam układ hybrydowy jest już dość starym rozwiązaniem i część ludzi narzekała na wycie eCVT, to udane auto. Przez 130 tyś km, najpoważniejsza naprawa to ten czujnik i tarcze + klocki z tyłu. Obecne moje mondo 2.0 EB już wciągnęło prawe łożysko i poduszke przy silniku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przy niższym przebiegu o nawet znalazłem stary wątek -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez karoolpl ; 15-02-2023 o 22:57 |
16-02-2023, 08:48 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-06-2016
Model: MK5 Hybrid
Silnik: hybryda
Rocznik: 2015
Postów: 76
|
Odp: " przerwa" w przełączaniu z silnika elektrycznego na benzynowy
Dzięki, sprawdzę ten czujnik.
Auto tak jak piszesz jest generalnie bardzo udane. Mój ma już 248 000 nalatane i poza problemem opisanym wyżej jedyna usterka jaką miałem do tej pory to śmierć jednego z silniczków odpowiedzialnych za sterowanie nawiewem. |