|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-04-2023, 19:52 | #21 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-03-2021
Model: S-Max
Silnik: 1997
Rocznik: 2010
Postów: 21
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Cytat:
Zamieść go później na forum a ja zrobię z tego wykresy i prześlę tobie plik xlsx taki jak mój (popatrz sobie -zdecydowanie lepiej się ogląda i analizuje niż obrazy które zamieściłeś w linku) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
15-04-2023, 19:54 | #22 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Nie ma sensu wszystkich bo im więcej pidow spada rozdzielczość każdego parametru.
|
15-04-2023, 20:01 | #23 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-03-2021
Model: S-Max
Silnik: 1997
Rocznik: 2010
Postów: 21
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Ja robię wszystkie PID-y i nie zauważyłem różnicy. Oczywiście wszystkie w danym module. Jak mieszam z różnych modułów to wówczas zauważyłem opóźnienia i czasami błędy ale to chyba raczej wynika z wolnej komunikacji na złączy ODB a przede wszystkim z różnych linii komunikacji (tak to sobie tłumaczę :-) )
|
16-04-2023, 21:35 | #24 |
ford::beginner
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 17-08-2007
Skąd: Lubin
Model: Galaxy
Silnik: 110 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 16
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
A więc rano odpalił jak zawsze , za którymś tam razem, rozgrzałem go delikatnie kopcił grożącymi spalinami. Rozpocząłem procedurę wypalania, nagle po około minuty wypalania przestał przestał dymić i zaczął równo pracować. Wszedł na wyższe obroty i ku mojemu zdziwieniu zero dławienia no i spodziewałem się kłębów dymu i nadal nic. Po około 30 minutach wyskoczył komunikat "Regeneracja ukończona jednak nagromadzenie sadzy jest nadal powyżej górnej granicy. Auto mimo wszystko po procedurze pięknie chodziło i nie kopcił. Zrobiłem "reset wartości dpf" i zrobiłem "reset nauczonej pilotażowej dawki wtrysku" i go przegoniłem jakieś 50 km. Auto petarda, podczas jazdy kontrolowałem napełnienie DPF i dosyć szybko dpf load dobił do 35% a soot do 10%. Zatrzymałem się i znowu zrobiłem statyczne napełnienie, tym razem jakby nie miał idealnych obrotów i zauważyłem,że podczas wypalania nie miał chwilowego spalania około 2,0 do 3,5 tylko około 1,0 czyli trochę mało. Tym razem dłużej się wypalał lecz też ten sam komunikat " sądzą powyżej.......". Po procedurze znowu reset już tylko DPF i znowu zapełnienie dobiło do 35% jak po pierwszym razem. Auto normalnie jechało po procedurze, nie kopcił. Nie wiem co myśleć, program twierdzi że jest 35%, a na procedurze że nagromadzenie sadzy poza górna granicą. Nie rozumie tego. Rano go odpalę i zobaczę czy po tym resecie dawki już normalnie będzie odpalał i czy będzie kopcił.
Bump: Z tym zapisem teraz przeczytałem, kurcze dałem plamę |
16-04-2023, 21:40 | #25 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Z tym nagromadzeniem sadzy to chyba tak ma każdy w polifcie. U siebie i innych którzy to robili tez to było. U mnie po wypalaniu spada do 15%okoko.wez go na autostradę i Przegoń go konkretnie.
|
16-04-2023, 21:43 | #26 |
ford::beginner
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 17-08-2007
Skąd: Lubin
Model: Galaxy
Silnik: 110 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 16
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
No i dzięki za ten wykres, postaram się zapisać pidy
Bump: Czyli możliwe że te 35% jest mało wiarygodne? Nie mam błędów więc przegonię go i powinien się sam wypalić |
17-04-2023, 06:22 | #27 |
ford::beginner
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 17-08-2007
Skąd: Lubin
Model: Galaxy
Silnik: 110 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 16
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Rano prawie żadnej poprawy, znowu ciężko pali, udostępniam filmy.
Jedyna różnica po tej wczorajszej akcji, że jak rano odpalił to już po kilkunastu sekundach wyrównały się obroty [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A wczoraj wieczorem , czyli 8 godzin po wypaleniu odpalił od strzała i równo chodził bez kopcenia. Ktoś mi podpowiedział że może jest dpf zaklejony i gdy łapie wysoką temperaturę to jakoś działa, maź stygnie i znowu nie ma przepływu???? |
17-04-2023, 17:34 | #28 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: podbeskidzie
Model: mondeo mk3, mk4
Silnik: 2.0 TDCi 130KM, 2.0 TDCi 143KM
Rocznik: 2002, 2007
Postów: 101
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Skoro wiesz że wtryski sprawdzone to pozostaje albo dolot paliwa albo wylot spalin (zakładając że czujnik wału, wałka jest ok) - najprościej filtr paliwa, trudniej stopiony katalizator/ uszkodzony DPF - jak byś tak wydech rozczepił za turbiną...
|
17-04-2023, 19:55 | #29 |
ford::beginner
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 17-08-2007
Skąd: Lubin
Model: Galaxy
Silnik: 110 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 16
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Na samym początku problemu wymieniłem filtr paliwa, powroty paliwa(te małe gumki na zaworkach były już w średnim stanie). Rurka zasilania bez pęcherzyków powietrza. A teraz najlepsze, dzisiaj po pracy popołudniu znowu go odpaliłem, zapalił co prawda za drugim razem bez piłowania rozrusznikiem i po kilku sekundach zaczął super chodzić i nie puścił nawet dymka. Runda kilkanaście kilometrów bez żadnego problemu. Ręce opadają. Nie mam chwilowo kabla więc nie robiłem pidów.
|
17-04-2023, 19:59 | #30 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-03-2021
Model: S-Max
Silnik: 1997
Rocznik: 2010
Postów: 21
|
Odp: prawidłowe parametry 2.0 TDCi 2012r Forscan
Cytat:
|
|