Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-08-2007, 17:35   #11
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

Jesli po odpaleniu masz taką nierówną prace silnika, to moze byc wina róznicy cisnien sprężania na poszczególnych cylindrach, jak jest zimny motor w cylindrach o wyzszym cisnieniu proces spalania przebiega prawidłowo, a w cylindrach z nizszym cisnieniem zapłon samoczynny nie jest prawidłowy(są problemy zeby zaistniał) i silnik nierówno pracuje przez kilka sek. Wg mnie bardziej niebezpieczne jest bezpośrednie gaszenie turbodiesla bo ostrej jeździe niz odpalanie go z gazem.

szatanek jest offline  
Stary 29-08-2007, 19:51   #12
szum-szak
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 192
Domyślnie

MKI nalezy odpalac przy wcisnietym pedale gazu... i Etzold o tym pisze i mam oryginalna niemiecka instrukcje... i na koniec ciekawostka: 3 min pracy silnika na luzie odpowiada przejechaniu ok 1km... to tez z niemieckiej instrukcji....


Z doswiadczenia powiem, ze zapalam z wcisnietym gazem nawet w lecie i pomaga... co ciekawe, z obserwacji widze, ze gdy wcisne zanim przekrece kluczyk, to duzo lepiej pali - ale tu pewnie klania sie nieszczelnosc elektrozaworu STOP...
szum-szak jest offline  
Stary 29-08-2007, 20:15   #13
mbartosz
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2007
Skąd: Białystok
Postów: 146
Domyślnie

Cytat:
Napisał szatanek
Jesli po odpaleniu masz taką nierówną prace silnika, to moze byc wina róznicy cisnien sprężania na poszczególnych cylindrach, jak jest zimny motor w cylindrach o wyzszym cisnieniu proces spalania przebiega prawidłowo, a w cylindrach z nizszym cisnieniem zapłon samoczynny nie jest prawidłowy(są problemy zeby zaistniał) i silnik nierówno pracuje przez kilka sek. Wg mnie bardziej niebezpieczne jest bezpośrednie gaszenie turbodiesla bo ostrej jeździe niz odpalanie go z gazem.
Być może po części nierówna praca może mieć związek z tym, że jeden z wtrysków leje zamiast ładnie rozpylać ON, u mnie na samym początku tak właśnie było, silnik startował ale pracował na niższych obrotach przez parę chwil i dość nierówno a ciśnienie miałem ok, bo wszędzie po około 20 bar. Okazało się, że wtrysk lał, po zrobieniu uruchamiam bez gazu, wchodzi na normalne obroty, tuż poniżej tysiąca i działa jak bajka.

Co do gaszenia TD -- od wielu mechaników słyszałem opinie, że turbina musi chwilkę 'odpocząć' przed zgaszeniem silnika, gdy się o nią zadba w ten sposób to posłuży na 300-400 na bank, bez tego i 100 tysięcy km nie wyciągnie.

Inna sprawa to odpalanie z gazem... Ważne nie tylko czy odpalamy z pedałem gazu wciśniętym, ale na jakie obroty wkręcimy auto bezpośrednio po uruchomieniu, bo jeśli wskakuje na wsokie to przecież to zarzynanie silnika bo on przez pierwsze sekundy pracy nawet na bdb olejach jest prawie bez smarowania... A to mu na zdrowie nie wyhcodzi. A jeśli dodamy gazu tylkko po to, żeby zapewnić mu równomierny start.... hmmm nie wiem, czy poza wygenerowaniem chmurki z tyłu ma to jakiś negatywny wpływ. W każdym razie mój mondek gazu nie potrzebuje do startu.


Pozdrawiam,
Mareq
__________________
Enough is enough, more is to much...
mbartosz jest offline  
Stary 29-08-2007, 20:21   #14
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

Wciśnięcie pedału gazu przed przekręceniem kluczyka nie powinno miec zadnego znaczenia na odpalenie silnika diesla, co wam daje nacisnięcie gazu, gdy sekcja tłocząca pompy rotacyjnej stoi w miejscu a do tego zawór elektromagnetyczny jest zamknięty,wcisniety gaz daje jakis efekt dopiero jak sekcja w pompie sie obraca, to nie jest gażnik w którym naciskanie pedału gazu mogło powodowac zalewanie silnika, bo otwierała sie przepustnica i dysza paliwowa.

mbartosz wg. mnie po 20 bar na cylindrach, to troche za mało jak na diesla, miałes dobrze zmierzone cisnienie?
A to jest oczywiste ze zaden silnik nie lubi jak po rozruchu wkręca sie do na wys. obroty.
szatanek jest offline  
Stary 29-08-2007, 20:35   #15
Piotrek8814
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-04-2007
Skąd: Żary
Postów: 82
Domyślnie

Ja zauwazylem ze jak rano przy odpalaniu dodaje gazu to samochod lepiej pali i nikt tu nie mowi ze jak dodam gazu to obroty wskakuja odrazu na 3tys :fcp15 poprostu daje minimalnie gazu a obroty podskakuja max do 1200. A co do turbiny to zawsze po jezdzie czekam zeby silnik popracowal na wolnych obrotach i jak dotad wszystko jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piotrek8814 jest offline  
Stary 29-08-2007, 21:53   #16
mbartosz
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-06-2007
Skąd: Białystok
Postów: 146
Domyślnie

Cytat:
Napisał szatanek
mbartosz wg. mnie po 20 bar na cylindrach, to troche za mało jak na diesla, miałes dobrze zmierzone cisnienie?
Pisałem po ciemku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy takim ciśnieniu to bym mundzia nie zapalił już raczej faktycznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Miało być po około 30 bar, tak jak pisałem w którymś z poprzednich tematów było kolejno 30, 29, 29, 31. W każdym razie mój przy tych około 30 barach działa ok. Co będzie zimą - zobaczymy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Pozdrawiam,
Mareq
__________________
Enough is enough, more is to much...
mbartosz jest offline  
Stary 30-08-2007, 11:02   #17
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

No i wszystko jasne :fcp1 Bo z takim cisnieniem to i w lecie musiałbyś go nieźle łechtać
szatanek jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.