|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2007, 00:52 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-08-2007
Postów: 2
|
samoczynne wkrecanie sie na obroty silnika 1.8td
Witam wszyzstkich uzytkownikowGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jestem nowym posiadaczem Mondeo 1.8 TD 99 rok. Autko ma jak dla mnie bardzo dziwne zachowania, czasami bez powodu samoczynnie zaczyna sie wkrecac na wyskokie obroty, jest to najbardziej widoczne przy zmiania biegów wciskajac pedal sprzegła.Na poczatku myslalem ze przyczyna moze byc linka gazu ,dlatego zlożylem dodatkową sprezyne odciagajaca dzwignie na pompie, lecz to tez nie pomoglo. Zaopserwowalem ze zjawisko to wystepuje najczesciej na cieplym silniku.Jezeli ktos mial z doczynienia z takiem przypadkiem lub wie jaka moze byc tego przyczyna, byl bym bardzo wdzieczny jak mogł by mi pomóc. Pozdrawiam
|
27-08-2007, 01:04 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 689
|
najprawdopodobniej olej silnikowy dostaje się do kolektora dolotowego ,/ turbina podciśnienia/
|
27-08-2007, 08:56 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: Wieden
Postów: 86
|
Miałem dokładnie te same objawy. Podobnie myślałem, że to linka z gazu. Okazało sie, że u mnie był to silnik krokowy, który wystarczyło wyczyścić (benzyna ekstrakcyna).
Z tego co widze masz diesla, a mnie sie to stało w benzynie. Nie wiem jak wyglada sprawa z silnikiem krokowym w dieslu. I zrob jeszcze jedna rzecz. Sprawdz jak wyglada przepływomierz, znajdziesz go za filtrem powietrza. Trzeba odpiąć kostkę, i delikatnie go rozkrecic. Sa tam dwa druciki, jesli beda zapaprane delikatnie obmyj je pedzelkiem nasaczonym w benzynie ekstrakcyjnej. |
27-08-2007, 10:17 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-08-2007
Postów: 5
|
to ja sie dolacze do tematu mam tak samo ale sa to sporadyczne przypadki auto wkreca sie do ok 2300 obrotow i nie mam pojecia o co chodzi poniewaz auto mam od 3 dni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.( silnik 1.8 TD.
|
27-08-2007, 17:47 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-03-2007
Skąd: Słupsk
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2.0 TDCI DW10C
Rocznik: 2011
Postów: 65
|
sprawdzcie u siebie tzw BOOSTER jest to rzecz odpowiedzialna za doladowanie silnika w bogata mieszanke ..znajduja sie tam membranki podcisnienia jesli sa popsute to paliwo z pompy wpada do rurki od turbiny gdzie powinno byc powietrze i po jakims czasie silnik sam wejdzie na wysokie obroty sprawdzcie tez czy poziom oleju wam sie nie podniusl bo jesli tak to paliwo macie w oleju ..pozdrawiam ...
__________________
Van Załatwia WSZYSTKO |
27-08-2007, 19:18 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: Wieden
Postów: 86
|
Typowe dla silnika krokowego jest to, że objawy nie wystpuja caly czas, nasilaja sie zwłaszcza kiedy jest cieply silnik. Warto to sprawdzic.
asgard, a gdzie znajde ten booster, i czy wystepuje on tez w tdci 2004? |
27-08-2007, 21:37 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-12-2004
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo III kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 32
|
Booster znajduje się na pompie wtryskowej, odchodzi od niego krótki przewód elastyczny, który następnie przechodzi w metalowy dochodzący do turbiny. Sprawdź po zdjęciu tego elastycznego odcinka czy jest w nim paliwo.
__________________
sarkazm jest najniższą formą dowcipu, za to najwyższą formą inteligencji Wszystkomające Mondeo MK3 Kombi 2.0 TDCI, Panther Black |
28-08-2007, 01:03 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-08-2007
Postów: 2
|
Wielke dzieki PanowieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wydaje mi sie ze to wlasnie ten Boster,gdyż zauwazylem ze poziom oleju jest podwyzszony.A nie wiecie czy jest to w ogole element rozbieralny i czy nadaje sie do regeneracji??Ja mam niestety troszeczke zawezone pole dzialania bo jestem na chwile obecna autkiem zagramanicaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.,i nie wiem czy sobie sam z tym poradze nie maja za wiele narzedzi i zbytnio warunków do naprawy.A powrót autkiem z paliwem w oleju chyba nie jest najszczesliwszym pomyslem pomimo ze to diesel;/ :fcp5
|
28-08-2007, 09:29 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-08-2007
Postów: 5
|
chlopaki a mozna prosic jakas fotke tego BOOSTERA bo nie mam zielonego pojecia gdzie tego szukac diesla mam pierwszy raz w zyciu i nie wiem co i jak i gdzie :fcp19 no i jakie mniej wiecej koszty naprawy takiej membranki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
z gory dzieki za pomoc udzielona laikowi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
28-08-2007, 09:42 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-12-2006
Skąd: wrocław
Model: Mondeo IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
Też tak miałem w 1.8 TD. Jest to częsta usterka zaworu. Znajduje się on na pompie paliwowej od stony chłodnicy. Pompa to oczywiście kochane DELPHI :573: więc mało kto to robi, gdyż nie ma części do tego zaworu. W okolicach Wrocławia tylko facet w Sobótce (trzeba czekać jakieś dwa miesiące!) to robi. Byłem u chłopaków, którzy robią wszystkie inne cywilizowane pompy i zastosowali normalną w takich przypadkach procedurę: ściągnęli elastyczny wężyk z zaworu i zaślepili go śrubką. I już. :fcp18 Silnik troszeczkę bardziej mulasty ale za to nie rozpada się przy samoczynnych obrotach 3000. Jest to oczywiście rozwiązanie tymczasowe, ale jeżdzę tak już ponad rok. :fcp19
|