|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-11-2006, 11:27 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-11-2006
Model: focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
uszczelka pod glowicą
witam
Pisze na tym forum bo juz nie wiem co robic w przeciągu przejechanych ostatnich 20000 moim fordem mkII 98 1.8TD poraz drugi wlasnie dzis wymieniam uszczelke pod glowica. Sprawa staje sie pomalu denerwujaca bo jak w kwietniu poszla uszczelka to myslalem ze po zrobienu zapominam o temacie na dlugo a tu jednak sie pomylilem. Auto jest fajne super sie prowadzi i nie chcial bym sie go pozbywac ale jak nie znajde przyczyny to bede chyba zmuszony co mnie smuci, wiec mam pytania do was: Moje pytanie brzmi co moze byc przyczyna takiej usterki? oraz czy moze komus rowniez zarzyl sie taki przypadek i jak go wyleczyl? Wybaczcie zapomnialem dodac ze poprzednio w trakcie wymiany uszczelki glowica zostala splanowana, szlifowane gniazda zaworow, wymieniny rozrzad, pompa wodna i moze cos jeszcze nie pamietam robil to facet ktory bawi sie w naprwianie samochodów odkad go znam czyli od 1980roku nawet zapytalem go czy przypadkiem nie dac mu ksiazki by dokręcil glowice zgodnie z zilami w niej zapisanymi, odpowiedzial ze ma taka i zrobi oczywiscie jak w niej napisane zostalo. Uważam wiec ze raczej nie byl to blad mechanika ale nikt sie nie myli jak nic nie robi. |
03-11-2006, 11:47 | #2 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 07-10-2006
Skąd: Podlasie
Model: Mondeo III kombi
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 1,256
|
Cytat:
|
|
03-11-2006, 11:49 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
uszczelka pod głowicą uszkadza sie w wyniku przegrzania silnika.
wg mnie moze do tego dochodzic z kilku powodów ale najbardziej pospolitym jest -przegrzanie silnika podczas np dlugiegi stania w korku i np uszkodzonego wentylatora chłodnicy,albo z powodu jazdy z duzym obciazeniem-predkosciami co powoduje rozrzanie materiałów w silniku,głowicy i samej uszczelki a tym samym utraty jej własciwosci i prowadiz do "wydmuchania"uszczelki pod głowica. mozliwa jets tez zła cyrkulacja wody/płynu w obiegu chłodzacym ja bym zaczał od sprawdzenia: wentylatora chłodnicy termostatu czujnika temperatury-na komputer i zegary pompy wodnej ale mechanikiem nie jestesm wiec mzoe koledzy bardziej zorientowani-lub "praktycy"cos dołoża od siebie wiecej,lub poprawia mnie jesli zle mysle i sugeruje?! pozdrowionka!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
03-11-2006, 11:52 | #4 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-11-2004
Skąd: Lubuskie
Model: Ford Fiesta MK3,MK4 Ford Mondeo MKI
Silnik: 1,3 1,6
Rocznik: 1992/1996/1996
Postów: 91
|
Witam
Ja również obstawiam planowanie głowicy i do tego dobrą uszczelkę "Erlinga" lub 'Getza" i oczywiście dokręcanie jej jak podaje instrukcja kluczem dynamometrycznym ( nie wiem jak jedst w Fordzie czy zaleca wymianę śrub głowicy przy każdej wymianie oszczelki ?) Pozdrawiam Edmund Dantes |
03-11-2006, 14:10 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
a jakiej firmy uszczelke wrzuciles motorcraft czy jakas podrubke ?? Bo oszczednosci zawsze wychodza drozej.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
03-11-2006, 14:54 | #6 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-11-2006
Model: focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Cytat:
w sumie to nie wiem jaka uszczelke wsadzil sam jej nie kupywalem |
|
03-11-2006, 17:04 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
paka102, to pewnie wsadzili cos najtanszego a moze nawet jakies uzywane dziadostwo skoro tak szybko poszla
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
04-11-2006, 17:09 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-11-2006
Model: focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
To juz wiem co bylo przyczyna uszkodzenia uszczelki tak jak koledzy pisali wczesniej bylo przegrzanie, a skolei przyczyna przegrzania byl zatkany katalizator. Teraz bedzie uszczeleczka ERNINGA wywalony katalizator wyregulowane wtryskiwacze, zmieniony termostat oraz paski klinowe czy zębate.
Po naprawie napisze jaki byl koszt takiej imprezy. |
04-11-2006, 17:18 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
|
A tak z ciekawości ile ok. kosztuje wymiana uszczelki (uszczelka motorcraft +robocizna) ?? bowogóle niewiem jak ito może być żad wielkości
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika" Jest: BMW E61 LCI 520D Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD były Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936 Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216 |
04-11-2006, 20:12 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 192
|
500pln wawa
|