|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-09-2023, 14:56 | #11 |
FCP member
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
tak 831
zimowe mam r16 letnie r17 więc 833 jest takie wyśrodkowane co do przekłamań w prędkości to mam raptem 5km poza tym nie wiem na co może to jeszcze wpływać ?? więc co mam testować ? Bump: to to tak na marginesie tematem jest opcja Octane Adjust interesuje mnie jakiego użyć kabla, interfejsu czy czego tam aby to załączyć ? co przed tymi zmianami zgrać aby nie było problemu jak coś pójdzie nie tak z tego co zdążyłem przeczytać to aby to działało powinien być drugi czujnik spalania stukowego pewnie nawet wiązki nie mam więc z całej dyskusji nici tak jest w nowszych modelach u mnie może to jest inaczej rozwiązane ???
__________________
Ostatnio edytowane przez Jones_1 ; 06-09-2023 o 15:09 |
07-09-2023, 11:46 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,605
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
Miałem fabrycznie tire size 833, a jako, że jeżdżę tylko na 205/55/R16 więc wgrałem sobie 835. Przekłamanie (zawyżanie) licznika znacznie mniejsze. Zastanawiam się, czy nie wgrać sobie 836. IMO jak wgrasz na 835 to na letniej gumie będziesz miał taką samą prędkość na GPS jak na prędkościomierzu. Zimą będziesz miał przekłamanie takie jak u mnie.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
07-09-2023, 13:47 | #13 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,048
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
Cytat:
Różnica pomiędzy 833 obroty na milę a 835 obrotów na milę to dokładnie 0,2% NIE DO ZAUWAŻENIA NAWET "POD MIKROSKOPEM"! Różnica wskazań licznika w stosunku do prędkości realnej wynika (głównie!) Z PRZEPISÓW i wynosi nieco ponad 5%. I ta różnica "dodawana" jest przez licznik. Można sobie teraz porównać te 0,2% z 5% wynikającymi z "bias"... BTW - jakby co to "zagorzałych zwolenników zbawczego i wszechstronnego działania PLACEBO" nie mam zamiaru nawracać i nie będę z nimi podejmował dyskusji...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 07-09-2023 o 22:36 |
|
08-09-2023, 08:32 | #14 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,605
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
Tak Ci się wydaje. Flashowałem i wiem. Błąd wskazań prędkości zmniejszył się o 3-5 km/h (w zależności od prędkości).
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
08-09-2023, 14:20 | #15 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,048
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
Cytat:
A Koledze gratuluję spostrzegawczości - jako jedyny odkrył, że ten parametr w PCM to nie jest wcale "ilość obrotów koła na milę" (taki pomysł Forda "jak z większą dokładnością podać obwód toczenia koła"...) a "współczynnik Konieczko"... Czekamy z dużym zaciekawieniem na zwięzłą definicję jakie on może przyjmować wartości i co one oznaczają...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
08-09-2023, 18:44 | #16 |
FCP member
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
jeszcze dla jasności odnośnie Octane Adjust
jest to patent forda i fabrycznie jest załączona jej wartości są od -1,00 do 1,00(OCTADJ) nie wiem od którego roku ją wprowadzili ale w focusie to chyba dopiero od 2012 czyli MK3 aby ją realizować potrzebne są 2 czujniki spalania stukowego a u mnie jest jeden więc nie mam nawet możliwości realizowania funkcji i tyle wystarczy kurcze dlaczego tu nic nie można się dowiedzieć, ponad 10 lat temu autor wątku chciał rozkminić temat i miał racje że jak by to działało to po zalaniu lepszego paliwa zapłon sam by się przyspieszył, a tu nic bo to są tajemnice fachu P.S co do tire size to nie wiem czy nie lepiej założyć nowy temat ? generalnie postaram się to przetestować wyliczenie z programu ELMConfig 205x55x16=835 225x45x17=832 @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] czy kazdą zmianę w PCM powinienem wgrywać cały soft ? nawet przy "tire size" ?
__________________
Ostatnio edytowane przez Jones_1 ; 08-09-2023 o 19:25 |
08-09-2023, 19:46 | #17 | |||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,048
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
Cytat:
Po prostu Kolega wziął się za jakiś "od czapy" teamat. Na pierwszej stronie jest to podsumowane tak dobitnie, jak tylko to można podsumować... Cytat:
A co do powyższego info Kolegi o Focusie MK3 - nie wiem skąd takie dane... Nawet dla silnika 1,6 Ti-vct, gdzie potencjalnie to mogło by konfigurować pracę wariatorów - w konfiguracji auta jest jedynie rozróżnienie na 91 oktan (Rosję) i 95 oktan (resztę świata). Szczegóły na obrazku. Myślę, że na tm można spokojnie ten wątek zamknąć. Cytat:
W 1,6TDCi nie - tam VIDblock modyfikuje się osobno od FW.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-09-2023 o 19:56 |
|||
09-09-2023, 13:06 | #18 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,605
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
To jak wytłumaczysz, że wcześniej przy prędkości zegarowych 100 km/h, na GPS miałem 91-92 km/h, a teraz 94-95 km/h? To nie jest różnica 0,2%.
Octrane Adjust nawet jakby działał to mapa nie jest przystosowana do większej ilości oktanowej i nawet dla pb95 jest mocno opóźniona. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wgraj 835. Na 17 powinieneś mieć zbliżoną prędkość zegar-gps.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
09-09-2023, 16:23 | #19 |
FCP member
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 15-06-2021
Skąd: Rawa Maz.
Model: Fokus MK2
Silnik: 2,0 PB
Rocznik: 2008
Postów: 283
|
Odp: ELMConfig, moduł PCM - opcja Octane Adjust
spróbuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tyle że aktualnie mam 833 i przekłamanie na 17" jakieś 5% na pewno nie więcej
dziwne jak ten ELM liczy tak jak by dodawał 24, bo jak korzystam z innych kalkulatorów w sieci to wszędzie jest 205x55x16=811 225x45x17=808
__________________
Ostatnio edytowane przez Jones_1 ; 09-09-2023 o 16:26 |