|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-02-2024, 07:27 | #81 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
nie, to nie jest dziwne.
milion tematów na forum oraz w artykułach motoryzacyjnych w internecie. kupiłeś wadliwy fabrycznie silnik. |
25-02-2024, 13:08 | #82 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 191
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
Pewnie uszczelka pod głowicą przepuszcza (w optymistycznym wariancie). Ciecz chłodząca trafia do cylindrów, stąd ubytki płynu. Mogą też być przedmuchy między cylindrami, co by tłumaczyło dźwięki bulgoczącej butelki (spaliny zasilają układ chłodzenia, pod ciśnieniem). Szmery pewnie dochodzą z nagrzewnicy.
Nadciśnienie w zbiorniczku zawsze powinno być przy nominalnej pracy. Gdy niebezpiecznie wzrośnie, ulotni się zaworem. Może być też tak, że ciśnienie jest duże, ale nie jest spowodowane temperaturą płynu. W takim przypadku powinno syczeć przy korku wlewu/bezpieczeństwa zbiornika wyrównawczego.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. Ostatnio edytowane przez papkin44 ; 25-02-2024 o 15:34 |
25-02-2024, 15:43 | #83 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,637
|
Odp: ubywający płyn chłodniczy
A nie wpływają na to bulgotanie butelki fazy księżyca i ciśnienie atmosferyczne? A może wystarczy butelkę napełnić do pełna i nie będzie już bulgotała? Może warto by stworzyć kolejną „teorię Papkina, co rzeczywistość zagina”.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
25-02-2024, 17:43 | #84 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-02-2024
Skąd: Z- Góra
Model: Ford Fokus mk3
Silnik: 1.0 125km
Rocznik: 2013
Postów: 8
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
Błąd
Ostatnio edytowane przez Marcyś 1 ; 25-02-2024 o 20:03 |
25-02-2024, 18:19 | #85 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
No pewnie, można też odrobinę cementu wsypać.
|
25-02-2024, 18:41 | #86 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-02-2024
Skąd: Z- Góra
Model: Ford Fokus mk3
Silnik: 1.0 125km
Rocznik: 2013
Postów: 8
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
Błąd
Ostatnio edytowane przez Marcyś 1 ; 25-02-2024 o 20:03 |
25-02-2024, 19:46 | #87 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,637
|
Odp: ubywający płyn chłodniczy
Co testowałeś? Podaj proszę konkretne info.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
25-02-2024, 20:12 | #88 |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
Tak: ogólnie te silniki mają problemy z pękającym blokiem i stąd te problemy. Tylko, że wszystko zależy jak to się zrobi. UPG praktycznie nigdy nie jest przyczyną. Jednym będzie pobierał płyn dosyć szybko a innym pobierze pół litra od wymiany do wymiany oleju jak m.in mi od ponad 100kkm.
Więc nie panikowałbym i od razu nie remontował tylko jeśli nie można auta oddać lub jest to nieopłacalne to jeździł i obserwował. Można korek wymienić dla pewności ale to raczej nie on |
26-02-2024, 16:17 | #89 |
ford::amateur
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 22-05-2020
Skąd: Holandia
Model: S-max
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 2
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
Na chwile obecna wiem tyle ze pierwsze podloczenie pod komputer zero błędów i normalna praca silnika . Pozniej zostal zrobiony test ciśnienia na cylindrach i okazało się że w jednym jest mniejsze od pozostałych. Po wkręceniu swiec itd i uruchomieniu auta pojawiła się nie rowna praca silnika a komputer pokazuje wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze . Tak ze nie ciekawie to widzę mam teraz nadzieje ze to bedzie tylko uszczelka .
|
26-02-2024, 16:37 | #90 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost
Uszczelka raczej nie
|