Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-03-2021, 20:45   #11
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

A możesz podać kodowanie kolorami z oryginalnych sprężyn? Do wersji że zmodyfikowanym zawieszeniem było ich ze 4 rodzaje. Jak miałem Focusa mk2 z obniżonym fabrycznie zawieszeniem to właśnie takie kody można było odczytać i sprawdzić z nr fabrycznym. Pamiętać trzeba że te sprężyny miały różna twardość.

__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2021, 08:18   #12
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,344
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Cytat:
Napisał karloss Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A możesz podać kodowanie kolorami z oryginalnych sprężyn? Do wersji że zmodyfikowanym zawieszeniem było ich ze 4 rodzaje. Jak miałem Focusa mk2 z obniżonym fabrycznie zawieszeniem to właśnie takie kody można było odczytać i sprawdzić z nr fabrycznym. Pamiętać trzeba że te sprężyny miały różna twardość.
nie ma już fabrycznych sprężyn bo pojechały na złom, co nie zmienia faktu że jeśli chodzi o sprężyny do zawieszenia obniżonego to na rynku aftermarket nie ma wielkiego wyboru - jest albo eibach albo lesjofors z czego te drugiego do fabrycznego obniżenia właśnie

Cytat:
Napisał tomkrawiec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
-faktycznie po 1k km powinno byc juz widac zmiany.... a problem jest tylko wizualny czy zauwazyliscie tez jakies zmiany w prowadzeniu auta czy np. bujaniu na nierownej drodze ? Ja po swojej przygodzie, ze sprezynami wymienilem sprezyny i amory z tylu i z przodu i przez dluzszy czas przeswity nad kolami byly 2-3 cm wyzsze niz przed wymiana.
problem jest tylko natury estetycznej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez rajman ; 18-03-2021 o 08:22
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2021, 08:28   #13
bartecki92
ford::specialist
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Możecie napisać, że to kosmos, ale taka sprężyna może osiadać do roku czasu. Przejechanie nawet 10k km w miesiąc tu nic nie zmieni. Środek ciężkości jest mocno przesunięty na przód i dużo bardziej taka sprężyna pracuje.

Dajcie na wstrzymanie, osiądzie, im cieplej tym szybciej.

Niech kolega pamięta, o obniżeniu świateł na ten czas.

Ostatnio edytowane przez bartecki92 ; 18-03-2021 o 08:34
bartecki92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2021, 09:45   #14
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Exclamation Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Cytat:
Napisał bartecki92 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Możecie napisać, że to kosmos, ale taka sprężyna może osiadać do roku czasu. Przejechanie nawet 10k km w miesiąc tu nic nie zmieni. Środek ciężkości jest mocno przesunięty na przód i dużo bardziej taka sprężyna pracuje.

Dajcie na wstrzymanie, osiądzie, im cieplej tym szybciej.

Niech kolega pamięta, o obniżeniu świateł na ten czas.
To co piszesz ma teoretyczny sens. Wyobraź sobie na jakich "szczudlach" wyjezdzalyby auta z fabryki jeżeli Twoja teoria jest prawdziwa. Co do tego ma też mieć temperatura? Przecież sprężyny nie są zrobione z plastiku.
Ja już raz napisałem: jest przynajmniej 4 rodzaje twardości tych sprężyn do obniżonej wersji Mondeo.
Odwrotnie ich się nie da założyć chyba że jakiś mechanik źle obsadzil je na kielichu amortyzatora co też się na tym forum zdarzalo!
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2021, 09:55   #15
koszka
ford::expert
 
Avatar koszka
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,764
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Na pewno są różne sprężyny do diesla i benzyny. Dotyczy to również wersji obniżonych. Być może tutaj coś nie zgrało.
koszka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2021, 10:25   #16
bartecki92
ford::specialist
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Panowie, pracuje w centrali jednego z większych dystrybutorów części zamiennych w Europie i na świecie. Według numerów sprężyny zostały dobrane odpowiednio. Ich długość powinna wynosić 353mm, grubość 13,75mm a średnica zewnętrzna 156mm. To samo pokrywa się w przypadku wszystkich producentów deklarujących, że są to sprężyny dla zawieszenia obniżonego. Dla zawieszenia standardowego w tym przypadku długość to 386mm. Obniżałem parę samochodów w swoim życiu i nawet przy użyciu Eibacha pomimo tego, że przód i tył powinny być -30mm to przód czasem stał wyżej niż przed wymianą.

OP zrobi z tą informacją co uważa za stosowne, ale jeśli nikt nie podmienił sprężyn w pudełku albo mechanik nie zamontował jakiegoś widzimisię to to się ułoży. Niech kolega mierzy odległości od koła do błotnika co jakiś czas i zauważy różnice.

Nie porównywałbym tutaj fabryki do towaru aftermarketowego i to w najniższej półce cenowej, gdzie oryginał niedługo po produkcji wjeżdża na samochód a Lesjofors sobie trochę na magazynie poleży.

Piszcie do producenta to dostaniecie podobną odpowiedź Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bartecki92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2021, 17:52   #17
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

amorki możesz sobie wymieniać parami, dla geometri auta to bez znaczenia.
ale jak masz nowe spręzyny z przodu, a swoje stare wygniecione z tyłu, to hot roda bym się nie spodziewał. ułoży sie, ale ja uważam że spręzyny powinno się wymieniać jednorazowo w całym aucie, przynajmniej nie wygląda wtedy głupio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2021, 14:44   #18
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,344
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Cytat:
Napisał koszka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na pewno są różne sprężyny do diesla i benzyny. Dotyczy to również wersji obniżonych. Być może tutaj coś nie zgrało.
jesli chodzi o mondeo mk4 to az takiego duzego wyboru nie ma, sprezyny byly dobrze dobrane wg paragonu i numeru na nim, jedyna szansa to ze ktos sie pomylil przy wydawaniu albo na pakowaniu w fabryce i wsadzil tam sprezyny od wersji normalnej

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Cytat:
Napisał bartecki92 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
OP zrobi z tą informacją co uważa za stosowne, ale jeśli nikt nie podmienił sprężyn w pudełku albo mechanik nie zamontował jakiegoś widzimisię to to się ułoży. Niech kolega mierzy odległości od koła do błotnika co jakiś czas i zauważy różnice.
no trzeba bedzie poczekac, bo jak pisalem wyzej, jedyny blad ktory popelnilismy to nikt nie zmierzyl dlugosci sprezyn, ani nie sprawdzil co bylo na pudelku z przednimi springami wybite

Cytat:
Napisał jaceks Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
amorki możesz sobie wymieniać parami, dla geometri auta to bez znaczenia.
ale jak masz nowe spręzyny z przodu, a swoje stare wygniecione z tyłu, to hot roda bym się nie spodziewał. ułoży sie, ale ja uważam że spręzyny powinno się wymieniać jednorazowo w całym aucie, przynajmniej nie wygląda wtedy głupio
dlatego wymienione byly wszystkie sprezyny, na teoretcznie kompatybilne. z czego tyl siadl od razu a przod stoi jak na zdjeciu, woz drabiniasty przodem i to wszystko

ze starych rzeczy zostaly tylko amorki z tylu, ktore maja rowno rok
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2023, 18:22   #19
kenczorf
ford::beginner
 
Avatar kenczorf
 
Zarejestrowany: 03-12-2017
Skąd: Tarnów
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 EB 267km, 411nm
Rocznik: 2012
Postów: 21
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Wiem, ze temat stary, alekolega kiedys kminil ten temat i sie np sachs ma dwa rodzaje amorkow. Na dlugosc sie nie roznia ale ten pod nizsze zawieszenie ma nizej przyspawany talerz pod sprezyne. Wiec prawdopodobnie masz zle amory
kenczorf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2023, 19:39   #20
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,344
Domyślnie Odp: nierówno ustawiony samochód po wymianie amortyzatorów i sprężyn

Jest to jakiś trop, amortyzatory były kayaby ale nie było wyboru wersji sportowej vs normalna, sachs faktycznie ma dwa rodzaje.z ciekawości jak będę kiedyś w intercarsie to sprawdzę czy to prawda.
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.