|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-03-2007, 21:09 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-01-2004
Skąd: Małopolska
Model: Mondeo MKII
Silnik: 1.6 16V + LPG STAG300
Rocznik: 1997
Postów: 283
|
MKII : Drgania przy hamowaniu - moja koncepcja :)
Bylo juz na ten temat spooooro i jeszcze troche... a mi cos wpadlo ostatnio do glowy.
No ale od poczatku: (to co sie dzieje) : - silne drgania na kierownicy przy hamowaniu - po wymianie tarcz/przetoczeniu drgania ustaja, ale tylko na ok 3 tys km Ostatnio wymienialem wahacz tylni i chcac nie chcac ustawialem z tylu geometrie - czego dosyc czesto sie nie robi. Okazalo sie ze, wczesniej ta geometria nie byla tak calkiem prawidlowo ustawiona. Zastanowilo mnie czy moze to miec zwiazek z tymi drganiami. Gdyby powstal owal na bebnie hamulcowym, to przy hamowaniu, nastepowalaby cykliczna zmiana cisnienia w ukl. hamulcowym, co oddzialywaloby rowniez na przednie tarcze, nierownomiernie je scierajac (stad pojawienie sie drgan, po wymianie tarcz, dopiero po ok. 3 tys km), w rezultacie doprowadzajac do ich deformacji. Zdeformowane tarcze = drgania. No i wlasnie, jeden brakujacy element to to, czy zle ustawiona zbieznosc z tylu moze spowodowac wystapienie owalu bębna? No i to tyle moich przemyslen, moze nietrafionych ale jak sie juz nie wie co moze to powodowac to rozne rzeczy przychodza do glowy...
__________________
Pozdrawiam. Uwaga! Administratorzy forum nie udzielają porad technicznych przez PW! |
18-03-2007, 21:19 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-02-2007
Skąd: SZCZECIN
Postów: 23
|
Niezle kombinujesz ,temat do przemyśleń.Bo to przecież częsta bolączka fordów.
__________________
Pozdrawiam Kris |
18-03-2007, 21:24 | #3 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
goral, a na pewno czytałeś w tym temacie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] bo nawet się w nim udzielałeś. Właśnie go odgrzałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Pewnie dostałeś info.
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
|
18-03-2007, 21:55 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-01-2004
Skąd: Małopolska
Model: Mondeo MKII
Silnik: 1.6 16V + LPG STAG300
Rocznik: 1997
Postów: 283
|
karex, tamten temat przeczytałem od deski do deskiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak byly zmieniane nowe piasty z tarczami i klockami, to wszystko sila rzeczy bylo na lusterko...
Cytat:
__________________
Pozdrawiam. Uwaga! Administratorzy forum nie udzielają porad technicznych przez PW! |
|
18-03-2007, 22:11 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Jedź ze 40 - 50 km/h i zaciągnij ręczny, ale z wyczuciem. Jak kiedyś powiedziałem tak do jednego kolesia bo też chciałem zobaczyć czy nie ma bicia to ten zablokował koła. No i jedź tu z takim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Wiesz o co mi chodzi, jak będzie równo/płynnie hamował to jest lux. Jak będzie ściągał to nie bierze hamulec po drugiej stronie niż kierunek ściągania auta. Ale ta zasada tyczy się tylko tyłu. Z przodu mogą wystąpić dwa przypadki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Ale na ogół proste do rozróżnienia. To tak tylko na marginesie.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
19-03-2007, 10:07 | #6 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
goral, koncepcja ciekawa ale jak ktos ma tarcze z tylu a nie bebny ?? Ja u siebie mam wszedzie tarcze, jeszcze ich nie zmienialem tylko klocki z przodu i zadnego bicia nie mam a tarcze sa juz tez do wymiany.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
19-03-2007, 10:23 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-06-2005
Skąd: Lubin
Postów: 78
|
Miałem ten sam problem.
Zamontowałem nowe tarcze Brembo i po 3 miesiącach bicie. Okazuje się prawa przednia tarcza ma bicie ( lewa jest w ok). Zaczełem poszukiwać przyczyny trochę mi to zajeło czasu ,ale myślę że coś znalazłem bo do dziś mam spokuj a mineło już z pół roku. Zacznę od początku : może ktoś skożysta z mojego doświadczenia, oglądam lewą tarczę w ten sposób że kręce piastą i patrzę na styk klocka z tarczą --- i nic idealnie przylega, robię to na prawej i widzę małe bicie czyli to ,ale co jest przyczyną ? Łożysko SKF nowe pewnie dobre jest postanowiłem założyć dobrą tarczę na prawo i zobaczyć czy jest ok. Okazało się że jest w dalszym ciągu jest minimalne bicie, rozmontowałem piastę i wziełem ją na tokarkę w celu zmierzenia bicia bocznego , okazało się że piasta jest przekoszona i nie zaleca jej toczyć tokarz.No nic ide do sklepu i kupuję piastę za ok 80 zł + nowe łożysko SKF 120 zł ( bo tamto się rozsypało) Przymierzam piastę do półośki i okazuje się duży luz na frezach - tak nie może być bo się będzie półośka odkręcać. W innym sklepie przymierzam inną piaste za 180 zł i ma mniejszy luz ale orginał wchodzi na wcisk czyli dalej to nie to. W serwisie Forda nowa piasta to koszt ok. 550 zł to chyba za drogo. Postanowiłem wymienić na używane , kupiłem za 120 zł całą zwrotnicę zamontowałem i sprawdziłem żadnego bicia. Przetoczyłem tarcze zmontowałem i posprawdzałem na koniec żadnego bicia nie ma . Mam spokój do dziś . Panowie czy ktoś po zamontowaniu nowych tarcz zmierzył bicie boczne ? Bo nie doczytałem tego nigdzie. Widocznie u mnie było gdzieś uderzone mocno tym kołem a przy stanie naszych dróg ta usterka może być częstą przyczyną Po zamontowaniu nowych lub przetoczonych tarcz hamulcowych proponuję zmierzyć bicie boczne czy nie jest uszkodzona piasta tak jak było u mnie. Pozdrawiam |
19-03-2007, 13:29 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Co do piasty to też uwzględniałem tą opcję: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , ale na szczęście nie miałem potrzeby.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
12-07-2007, 14:05 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-01-2004
Skąd: Małopolska
Model: Mondeo MKII
Silnik: 1.6 16V + LPG STAG300
Rocznik: 1997
Postów: 283
|
Heh. W tym tygodniu zamowilem sobie kolpaki z allegro ... o takie :
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Zalozylem, pojechalem sobie na obwodnice ... i kurde gdzie te drgania?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jedno przychodzi mi do glowy ze poprzednie kolpaki musialy moze ograniczac przeplyw powietrza i tarcze byly za slabo chlodzone, wskutek czego sie przegrzewaly i deformowaly. No bo jaki inny wplyw by mialy. Te maja duzo wieksze wyciecia... i jak narazie (odpukac) drgan nie ma... co za banałGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam. Uwaga! Administratorzy forum nie udzielają porad technicznych przez PW! |