Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-06-2006, 20:49   #21
Dziadek2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-10-2005
Skąd: Sląsk
Postów: 37
Domyślnie

Coś kiedyś słyszałem o różnicy w łożyskowaniu ? miedzy Boschem a Lukas-Delphi ze wskazaniem na Boscha. Miałem obie, w Lukasie więcej elektryki sterowanie procesorem :fcp9 :fcp4 Bosch to stara solidna konstrukcja mechaniczna teraz takich nie robią :fcp20 Co do biodiesla ,to jest to paliwo do nowych diesli z pompowtryskiwaczami- mała lub żadna ilosc uszczelnien gumowych-ze wzgledu na swą agresywność olej zżera uszczelnienia w pompie ,przewodach o długim przebiegu zapomnij :fcp5

Dziadek2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2006, 00:29   #22
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dziadek2
ze wzgledu na swą agresywność olej zżera uszczelnienia w pompie ,przewodach o długim przebiegu zapomnij
Już sobie przeliczyłem, że do jakiejś połowy września od dziś zaoszczędzę dzięki OR jakieś 1350zł, więc mam gdzieś jakieś tam uszczelnianie to pryszcz. Wszystko.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2006, 07:20   #23
Anubis
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Śląsk
Postów: 135
Domyślnie

Nie jestem pewien na 100%, ale gdzieś kiedyś czytałem, że różnica pomiędzy pompą Lucasa, a Boscha tkwi w samej konstrukcji. Chodzi mi o to, że tak jak np. pompa rotacyjna gdzie elementem roboczym jest wirnik i zależnie od jego budowy rozróżnia się: pompy łopatkowe, wałeczkowe, zębate, krzywkowe, śrubowe, pompy o wirujących cylindrach, pompy o wirujących tłokach, tak pompa Lucasa ma inną metodę podawania ciśnienia na wtryski niż pompa Boscha i dlatego tu może być wina w różnicy trwałości pompy, a co do użytych materiałów do produkcji pompy to już inna sprawa. Wiadomo, lepsze materiały i dokładniejsze wykonanie = dłuższa eksploatacja.
Anubis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2006, 19:21   #24
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

ale wlasnie elementy tloczace pompy maja utwardzona powloke na sobie ktora w przypadku
stosowania kiepskiego paliwa (a wiekszosc sprzedawanego w polsce paliwa mozna nazwac kiepskim) łuszczy sie. moim zdaniem pompa lukasa jest moze i troche lepsza (choc to moje osobiste zdanie) ale wymaga zwiekszonej dbalosci o nia.
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2006, 20:19   #25
Kajteknr1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
Domyślnie

a w jaki sposob można dbać o pompe po za kontrolowaniem jakości paliwa?
Kajteknr1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2006, 21:12   #26
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kajteknr1
a w jaki sposob można dbać o pompe po za kontrolowaniem jakości paliwa?
Kajteknr1 jaja sobie robisz :fcp2 jak możesz skontrolować jakość paliwa :fcp9 smakujesz czy co :fcp7 :509:
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2006, 08:22   #27
Kajteknr1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: Wrocław
Model: Laguna
Silnik: 2.2 dci
Rocznik: 2002
Postów: 245
Domyślnie

hehe dobre pytanie, powiedzmy ze tankujac na sprawdzonych stacjach a nie na podwórku u sąsiada mam większą pewność że to co naleje jest dobrej jakościGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no ale racja takiej 100% pewności to nigdy nie mam,

ale co z tym dbaniem o pompe bo ja pojęcia nie mam co moge dla niej zrobićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.??
Kajteknr1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2006, 18:05   #28
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kajteknr1
ale co z tym dbaniem o pompe bo ja pojęcia nie mam co moge dla niej zrobićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.??
Czekaj aż się rozpadnie. To najlepsze rozwiązanie. Mnie coś wyję z przodu po prawej stroni jakby łożysko w kole albo skrzynia. Ale niedawno widziałem te łożysko i było ok. a olej wczoraj sprawdzałem i też jest dobrze, więc czekam aż się coś stanie, bo to wychodzi najczęściej taniej niż jakieś tam gdybanie i kombinowanie.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 17:42   #29
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

pod pojeciem dbania o pompe mialem na mysli glownie stosowanie raczej dobrej jakosci paliwa, kontroli czy uklad sie nie zapowietrza (zapowietrzony w trakcie rozruchu pompa pracuje prawie na sucho a przynajmniej jakies jej czesci nie zanurzone w paliwie), regularna wymiana filtra paliwa (aby nie przedostawala sie woda wraz z paliwem do pompy- korozja elementow), z umiarem uzywac srodkow do czyszczenia ukladow oraz srodkow zapobiegajacych zamarzaniu paliwa w zimie (obydwa reaguja z parafina zawarta w paliwie ktora jest czynnikiem smarnym).
w zasadzie proste rzeczy ale czesc dieslowcow ich nie przestrzega- skutkiem czego jest placz i zgrzytanie zebow podczas pierwszych przymrozkow.
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2006, 18:35   #30
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin0906
mysli glownie stosowanie raczej dobrej jakosci paliwa
W Polsce niema dobrego paliwa. Gdzieś w necie jest strona ze wszystkimi wynikami kontroli przeprowadzonych w naszym kraju. W najlepszym przypadku mieszczą się w normie przy samej granicy jej przekroczenia. No i co najważniejsze na wszystkich stacjach np. statoil wyniki są różne, więc....

Cytat:
Napisał marcin0906
zapowietrzony w trakcie rozruchu pompa pracuje prawie na sucho a przynajmniej jakies jej czesci nie zanurzone w paliwie
W pompie przez cały czas jest paliwo. Jeśli go tam niema to pompa musi przeciekać, ale to raczej będzie widoczne. Można włożyć rękę pod pompę i tam jest taka plastikowa miseczka, jeśli jest tam sucho to ok.

Cytat:
Napisał marcin0906
regularna wymiana filtra paliwa (aby nie przedostawala sie woda wraz z paliwem do pompy- korozja elementow),
Niema czegoś takiego jak regularna wymiana filtra. Wymiana zależy od rodzaju paliwa czy jest mocno zanieczyszczone czy nie. Jak filtr jest nieźle zapchany to poczujesz różnicę w mocy Jeśli chodzi o wodę to filtr ma pod sobą takie plastikowy zaworek, który jak się odkręci to całe paliwo spłynie z filtra, woda również, bo jest cięższa od ON, więc się mieści na dnie filtra.

Cytat:
Napisał marcin0906
z umiarem uzywac srodkow do czyszczenia ukladow oraz srodkow zapobiegajacych zamarzaniu paliwa w zimie (obydwa reaguja z parafina zawarta w paliwie ktora jest czynnikiem smarnym).
w zasadzie proste rzeczy ale czesc dieslowcow ich nie przestrzega- skutkiem czego jest placz i zgrzytanie zebow podczas pierwszych przymrozkow.
Szczerze to bałbym się używać jakichkolwiek środków przeczyszczających. Autko ma swój przebieg i lata. Porównam to tak jakbyś jeździł na oleju 15W40 i przeszedł na 5W40 grozi to w jakichś 90% na wycieki, przecieki itp.

Jeśli chodzi o kłopoty zimowe to jest bardzo proste rozwiązanie. Mój tej zimy palił, przy –30 choć ON zamarzło już przy ok. –25. Palił, ale tylko na niskich obrotach i po około 5m gasł, bo filtr cały zalepił się parafiną. Recepta jest taka: kupujemy elektryczny podgrzewacz paliwa i jak zaskoczy nas ta parafina to (umieszczony przed filtrem podgrzewacz) włączamy i odpalamy auto podgrzewacz rozpuszcza nam parafinę przed filtrem i w filtrze. Jeśli nie możemy odpalić auta to wstawiamy wodę na gaz i biegniemy z czajnikiem do samochodu polewamy przewody pompę i auto musi zapalić.

Taka moja hipoteza, którą zamierzam w tym roku wypróbować.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.