|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-07-2007, 07:42 | #21 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2007
Model: explorer
Silnik: 4,0
Rocznik: 1993
Postów: 146
|
a ja mam zwykłą instalację 2 BRC bez blosa i innych cudów... działa super, spalanie przy stałej jeździe na autostradzie ok.120km/h 12,5-13litrów / miasto 18/20 i nie chce być inaczej
nie miałem (odpukać w niemalowane) żadnych strzałów ani innych sensacji fakt ja mam explo I , a to była bardziej udana wersja :fcp2 :fcp2 :fcp2 |
02-07-2007, 07:35 | #22 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
02-07-2007, 08:36 | #23 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: C-max
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 746
|
sławko eskorty z-tec ogólnie tolegują gaz i nawet na jakiejś zabytkowej instalacji chodzą idealnie i spalają od 7 do 9 litrów z zależności od wersji nadwozia.w eskortach jest tylko problem(związany z gazem)niedbałości o świece z racji ich wysokiej ceny,i wtedy gazik niedomaga.co do odczuć związanych z przełączaniem benzyna-gaz to jest różnica w budowie silnika między ex a eskortem(ca zapewne wiesz)a chodzi dokładnie o odległość od wtrysków gazu do cylindra.duża w/w odległść w ex powoduje chwilowy brak zasilania gazem zaraz po perzełączeniu(minimalne szarpnięcie)co nie jest usterką.
__________________
] |
02-07-2007, 12:06 | #24 |
Postów: n/a
|
chevidan, o ile wiem, to wtrysk nastepuje duzo wczesniej, wiec powinno zassać go, ale......
A jesli chodzi o sekwencje Stag300, to ma ona mozliwosc przechodzenia na LPG pojedyńczymi wtryskiwaczami tzn, ze kolejno cylindry przechodzą na zasilanie LPG w pewnych(programowalnych) odstepach czasu. wtedy nie powinno byc problemów. |
02-07-2007, 18:48 | #25 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: C-max
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 746
|
nie,no pewnie im lepsza instalacja tym mniej niedociągnięć no i więcej bajerów.żeby jeszcze wymyślili wtrysk gazu bez odpalania na benzynie,jakąś grzałkę w parowniku(reduktorze)cy cuś :fcp23
__________________
] |
03-07-2007, 07:26 | #27 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: C-max
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 746
|
awaryjnie można,chociaż nie wiem czy we wszystkich instalacjach.na ciepłym silniku nie będzie problemu,ale na zimnym nie bardzo będzie miał chęć chodzić na nierozprężonym gazie.może w końcu ruszą temat gazu ziemnego.tam chyba nie będzie problemu z odpalaniem.
__________________
] |
03-07-2007, 08:02 | #28 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-03-2006
Skąd: pomorskie
Model: Explorer
Silnik: V6-4011
Rocznik: 1998
Postów: 27
|
Są już instalacje gazowe V generacji :
Cytat : Piąta generacja instalacji gazowych wprowadza zupełnie nową jakość. System LPI firmy Vialle to zupełnie nowy układ zasilania samochodów gazem. Gaz dostarczany jest do zaworów ssących silnika w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach-lotnym do układu dolotowego. Od niedawna technologia ciekłego wtrysku gazu dostępna jest również w Polsce. Vialle, holenderski producent instalacji do zasilania pojazdów gazem, jest znaną w całym świecie firmą wiodącą prym w instalacjach LPG. Po latach badań i testów, Vialle stworzyło system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. System LPI może zostać zaadaptowany do wszystkich nowoczesnych silników z wtryskiem paliwa, oraz jest jedynym systemem który można zastosować do silników z turbo doładowaniem i przystosowanych do pracy na mieszance ubogiej. Jednocześnie nie powoduje on obniżenia osiągów samochodu. W tej nowej technologii gaz płynny nie jest już odparowywany, lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika. Nie jest to jedyny element odróżniający LPI od systemów niższych generacji. Zastosowano tu nowatorską strategię sterowania wtryskiem gazu. Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziejprzyjazny dla środowiska. Tylko cena takiej instalacji : dla silników 4-cylindrowych 4800 zł dla silników 6-cylindrowych 5800 zł dla silników 8-cylindrowych 6800 zł dla silników 12-cylindrowych 8900 zł
__________________
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx Młodzi by chcieli miec wszystko szybko ,łatwo ,przyjemnie i na fulla . xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx |
03-07-2007, 08:25 | #30 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: C-max
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 746
|
widzialem już takie cudo,kumpel z holadii przyprowadził autko i coś było niehalo z gazem.przyjechał otworzył maskę a tam same dziwy.ogulnie wyglądało jak by wcale nie miał lpg.nie było parownika,żadnych węży,rurek,kabli.myślałem że sobie jaja robi.po krótkim poszukiwaniu znalazłem jednak wtryski.i kilka kabelków idących do tajemniczej skrzyki,po otwarciu której ukazały się dwa zawory i jakieś coś elektroniczne.gazik niedomagał mu na wolnych.ja oczywiście rozłożyłem ręce,objeździł całe miasto i nikt nie miał programu do takiej instalacji.powiedzieli mu że zdjagnozować tą instalacje można zdaje się we wrocławiu.na dzień dzisiejszy to lipa taka instalacja.
__________________
] |